گسترش کانون‌های دانشجویی صنایع دستی در دانشگاه‌های معتبر

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

در جلسه دفتر ترویج صنایع دستی و نماینده فرهنگی وزارت علوم مطرح شد

خبرگزاری آریا-در جلسه  مشترک مدیر کل دفتر توسعه و ترویج صنایع دستی و مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، بر ایجاد و گسترش کانون‌های دانشجویی صنایع دستی در دانشگاه های معتبر تحت پوشش وزار علوم تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری آریا،سعید کرم زاده، مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع دستی در این جلسه، به تشریح ظرفیت های صنایع دستی از ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هنری پرداخت و گفت: انعقاد تفاهم نامه برای برقراری همکاری مشترک بین وزارت علوم و معاونت صنایع دستی، در دستیابی به اهداف مورد نظر دو ارگان موثر است.

وی تصریح کرد: نیاز به ایجاد و گسترش کانون های دانشجویی صنایع دستی در راستای اهداف و برنامه های مصوب معاونت صنایع دستی  است و با توجه به گستردگی دانشگاه های هنر در کشور (چه دولتی و غیر دولتی )  این نیاز بیش از پیش احساس می شود.

کرم‌زاده اظهار داشت: هدف از حمایت کانون‌های دانشجویی، ایجاد اشتغال ویژه جوانان، کارآفرینی و نخبه پروری، برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی صنایع دستی ویژه دانشجویان علاقه مند بر حسب تقاضا و بازار کار موجود،  ترویج و تبلیغ صنایع دستی کشور است.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع دستی تصریح کرد: چهار دانشگاه ( الزهرا، سوره، هنر تهران و هنر اصفهان) را به دلیل وجود ماهیت تخصصی در الویت اجرای این طرح قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه دکتر دارا، مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم” به تشریح اهداف کانون های دانشجویی ایجاد شده و همچنین ارائه گزارش عملکرد این کانون ها  پرداخت و گفت: برای برقراری ارتباط موثر بین دو مجموعه نیاز به تشکیل تیم کارشناسی مشترک  و تنظیم مفاد تفاهم نامه فی مابین است.

وی ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری جشنواره ها و المپیادی مشترک در حوزه صنایع دستی، ادامه داد: معرفی مربی آموزشی به کانون ها از جانب معاونت صنایع دستی  نیز در متن تفاهم نامه قرار گیرد.

همچنین رئیس گروه اداره کانون های دانشجویی دفتر امور فرهنگی وزارت علوم  در این جلسه ضمن ارائه گزارش در ارتباط با آمار و عملکرد کانون های دانشجویی صنایع دستی مستقر در دانشگاه ها ( روزانه- شبانه- پیام نور – علمی و کاربردی) گفت: حدود ۲۳۰۰  کانون دانشجویی تا کنون ایجاد شده که تعداد ۱۲۰ کانون متعلق به صنایع دستی است، این مراکز با ارائه آموزش‌های مختلف، پژوهشگران و هنرمندان را در رشته های مختلف تربیت می کنند تا از این طریق محیطى پویا و مولد برای هنر های صناعی در کشور ایجاد کنند و ارتباطات میان مراکز علمی هنرهای صناعی داخل  و خارج کشور را نیز قوی‌تر کنند.

قاضی تصریح کرد: هر ساله جشنواره هایی از سوی دفتر امور فرهنگی برنامه ریزی و اجرا می شود که کانون ها نیز در این برنامه ها مشارکت دارند، از جمله جشنواره رویش و جشنواره فیلم و عکس و برگزاری اردوهای آموزشی ویژه دانشجویان صنایع دستی از دیگر برنامه‌های کانون ها است.

وی در پایان اظهار داشت: مفاد تفاهم نامه علاوه بر حمایت از کانون های دانشجویی،   مسائل مربوط به نشریات، تشکل های دیگر دانشجویی، گروه های جهادی و انجمن ها را نیز در بر بگیرد.

 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.