یک باند سارقان مسلح پیش ازاقدام در کردستان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگارایرنا، سرهنگ محمدقنبری شامگاه چهارشنبه درجمع خبرنگاران

افزود: این باند با استفاده از فعالیت های اطلاعاتی و در اقدامی پیشگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به نقش مردم در کشف این باند سارق افزود: شروع تحقیقات در مورد این باند با اطلاع رسانی مردم آغاز شد.

سرهنگ قنبری اظهار داشت: به دلیل اینکه از آسیب رسیدن به افراد جلوگیری شود افراد این باند پیش ازارتکاب جرم دریک تعقیب وگریز در یکی از روستاهای نزدیک شهر سنندج دستگیر شدند.

وی افزود: ۵ نفر دراین رابطه دستگیر شده اند وتحقیقات برای دستگیری همدستان این افراد ادامه دارد.

وی گفت: سلاح گرم و سرد، پلاک جعلی، ماسک، دستبند، اسپری، خودرو و پول های نقد ازجمله وسایلی است که بعد ازدستگیری از این افراد کشف و ضبط شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انهدام یک باند توزیع مواد مخدر و کشف ۹ کیلو و ۴۱۶ گرم مواد مخدر خبر داد وگفت: پنج کیلو و۳۸۵ گرم از مواد مخدر کشف شده هروئین بوده است.

وی بااشاره به اینکه استان کردستان یکی ازاستان هایی است که کمترین گرایش به مصرف مواد مخدر را دارد، افزود: تمام تلاش نیروی انتظامی نیز براین است که مصرف این مواد در کردستان افزایش پیدا نکند.

سرهنگ قنبری همچنین از کاهش ۷۷ درصدی جرائم به عنف در استان خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری هیچگونه جرم خشنی در استان رخ نداده است و میزان جرائم به عنف نیز پنج مورد بوده است.

وی افزود: تمامی قتل های صورت گرفته دراستان کردستان در سال جاری به غیر از یک مورد که در حال پیگیری است، کشف شده است و پرونده آنها به سرانجام رسیده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کردستان گفت: با وجود گستردگی استان کردستان و مهاجرپذیر بودن آن، از نظر وقوع جرم در رتبه های آخر قرار دارد. ک/۲

۵۷۰/۵۳۳/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۴۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.