یزد میزبان ˝میلاد کیایی˝ می‌شود

۲۴م اسفند ،

کنسرت ˝همنوازی موسیقی ایرانی˝ با نوازندگی میلاد کیایی پنج شنبه ۲۴ اسفند در سالن همایش الکترو کویر یزد برگزار می‌شود.

میلاد کیایی، نوازنده سنتور در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام این خبر گفت: کنسرت “همنوازی موسیقی ایرانی ” پنج شنبه ۲۴ اسفند در سالن همایش الکترو کویر یزد برگزار می گردد.

این نوازنده سنتور در ادامه گفت: قطعات این کنسرت در دسته شور و سه گاه است و در هر بخش دو قطعه بی کلام اجرا می‌شود. همچنین بخشی از این کنسرت به بداهه نوازی اختصاص دارد.

میلاد کیایی در پایان گفت: در این اجرا سعید قراچورلو نوازندگی ویولن را بر عهده دارد و من هم به عنوان نوازنده سنتور با ان هنرمند همکاری می کنم.

سعید قراچورلو آهنگساز و نوازنده ویلون و اهل تهران در روز ۲۳ فروردین ۱۳۲۵ در خانواده ای فرهنگی و اهل شعر و ادب به دنیا آمد. از همان دوران خردسالی به موسیقی علاقه مند بود. پدر ایشان با استاد ابوالحسن صبا دوستی دیرینه ای داشتند و به همین سبب مسئولیت تعلیم و تربیت مهندس سعید قراچورلو را به ایشان سپردند . در آن سال ها سازی که مخصوص کودکان باشد وجود نداشت و پدر ایشان مجبور شد تا سازی را که اندازه دست یک کودک باشد را از آلمان تهیه کند که شش ماه طول کشید.

هم زمان با مدرسه رفتن و بین سال های ۱۳۳۱ تا ۱۳۳۶ نواختن ساز را با شاگردی استاد ابوالحسن صبا آغاز نمود. ردیف ها و گوشه های موسیقی اصیل ایرانی را نزد استاد آموزش دیدند پس از درگذشت استاد با توجه و علاقه وافری که به ترانه های روز داشت نزد استاد شاپور نیاکان رفت و راهنمایی های بی دریغ آن استاد بزرگوار را سرمشق خود قرار داد.

در سال ۱۳۳۷ به پیشنهاد مرحوم پیرنیا فعالیت های هنری خود را در رادیو در برنامه کودک و نوجوان با اجرای ساز سلو آغاز کرده و پس از گذشت حدود چهار سال سرپرستی گروه موسیقی کودکان و بعد از آن هم مسئولیت ارکستر جوانان به عهده ایشان واگذار شد. ایشان با آغاز کار تلویزیون در ایران جزو اولین کسانی بودند که همکاری خود را با این رسانه آغاز و سالها به صورت مستقل به اجرای برنامه پرداختند. از جمله کارهای ایشان در آن زمان تنظیم و اجرای ترانه ” پاشو پاشو کوچولو” و ساخت موسیقی فیلم و ” خزان آرزو ” “بر آسمان نوشته” و …. می باشد.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.