یزد، قطب آموزشی طب کار کشور شد

۱۳خردادماه،

Arm_28347.jpg

دانشگاه علوم پزشکی یزد به عنوان قطب آموزشی طب کار از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معرفی شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر امیر هوشنگ مهرپرور، مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی یزد با اعلام این خبر افزود: گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از سال ۸۶ به عنوان دومین مرکز آموزشیِ تربیت کننده دستیار تخصصی طب کار کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تنوع صنایع و معادن در استان یزد و ارتباط مناسب بین گروه طب کار دانشگاه با صنایع مختلف یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت رشته در استان است.

مهرپرور با اشاره به مهمترین فعالیت‌ها و شاخص‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد در زمینه طب کار گفت: گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن تعامل مستمر با صنایع مختلف استان، بازدیدهای مستمری نیز از صنایع یزد دارد.

وی با اشاره به آموزش عملی دستیاران تخصصی طب کار از بدو ورود در درمانگاه، تصریح کرد: این مرکز همچنین در زمینه ارجاع بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری شغلی از صنایع مختلف استان به کلینیک طب کار دانشگاه به عنوان یکی از اولین مراکز در کشور و انجام معاینات بدو استخدام در صنایع استان به صورت منحصر به فرد عمل کرده است.

مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی یزد ارتقای دو عضو هیات علمی گروه طب کار به رتبه دانشیاری، ارائه مقالات تخصصی در زمینه بیماری‌های شغلی و طب کار را از دیگر دستاوردهای گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی یزد دانست و افزود: فعالیت مجله تخصصی طب کار به عنوان اولین مجله تخصصی طب کار در کشور، راه اندازی مرکز تحقیقات بیماریهای ناشی از صنعت و ارائه مقالات متعدد مرتبط با بیماری‌های شغلی از دیگر اقدامات انجام شده درگروه طب کار این مرکز دانشگاهی است.

مسئول کلینیک تخصصی طب کار یزد با اشاره به فعالیت این کلینیک تخصصی متذکر شد: این کلینیک یکی از مجهزترین مراکز تخصصی طب کار در کشور است که تمام تست‌های تنفسی و شنوایی و پلی سومنوگرافی نیز در آن انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه موارد فوق‌الذکر سبب شد تا استان یزد به عنوان قطب آموزشی طب کار کشور شناخته شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.