گسترش علم بیوانفورماتیک در دانشگاه های کشور

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

علم بیوانفورماتیک با اینکه علم نوپایی است با توانمندی محققان توانسته در دانشگاه های کشور گسترش یابد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بهرام گلیایی، رئیس انجمن بیوانفورماتیک کشور در چهارمین همایش بیوانفورماتیک ایران اظهار داشت: بیوانفورماتیک در پیدا نمودن ژن ها و پروتئین های دخیل در بیماری ها، شناسایی عوامل مختلف سرطان زاها، داروسازی و.. ارتقا نظام سلامت موثر است.

وی در خصوص فعالیت انجمن بیوانفورماتیک کشور گفت: دوره دکترای بیوانفورماتیک طی ۶ سالی که وارد عرصه شده از وضعیت خوبی برخوردار است و محققان و کارشناسان با گرایش هایی نظیر علوم زیستی، فنی و مهندسی نظیر آن آمار و .. میتوانند در بهره گیری از بیوانفورماتیک و ارتقا این علم موثر باشند.

گلپایی افزود: آموزش های بیوانفورماتیکی متخصصان ما به  نحوی بوده است که در سالهای قبل کشورهای اروپایی و خاورمیانه نیز برای آموزش به کشور ما مراجعه میکردند و کشور ما در زمینه آموزش مباحث بیوانفورماتیک پیش قدم بوده است.
تامین شبکه ملی بیوانفورماتیک راهگشای موانع خواهد بود
تاسیس شبکه ملی بیوانفورماتیک می‌تواند راهگشای بسیاری از موانع در عرصه بیو انفورماتیک باشد.

عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران در این گفتگو از دسترسی متخصصان بیوانفورماتیک به داده پایگاههای ملی خبر داد و افزود: تنها مشکل در عرصه بیوانفورماتیک داشتن پایگاه با داده پردازهای قوی است که با تاسیس شبکه ملی بیوانفورماتیک امید به برطرف شدن مانع داریم.

گلپایی در پایان اظهار امیدواری نمود و گفت: خوشبختانه تحریماتی اقتصادی تاثیری بر عملکرد محققان در عرصه بیوانفورماتیک نداشته است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.