گمانه‌زنی دربارهٔ نخستین سخنگوی زن وزارت‌خارجه؛ ابتکار ردکرد،کولایی تکذیب

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سید عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری اعلام کرد که سخنگوی بعدی این وزارتخانه، “یک خانم” خواهد بود.

تسنیم نوشت: فریبا ابتهاج مسئول دفتر معصومه ابتکار عضو کنونی شورای شهر تهران در خصوص گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ انتخاب معصومه ابتکار به‌عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: وزیر امور خارجه اخیراً خانم ابتکار را دعوت کرده در مورد اینکه وی سفیر ایران در سازمان‌ملل و یا سفیر ایران در ژنو شود و یا اینکه معاونت دیپلماسی عمومی وزارت خارجه را به‌عهده بگیرد، با وی صحبت‌ کرده است.

وی همچنین افزود: حضور در ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای که سخنگویی وزارت امور خارجه نیز ذیل آن است، از دیگر پیشنهاداتی بود که آقای ظریف به خانم ابتکار داد ولی وی به‌صورت کلی به‌دلیل اینکه علاقه‌ای برای فعالیت در حوزه سیاست خارجی دولت را نداشت، این پیشنهاد را نپذیرفت اما در عین حال تأکید کرد که حاضر است از ظرفیت خود به‌عنوان “قهرمان زمین” سازمان ملل متحد به وزیر محترم خارجه کمک کند، تا کشور از شرایط بحران خارج بیاید.

مسئول دفتر معصومه ابتکار خاطرنشان کرد: خانم ابتکار علاقه‌ای برای حضور رسمی در سیاست خارجی ندارد و بیشتر علاقمند به تدریس خود در دانشگاه است، اما ابراز تمایل کرده‌ که از ظرفیت قهرمان زمین خود برای بهبود روابط خارجی با دنیا استفاده کند.

هم‌اکنون رامین ضروریانپرست، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه است؛ وی پیشتر هم ریاست این مرکز و هم سخنگویی وزارت امور خارجه را به‌عهده داشت.

سازمان ملل متحد از معصومه ابتکار به‌عنوان یکی از هفت “قهرمان زمین” در سال ۲۰۰۶ تقدیر کرده است؛ لقب “قهرمان زمین” به‌صورت نمادین به کسانی داده می‌شود که می‌توانند در جهت حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی کره زمین فعالیت کنند.

پیش از ظهر امروز نیز، الهه کولایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در گفت‌وگوی دیگری گفته بود: بنده قرار نیست سخنگوی وزارت امور خارجه شوم و به هیچ وجه با بنده دراین‌باره صحبتی نشده است.

وی همچنین هرگونه مذاکره با خود دربارهٔ حضور در وزارت امور خارجه یا معرفی به‌عنوان سفیر را هم تکذیب کرد و گفت که اگر هم پیشنهادی دراین‌باره به بنده بشود، نمی‌پذیرم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.