گزارش کامل اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

به گزارش سینمانگار، مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شب گذشته(۱۶ مهرماه) در تالار وحدت برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان امورسینمایی و سمعی و بصری، دبیر جشنواره، سجادپور، عرفان منش، آقامحمدیان، حبشی، طلابیگی، داود رشیدی، جهانبخش سلطانی، مینو فرشجی، شهاب الدین عادل، مجید شیخ انصاری، یدا.. صمدی، احمد نجفی، محمد اسلاملو، رامبد جوان، بهرام جوانرودی، محمد رضا گوهری، مرتضی شعبانی، مهدی فیوضی، سعید مترصد، طهماسب صلح جو، عبدا.. علی مراد، رضا پورحسین، اسفندیار شهیدی، و چهره های مختلف سینمایی و فرهنگی و همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات و نمایندگان خبرگزاری ها و هنرمندان و فیلمسازان برگزار شد پس از خیر مقدم دبیر و گزارش آن توسط هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره، سخنرانی ریاست سازمان سینمایی و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه هیئت داوران در سه بخش مسابقه سینمای ایران، جهان اسلام و آسیا و همچنین مسابقه سینمای بین الملل قرائت و جوایز برگزیدگان اهدا شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در این مراسم ،ضمن تشکر از برگزار کنندگان جشنواره و سازمان سینمایی، با اشاره به اینکه از ۱۰۷ کشور آثار به جشنواره آمده که بیش از ۳۱۹۰ اثر از جهان است آن را بیانگر این دانست که این امکان برای نظام سلطه وجود ندارد که بخواهد ما را در انزوا قرار دهد .امروز نام ایران بلند و نام هنرمندان ایران بلند آوازه هست.

حسینی گفت: همین هفته که ما در روسیه بودیم تعابیری که وزیر فرهنگ روسیه درباره جایگاه سینمای ایران داشت واقعا جالب بود. کسانی که اهل انصاف باشند و مقایسه کنند، می دانند که سینمای ایران از یک معنویت از یک صمیمیت برخوردار است که در سینمای غرب و هالیوود که خشونت هست، این سینما کاملاً متفاوت است.

این مقام عالی فرهنگی افزود: تشکر می کنم از همه سینماگران و فیلمسازان فیلم کوتاه که همت کردند و آثار خودشان را ارسال کردند. در داخل کشور ما بیش از ۲۰۰۰ فیلم کوتاه را داریم که خیلی ها اینگونه تعبیر می کنند که ساخت فیلم کوتاه مقدمه ایست برای جوانان عزیز که بعدا فیلم های بلند و سینمایی بسازند. سکوی پرش هست برای آن ها، و اگر این گام اول را مستحکم و خوب بردارند با دقت بعدا هم می توانند آینده سینمای ایران را تضمین کنند. چون ما باید دائم در حال رویش باشیم. پیشکسوتان ما باید دست جوان ترها را بگیرند و آنچه که دارند به آن ها ارائه بدهند و آن فوت کوزه گری که دارند در اختیار خود نگه ندارند و به جوان ها بدهند.

حسینی ادامه داد: درحالیکه تکریم می کنیم جایگاه هنرمندان پیشکسوت را اما باید شاهد روی کار آمدن نسل جدید هم باشیم و میدان را برای آن ها آماده کنیم و شاهد خلاقیت و نوآوری آن ها باشیم. در هرعرصه مثل علم و فرهنگ و هنر و هسته ای جوان ها بودند که تحول را ایجاد کرده اند. بهرحال روحیه جوانی روحیه  تحول خواهی و نوگرایی هست. شهامتی که در جوان ها هست روح حق جویی و حقیقت طلبی و عدالت گرایی که در جوان هست که انگیزه ایجاد می کند تا گام های بلندی را بردارد و اگر این در کنار آموزش و مطالعه و بهره گیری از تجارب دیگران باشد قطعا می تواند آینده روشنی را نوید بخش باشد.

وزیر فرهنگ گفت: جوان ها انتظار نداشته باشند که یک شبه ره صد ساله را عبور کنند. کارهای کوتاه را انجام دهند تا مورد ارزیابی قرار بگیرند و ضعف آن ها بیان شود و حتی گاهی شکست بخورند و باز برخیزند و قدم بردارند می توانند در آینده منشاء اثر باشند. دائم ما باید جوان هایی را داشته باشیم که در این عرصه وارد شوند و البته در بین این ها بعضی به جایگاه رفیع می رسند.

وزیر ارشاد با شاره به فعالیت های انجمن گفت: اما کاری که در سینمای جوان انجام می شود و به جوان ها میدان می دهند و امکانات اولیه را فراهم می کنند، با تجهیزاتی که این دوره ارسال شده است به سراسر کشور می تواند مسمر ثمر باشد. دوره های آموزشی که این اخیرا حدود ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل داشته است که بیانگر اهمیت مسئله است و این که تکیه به آموزش و انتقال تجربیات دارند. انشاء الله که این حرکت ادامه داشته باشد و ما شاهد باشیم که سینمای ما در دنیا بتواند بهتر جلوه کند.

وزیر صحبت های خود را با نقل قول از حضرت امام علی (ع) پایان داد و گفت: این را هم به دوستان بگویم که هرچه کار محکم تر باشد قطعا بهتر جواب می دهد. ما یک سخن از امام علی (ع) داریم که بیانگر عظمت شخصیت مولا هست.” ارزش هرکسی به کار نیکی است که انجام می دهد
اینکه کار اساسی و با تلاش و کوشش باشد و خشت اول را درست بگذارد قطعا بقیه طبقات را هم می تواند به خوبی بنیان کند.

دیگر سخنران مراسم دیشب، جواد شمقدری رئیس سازمان امورسینمایی بود. شمقدری برگزاری جشنواره  ۲۹ را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: همه بخشهای جشنواره از شرایط مطلوبی برخوردار بود.
 
وی در ابتدا از دو ایده صحبت کرد و گفت: یک مورد آن همان مورد همزمانی جشنواره ها بود. سازمان سینمایی موقعیت جدیدی را برای همکاری و توسعه سینما ایجاد می کند و از طرفی ظرفیت سینمای جوان، ظرفیت بسیار خوبی است و اینکه ما در ۶۰ شهرستان دفتر داریم، فرصت خوبی است. اما به نظر می رسد که باید در مناسبات این دو تغییراتی ایجاد شود. لذا امشب یک خبر دارم که البته هنوز در حد یک ایده است و اگر نقد تندی براین پیشنهاد نباشد انشاءالله اجرا خواهد شد.
 
شمقدری گفت: پیشنهاد این است که در هشت منطقه سینمایی که قبلا تعریف کردیم آن دفاتری که فعال تر هستند را انتخاب نماییم و به عنوان هشت دفتر سینمای جوان و هم نماینده سازمان سینمایی در آن منطقه عمل نمایند. هر منطقه هم بعضاً پنج استان را دربرمیگیرد.
 
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: البته آن حمایت و نظارت وجود خواهد داشت. به نظر می رسد به این شکل ما هم می توانیم مأموریت های جدیدی را برای آن هشت دفتری که به عنوان نماینده انتخاب می شوند تعریف کنیم مثل حمایت از فیلم های اول سینمایی دوستان و هم شرایطی را فراهم کنیم که خودشان روی پای خودشان بایستند و با خلاقیت کارها را پیش ببرند.
خبر دوم که بازهم آقای میرزاخانی باعث شد این است که شاید جشنواره سی ام زودتر برگزار شود. چون جشنواره فیلم کودک با روز جهانی کودک ارتباط مستقیم دارد و نمی توان آن را تغییر داد. اما جشنواره فیلم کوتاه را می توان جابه جا کرد. شمقدری این مورد را نیز فقط یک پیشنهاد دانست که باید در مورد آن بحث کرد و زمان آن را برای فصل بهار و یا تابستان اعلام کرد.
 
رئیس سازمان سینمایی گفت: عرصه فیلمسازی تخصصی ترین عرصه کار فرهنگی است و خود فیلمسازی حساس ترین فعالیت هنری است.
می خواهم بگویم حوزه ای که اینقدر حساس و تخصصی هست، شاهد هستیم که همه برای این آن نسخه می پیچند و صحبت می کنند. این آفتی است که باید مدیریت گردد. نکته دوم، حوزه که اینقدر تخصصی هست متأسفانه از کمترین پشتیبان های فرهنگی و محتوایی برخوردار است. در واقع فیلمساز ما متکی است بر اندوخته ها، دانش، مهارت و تجربه های خودش و تیم همراه خود که به هم منتقل می کنند کمتر از پشتوانه های محتوایی و فرهنگی برخوردار هست و این یک ضعف جدی برای سینمای ایران است.
 
شمقدری با ذکر این نکته که ما صاحب موانع فکری و اعتقادی عمیقی هستیم، معارف بزرگی داریم که وقتی در کلام حافظ و مولانا می آید آن سوی دنیا را منقلب می کند و آن ها را شیفته می کند و این شیفتگی فقط مختص قالب هنری نیست بلکه محتوایی است که در‌آن قالب هنری ریخته شده است. سینمای ایران باید به این ظرفیت برسد.
ما امروز از نظر قالب های هنری و زیبایی شناسی و تکنیک ها سینماگران ما چه در سینمای جوانان فیلمسازان کوتاه و فیلمسازان حرفه ای به جایگاه خوبی رسیده ایم. جوایزی که در دنیا می گیرند ناظر بر این واقعیت است. اما چقدر ما می توانیم مهارت و اندیشه ها را به زبان تصدیق منتقل کنیم، یک ضعف جدی است که باید روی آن کار شود و وقتی این کار انجام نمی شود متأسفانه آفت هایی را به وجود می آورد و تلاش فیلمسازان ما را که در هر بخش فعالیت می کنند دچار سوء برداشت و سوء تفاهم از سوی انبوهی از مخاطبین در جایگاه های مختلف به وجود می آورد.
اگر جذابیت اصلی فیلم درام هست، که می تواند فیلم داستانی را جذاب کند، درامی که متأثر از فرهنگ ما باشد در واقع باید چه ویژگی داشته باشد؟ می دانید که این مدت چقدر راجب یکی از عناصر درام که خیانت است صحبت شد و اتفاق عجیبی افتاد. چون واژه خیانت همینطوری حس منفی ایجاد می کند متأسفانه در حجاب واژگان مردم را قرار دادند و می بینیم که چه اتفاقی بدی دارد می افتد. درحالی که اگر خیانت یکی از عناصر درام هست، ما باید از این قابلیت دراماتیک استفاده کنیم یا نه؟ و اگر قرار است کار شود فیلمسازان چه باید بکنند؟ البته ممکن است دو فیلمساز در طراحی و پرداخت آن خطا کنند اما ما نمی توانیم عنصر خیانت را از داخل عناصر درام بیرون بکشیم و چنین ممیزی قطعا معقول نیست.
 
شمقدری در ادامه افزود: و جالب است  که بعضی با این گونه ممیزی به ما نمره می دهند و می گویند سینمای ایران چند درصد سقوط کرده چون اینقدر درصد عنصر خیانت در آن وجود دارد. به نظر می رسد که ما نیاز به یک انقلاب گفتمانی و دانشی در حوزه فهم فیلم داریم که باید انجام شود و آفتی است که گریبان گیر سینمای ایران شده است. از طرفی بعضی پشت یک سری واژگان قرار می گیرند به عنوان مثال تحت عنوان خانواده شهدا پشت این واژه قرار می گیرند و می خواهند خودشان را تطهیر کنند. آن سرمایه و اندوخته ای که سالهاست به تاراج داده اند می خواهند که برای خود سرمایه ای کسب کنند. باید از این دایره ها عبور کنیم و ببینیم در پس خیانت فیلمساز چه پیامی را به ما می دهد. در پس شهید که بسیار ارزشمند است چه حرف و محتوایی زده می شود. باید از حجاب واژه ها گذشت. نمی شود با این واژه ها بازی کرد و امروزه افرادی دارند یک تجارت فرهنگی مدرن را باب می کنند و سعی می کنند با یک نوع الفاظ و واژه ها برای خودشان چیزی که ندارند محیا کنند.
 
معاون وزیر گفت: سینماگری که از خیلی از داشته هایش گذشته و آمده است سینماگر شده با توجه به حساسیتی که ابتدای سخن گفتم، این جسارت و شهامت را دارد که از پس این شرایط عبور کند و شما جوانان کار سخت تری خواهید داشت. نمی شود با تجربه های اندک و تحقیقات محدود متوقف شد. امروز ما در عرصه ای هستیم که با جهان روبرو هستیم و مخاطب ما فقط مخاطب ایرانی نیست. سینمای ایران امروز بسیار مورد توجه مخاطبین جهانی است. وظیفه شما فیلمسازان جوان بسیار سنگین است. اگر شما امروز تجهیز شوید قطعا دوره طلایی تری را برای سینمای ایران رقم می زنید. و انشاءالله این نهال که امروز با دستان شما شکل می گیرد درخت تناور سینمای ایران را که سایه خود را برهمه گسترانیده است را به دست شما شکل می دهیم و سایه خود را بر همه روح های تشنه معنویت و زیبایی ها بیندازد.

اسامی برگزیدگان بخش های مختلف بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

بیانیه هیئت داوران بخش مسابقه بین الملل:

هیأت داوران بخش  مسابقه بین الملل بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اعلام می دارد، حجم بالای فیلم ها در چهار بخش رقابتی بین الملل کار بسیار دشواری را برای هیأت داوران به جهت رسیدن به تصمیم درست و نهایی، در پی داشت. هیأت داوران از نحوه مدیریت جشنواره و کمک های بی دریغ عوامل کمال تشکر را دارد وآرای خود را تقدیم می نماید.
سوراو سرسنگی  Sourav Sarangi از هندوستان/ فرانسیسکو مانوئل مگاهس آویلا  Francisco Manuel Magalhaes از پرتغال/ امیلیو دلا چیسا Emilio Della Chiesa از ایتالیا/ امیر اماری Amir Emary از مصر/ Julian Polisse ژولیان پلیسه  از فرانسه/ محمد اسلاملو و احمد نجفی از ایران
………………………………

اسامی برگزیدگان بخش مسابقه بین الملل

هیئت داوران لوح تقدیر بخش داستانی در مسابقه بین المل را اهدا می نماید به فیلم:
” چهاردیواری سارایوو ” ساخته¬ی ندیم کوک از ترکیه
جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش مسابقه بین الملل اهدا می شود به فیلم :
“وقت نهایی” ساخته خانم روآ نظر از کشور اردن
لوح تقدیر بخش تجربی در مسابقه ی بین الملل اهدا می شود به فیلم: مبهم
ساخته سلیمان دمیرل از ترکیه
جایزه بهترین فیلم تجربی در بخش مسابقه بین الملل اهدا می شود به فیلم :
“ما نفت خواهیم شد”  ساخته ی میهای گرکو از کشور رومانی
لوح تقدیر بخش مستند در مسابقه ی بین الملل اهدا می شود به فیلم:
” رشید ” ساخته: حسام اسلامی و حسین افشار از ایران
جایزه بهترین فیلم مستند در بخش مسابقه بین الملل اهدا می شود به فیلم:
“بذله اودیسه” ساخته الکس لورا از کشور آمریکا
لوح تقدیر بخش پویانمایی در مسابقه ی بین الملل اهدا می شود به فیلم:
“خانه”  ساخته ی احمد صالح از اردن
جایزه بهترین فیلم پویانمایی در بخش مسابقه بین الملل اهدا می شود به فیلم: “خط قرمز” ساخته مونا عبداله شاهی از ایران
…………………………..

بیانیه هیئت داوران بخش مسابقه آسیا و جهان اسلام

هیأت داوران بخش مسابقه ” فیلم های کوتاه آسیا ” علاوه بر فیلم های منتخب خود، همچنین اعلام می دارد که اکثر قریب به اتفاق فیلم های نمایش داده شده در این بخش نیز لایق دریافت دیپلم افتخار می باشند و بدینوسیله از این دسته از فیلمسازان هنرمند که بهترین پیام آوران و سفیران فرهنگی ملت ها هستند، قدردانی خود را اعلام می دارد.
و در بخش جهان اسلام: جهان در آستانه تحولی عظیم و تاریخ ساز در راستای بیداری انسان ها قرار گرفته است. امت بیدار مسلمان آغازگر این تحول عظیم و پیام آور بیداری اسلامی در کشورهای گوناگون است.
هیأت داوران بخش مسابقه ” فیلم های کوتاه جهان اسلام ” ضمن قدردانی از فیلمسازانی که فیلم های کوتاه آنان در این بخش به نمایش درآمده است بدینوسیله اعلام می دارد در زمانه این تحول عظیم فیلمسازان فیلم کوتاه می توانند همانند پرچمداری صادق و راهگشا نقش پراهمیت خود را ایفا نمایند.
هیئت داوران: سوتلانا یونوسوا از روسیه، امیر اماری از مصر، محمد اسلاملو از ایران

اسامی برگزیدگان بخش مسابقه آسیا و جهان اسلام

لوح تقدیر بخش مسابقه‌ی “جهان اسلام” اهدا می شود به فیلم:”روزی روزگاری در رفح” ساخته: محسن اردستانی رستمی از کشور ایران
جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه‌ی “جهان اسلام” اهدا می شود به فیلم:
“چمدان” ساخته: دنیس تانویچ از کشور بوسنی و هرزگوین
لوح تقدیر بخش مسابقه‌ی “آسیا ” اهدا می شود به فیلم:
“داستان بندر” ساخته یوایچی ایتو از کشور ژاپن
جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه‌ی “آسیا “اهدا می شود به فیلم های :
“دخیل” ساخته محمد علی هاشم پور از کشور ایران
…………………………………………..

بیانیه هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ملی

به نام خداوند جان آفرین
هیئت داوران بخش مسابقه ایران بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، سپاس و تشکر خود را از تمامی شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره ابراز می دارد و این حضور پرشور و کسرت آثار ارسالی در بخش های مختلف جشنواره را نشان از بالندگی نسل جوان این مرز و بوم می داند.
آنچه پیش از هر چیز در این دوره از جشنواره نظر هیئت داوران را بخود جلب کرد ، تنوع موضوعات و رویکردهای متنوع در انتخاب سوژه ها بود که جای تقدیر دارد. با این وجود در بخش تجربی یا اکسپریمنتال آثار ارائه شده نتوانست نظر هیئت داوران را از حیث ویژگی های انتصابی جلب کند.
هر چند که شاید نتوان  برای سینمای اکسپریمنتال تعریف ساده و روشنی ارائه داد اما نوآوری در تکنیک  یا موضوع از تعاریف این نوع از سینما می باشد که متاسفانه در آثار راه یافته مشهود نبود.
در پایان از تلاش جوانان عزیز کشورمان  که  فراز و نشیب ها و دغدغه های جامعه ی معاصر را تصویر می کنند،  تشکر می کنیم و برای همه آنها از خداوند موفقیت و بهروزی خواستاریم.

هیئت داوران بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران: یدا.. صمدی، رضا پورحسین، اسفندیار شهیدی، مرتضی شعبانی، محمدرضا گوهری، بهرام جوانرودی و رامبد جوان

آرای هیئت داوران بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

 در بخش بهترین فیلم با موضوع چشم انداز سرزمین زیبای ما

از میان ۶ نامزد دریافت جایزه
–  شیروان دره
– زادگاه خورشید
– بوی بنفشه
– جرعه های تاریخ
– اینجا ایران است

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی اهدا می شود به بهزاد مولود برای  فیلم مستند شیروان دره از اردبیل

در بخش بهترین فیلم با موضوع پرتو ایمان

از میان ۴ نامزد دریافت جایزه
– تووکل
– نفت آتش خاک
– ساعت ۶
– و دیگر هیچ نبود

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون  ریال و حمایت از تولید اثر بعدی اهدا می شود به داوود محمدی برای فیلم مستند  تووکل از ساری

در بخش بهترین فیلم با موضوع چراغ راه

از میان  نامزد دریافت جایزه
– خواب ابریشم
– نفت آتش خاک
– بازگشت یک ناوشکن
– سکو

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون  ریال و حمایت از تولید اثر بعدی اهدا می شود به سلمان خورشیدی و امیر محمدزاده برای فیلم پویانمایی سکو از تهران

 در بخش بهترین فیلم استعداد جوان با موضوع داستانی

از میان ۴ نامزد دریافت جایزه
–  قرمز
– پرتره
– روز داخلی خانه
 – ادریس
دیپلم افتخار اهدا می شود به بهنام عابدی برای فیلم پرتره از تهران

تندیس جشنواره و مبلغ بیست میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی اهدا می شود به حسین کشاورزی برای فیلم قرمز از بوشهر

در بخش تصویربرداری

از میان ۵ نامزد دریافت جایزه
– باد چیزی خواهد گفت
– جعبه ها
– قی قو
– صبح زود فردا
– ستاره ها خورشید شبند

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون ریال اهدا می شود به محمد فکوری برای فیلم داستانی  باد چیزی خواهد گفت از ارومیه

در بخش تدوین

از میان ۵ کاندید دریافت جایزه
– سی فور
– و دیگر هیچ نبود
– شاهرخ
  – شنبه
– باران

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون ریال اهدا می شود به امید توتونچی برای فیلم داستانی  باران از تهران

در بخش صدا

– از میان۶ نامزد دریافت جایزه
– سی فور
– باران
– کمی آن سوتر
– روزنه
– زادگاه خورشید
– کمی آن سوتر

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون ریال اهدا می شود به وحید مقدسی برای صدابرداری فیلم داستانی کمی آنسوتر از تهران

در بخش بهترین فیلمنامه

از میان ۵ نامزد دریافت جایزه
– شنبه
– صبح زود فردا
– باران
– خط قرمز
– روزنه

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون ریال اهدا می شود به سعید روستایی برای فیلم داستانی شنبه از تهران   

در بخش بهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند

از میان ۳ نامزد دریافت جایزه
– گوچو
– جرعه های تاریخ
– بازگشت یک ناوشکن

تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ ریال اهدا می شود به محمدعلی یزدان پرست برای فیلم گوچو از کاشان

در بخش بهترین مجری طرح یا تهیه کننده

از میان ۷  نامزد دریافت جایزه
– نفت، آتش، خاک
– سی فور
– بازگشت یک ناوشکن
  – توکل
– باران
– و دیگر هیچ نبود
– ۱۱=۱+۱

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون ریال  اهدا می شود به  فیلم ۱۱=۱+۱ برای بهترین اجرای طرح به انجمن سینمای جوانان ایران

در بخش بهترین فیلم تجربی

با تقدر از فیلم های
– خانواده چند صد نفری
– مونولوگ
 – قرمز مارمولک خانم و آقای اسمیت
– پیاده رو

دیپلم افتخار اهدا می شود به بهروز باقری برای فیلم سی فور از تهران

در بخش بهترین فیلم پویانمایی

از میان ۵ نامزد دریافت جایزه
– روزنه
– خط قرمز
– ترازو
 – کرماندو
– سکو

تندیس جشنواره و مبلغ پنجاه میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی  اهدا می شود به امیر مهران برای فیلم روزنه از تهران

در بخش بهترین فیلم مستند

از میان ۶ نامزد دریافت جایزه
– گوچو
– پژواک سرزمین من
– نفت آتش خاک
 – شاه رخ
– جرعه های تاریخ
– بازگشت یک ناوشکن

تندیس جشنواره و مبلغ پنجاه میلیون  ریال و حمایت از تولید اثر بعدی  اهدا می شود به وحید زارع زاده برای فیلم شاه رخ از تهران

در بخش بهترین فیلم داستانی

از میان  ۵ نامزد دریافت جایزه
– باد چیزی خواهد گفت
– انتظار
– باران
 – صبح زود فردا
– شنبه

تندیس جشنواره و مبلغ  پنجاه میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی اهدا می شود به علی مردمی برای فیلم باد چیزی خواهد گفت از ارومیه

در بخش بهترین جانبخشی در آثار پویانمایی

از میان  ۵ نامزد دریافت جایزه
– ترازو
– خط قرمز
– روزنه
– کرماندو
– نبرد خلیج فارس

تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون ریال اهدا می شود به حسین ملایمی انیماتور فیلم خط قرمز از تهران

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

تندیس جشنواره و مبلغ دو میلیون ریال اهدا می شود به فیلم فرار ساخته مهدی باقری آزاد از تهران به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
 


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.