گوگل: عمداً مانع دسترسی کاربران ویندوز فون به خدمات نقشه شدیم

۱۹م دیماه ،

گوگل: عمداً مانع دسترسی کاربران ویندوز فون به خدمات نقشه شدیم

گوگل: عمداً مانع دسترسی کاربران ویندوز فون به خدمات نقشه شدیم

گوگل سرانجام رسماً پذیرفت که خود این شرکت جلوی دسترسی کاربران گوشی‌های مجهز به ویندوز فون را به خدمات نقشه‌اش گرفته است.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، بیزینس اینسایدر نوشت : کاربران سیستم عامل همراه ویندوز فون متعلق به مایکروسافت چند هفته ای است که از عدم امکان دسترسی به خدمات نقشه گوگل شکایت دارند.

گوگل ابتدا مدعی شد دخالتی در این اختلال نداشته و مانع دسترسی به خدمات یاد شده نشده اما حال رسماً اذعان کرده که دسترسی کاربران ویندوز فون ۸ به خدمات نقشه گوگل را بلوکه کرده است.

افرادی که بخواهند با گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون ۸ به خدمات نقشه گوگل متصل شوند، به صفحه اصلی پایگاه اینترنتی گوگل فرستاده می شوند. البته گوگل که با واکنش های تند منفی مواجه شده می گوید نظرش را عوض کرده و قصد دارد از بلوکه کردن کاربران مایکروسافت دست بردارد.

گوگل در توضیحات اولیه اش مدعی شده بود Internet Explorer که مرورگر پیش فرض ویندوز فون۸ است از نظر فنی قادر به فراهم کردن دسترسی به خدمات نقشه گوگل نیست اما مایکروسافت این ادعا را رد کرد و گفت موتور رندر مرورگر همراه IE و مرورگر عادی IE برای ویندوز ۸ تفاوتی با هم ندارند و اگر دسترسی به نقشه های گوگل از طریق رایانه های رومیزی مجهز به ویندوز ۸ ممکن است، این کار باید از طریق گوشی ها هم ممکن باشد.

با ارائه این توضیحات گوگل مجبور شد از دروغ گویی دست بردارد و به این بار اعلام کرد چون تصور می کرده Internet Explorer کیفیت خوبی ندارد خدمات نقشه خود را از طریق آن ارائه نکرده است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.