گوگل و عبور از ۱۰۰میلیون بازدید کننده یکتا

۱۴م آذر ،

شرکت ComScoreکه به عنوان یکی از مراجع معتبر اعلام آمارهای اینترنتی معروف است، به تازگی تغییراتی  در سیستم خود به وجود آورده است که طبق آن فیسبوک از لحاظ بازدید رشد خوبی را شاهد بوده است. اما این گوگل است که همچنان بیشترین بازدید کننده را چه روی دسکتاپ و چه روی موبایل دارد.

سایت ComScoreسیستم تازه خود را که فعلا در مرحله بتا است، در آمریکا مورد استفاده قرار داده است. این پایگاه اینترنتی  بر اساس الگوریتم تازه، آمارهای مختلف روزانه از مخاطبین پایگاه اینترنتی ها که از طرق مختلفی مانند مرورگرهای موبایل یا برنامه های مختلف موبایل استفاده می کنند، تهیه می کند.

Jeff Hacketمدیر اجرایی این شرکت در این باره می گوید: “با وجود تبلت ها و گوشی های هوشمند موبایل مخاطبین رسانه های دیجیتال به شدت و با رشد فزاینده ای بسیار شده اند. بر همین اساس ما نیز متوجه شدیم که باید در این صنعت تغییراتی به وجود بیاوریم. با توجه به اینکه مخاطبین از سیستم ها و پلتفورمهای مختلف استفاده می کنند، ما نیاز داشتیم تا بتوانید بهترین سیستمی را که می توانستیم، ارائه کنیم.”

بر این اساس و تغییرات صورت گرفته، فیسبوک از رتبه چهارم، به رتبه سوم صعود کرده است. (سپتامبر ۲۰۱۲) تعداد بازدید فیسبک در این مدت ۱۷۹۴۱۱۰۰۰   برآورد شده است. البته اگر فقط بر اساس بازدید از روی دسکتاپ این موضوع را بسنجیم، فیسبوک به رتبه چهارم باز می گردد.

اما گوگل حتی با توجه به تغییراتی که در الگوریتم ComScoreصورت گرفته همچنان رتبه اول را از آن خود کرده است.

گوگل تنها پایگاه اینترنتیی است که تعداد unique visitorsهایش از مرز ۱۰۰ میلیون روی هر دو پلتفورم دسکتاپ و موبایل عبور کرده است. این عدد اقبال عموم به گوگل را در موضوع جستجوی اینترنتی نشان می دهد.

Comscoreدرباره الگوریتم تازهش اینطور توضیح می دهد که برای چند ماه آینده هم این الگوریتم در وضعیت بتا باقی می ماند تا به یک وضعیت ثابت و پایدار برسد. 

منبع: Tom’s Hardware

 

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.