کنترل سوسک‌ها به کمک ابزار موبایلی تازه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یک شرکت آمریکایی کیت هوشمندی ساخته است که دانشمندان جوان می‌توانند با نصب آن روی بدن سوسک، به کمک یک ابزار موبایلی کنترل این حشره را در اختیار بگیرند و از حرکت سوسک‌ها در زندگی انسان جلوگیری کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، این شرکت که Backyard Brains نام دارد، توضیح داد که دستگاه تازه کنترل مغز حشره را در دست می‌گیرد و برای آن دسته از کودکانی که به علوم اعصاب و نوروساینس علاقمند می باشند، بسیار مفید است.
 
این کیت هوشمند نسخه ساده شده سیستم‌های شبیه‌ساز مغز است که طی آن الکترودها به مغز انسان متصل می‌شوند و با کنترل لزرش‌های عضلانی، بعضی بیماری‌ها از جمله پارکینسون را درمان می‌کنند.
 
لازم به ذکر است، کاربران برای استفاده از کیت هوشمند تازه می‌بایست آن را در قسمت پشتی بدن سوسک وارد کنند. گفته می‌شود که تاکنون بیش از ۳۰۰ عدد از این دستگاه به فروش رسیده است.
 
گفته می‌شود که مرکز حمایت از حقوق حیوانات PETA پرونده قانونی ترتیب داده است تا جلوی عرضه این دستگاه را بگیرد. این مرکز معتقد است که شرکت آمریکایی یاد شده مردم را ترغیب می‌کند تا روش‌های دامپزشکی را بدون هرگونه مجوز در اختیار بگیرند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.