گسترش کلیساهای خانگی در آمریکا و هراس واشنگتن

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، جنجال ها درباره کلیساهای خانگی و آموزه های کتاب مقدس دوباره به اوج خود رسیده است . در فونیکس ایالت آریزونا در آمریکا ، یک مرد به خاطر برگزاری کلاس قرائت کتاب مقدس (انجیل) ۱۸۰/۱۲ هزار دلار جریمه و ۶۰ روز زندانی شد . از سال ۲۰۰۵ مایکل سالمن و همسرش میزبان جمعی ۱۵ تا ۲۰ نفره بودند که با جمع شدن دور هم ، غذا خوردن و آشنایی با یکدیگر ، درباره کتاب مقدس هم بحث و تبادل نظر می کردند . آنها نمیدانستند این یعنی مخالفت با قوانین ایالتی آریزونا . به همین دلیل عده ای به نام پلیس به خانه آنان حمله ور می شوند و شروع به جمع آوری مدارک جرم علیه آنان می کنند . مایکل سالمن در ۶۷ مورد گناهکار شناخته می شود . به همین خاطر برای دو ماه باید به زندان رفته و از خانواده اش دور باشد . تازه دادستان شهر خواستار تبدیل قرار بازداشت وی به دو یا حداقل یک سال زندان برای جمع کردن غیرقانونی مردم در خانه و عبادت دسته جمعی شده بود . این اتفاق باعث ترسیدن بسیاری از کسانی شده است که در سرتاسر آمریکا اینگونه گردهم آیی هایی را ترتیب می دهند .
 
شاید عده ای چون مسیحی واقعی نیستند و هیچ تمایل و علاقه ای هم به مسیحیت ندارند از این که این مرد گرفتار شده  و به زندان افتاده خوشحال هم بشوند .
 
اما نکته اینجاست که اگر برگزاری برای یک نیایش معمولی در خانه چنین بلائی بر سر کسی بیاید ، جمع شدن و در مورد قانون اساسی آمریکا بحث کردن ، چه عواقبی به دنبال خواهد داشت ؟
 
اگر بخواهید با دوستانتان یا اقوامتان دور هم جمع شوید و فوتبال ببینید چه ؟
 
قانون اساسی آمریکا امکان گردهمایی صلح آمیز مردم را تضمین کرده است . وقتی در آمریکای امروز ، مردم ، صاحب خانه ها و اموال خود نیستند ، درعوض فقط حق دارند در موارد خیلی خیلی پیش پا افتاده و جزئی از امکانات خود استفاده کنند و اگر در برابر این همه ظلم و بی عدالتی اعتراضی هم بکنند توسط پلیس و دادگاه حسابی آزار و اذیت می شوند .
 
دراین صورت دادگاه و پلیس از کدی به نام کد خشونت برای اخراج شما از خانه هایتان استفاده می کند.
 
آمریکائی ها باید براساس قوانین سخت و بسیار ظالمانه حکومت زندگی کنند و فقط حق دارند در این چهارچوب به زندگی خود ا دامه دهند ، اگر اعتراض کنند صبح فردا یک گروه تا بن دندان مسلح جلوی در خانه اشان صف بسته اند .
 
فکر می کنید مشکل سالمن از کجا شروع شد؟ معلوم است از همسایه هایش . آنها به پلیس به خاطر سروصدا و مشکلات ترافیکی شکایت کردند . ملت آمریکا ملتی فضول و  زیرآب زدن شده است . قضیه مایکل سالمن هم بهترین نمونه آن است .
 
البته سالمن با آویزان کردن یک صلیب بزرگ در بر خانها ش بهانه دست دیگران داده بوداما همه اینها باعث نمی شود که حریم شخصی وی توسط دولت شکسته شود .
 
مردم طبق قانون اساسی حق دارند با میهمانان ، دوستان و آشنایان خود مراسمی درخانه خود برگزار کنند . ما اگر این حق را هم نداشته باشیم پس چه حقی داریم ؟
 
این روزها چه چیزی در آمریکا خلاف قانون نیست ؟ تقریباً هر کاری در آمریکا غیرقانونی تلقی می شود . به همین خاطر همسایه ها براحتی می توانند مقامات و پلیس را به هر بهانه ای به در خانه شما بفرستند.
 
چرا ملت آمریکا اینگونه شده اند؟ پیچیدگی رفتار این مردم گیج کننده شده است .
 
از دهه های گذشته ، در کنار عدم استقبال مردم از کلیساهای جامع و بزرگ ، تعداد کلیساهای خانگی و کوچک به حد انفجار رسیده است .
 
اما حالا شاهد جهت گیری منفی در برابر این نوع کلیساها هستیم . آیا شاهد هجوم مقامات برای جلوگیری از فعالیت این گونه کلیساها هستیم ؟
 
متاسفانه چند مثال این جهت گیری منفی را تائید می کند .
 
به یک زوج اهل اورنج کانتی در کالیفرنیا گفته شده است چون اجتماعی بیش از سه نفر ترتیب داده اند از ادامه کارشان که شرکت درجلسات تلاوت کتاب مقدس بوده جلوگیری خواهد شد و درصورت ادامه ، ۵۰۰ دلار هم جریمه خواهند شد . خوشبختانه مقامات با فشار عمومی نتوانستند خیلی این خانواده را اذیت کنند.
 
اما این تازه آغاز راه است . قطعاً فشارها در حال افزایش است . آنانی که به انجیل معتقدند اکنون خود را در میانه هجمه بی امان حکومت می بینند و رسانه ها نیز از آنها حمایت نمی کنند.
 
به طور مثال کیت میسون( کیت میسون فعال اجتماعی سیاسی است که هدف از تشکیل این بنیاد را احقاق حقوق مردم آمریکا براساس قانون اساسی این کشور می داند.)( رئیس بنیاد پرسون هود) پس از چاپ مقاله اش در نیوزویک آماج بدترین و ظالمانه ترین حملات قرار گرفت .
 
بعد از چاپ مطلب او در دیلی بیست افراد در قسمت نظرات آدرس خانه اش را نیز دادند و در آخر عده ای جلوی خانه اش رفته و با اسپری علیه وی شعار نوشتند . همچنین باعث فرار خانواده وی از خانه شدند.
 
این آمریکائی است که حتی به خوانندگان کتاب مقدس نیز رحم نمی کند.
 
نفرت وخشم از سر و کول آمریکا بالا می رود. این نفرت دیگر تبدیل به یک عمل روانی و هیستریک شده است . باید برای آینده آمریکا نگران بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.