یونانی‌ها با تئاتر به جنگ نفرت و تبعیض می‌روند

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارگاه بازیگری تئاتر در شهر آتن پایتخت کشور یونان با هدف ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز میان یونانیان و مهاجران، با استفاده از هنر تئاتر، به جنگ نفرت، پیشداوری و تبعیض رفته است.

به گزارش هنرآنلاین، در این حرکت ابتکاری هنرمندانی از گوشه و کنار دنیا از کشورهای سوریه، ازبکستان، نیجریه، سوییس و ایران با این هنرمندان یونانی همکاری می‌کنند.

بنابر این گزارش، به نظر مدیر این کارگاه بازیگری تئاتر، یک نمایشنامه تئاتر می‌تواند بمانند ابزار مقاومت سیاسی عمل کند و در همین راستا، فعالیت این گروه تئاتر مبتنی بر حسن نیت و همکاری داوطلبانه صورت می‌گیرد. همچنین برای مخاطبان نیز خرید بلیط الزامی نیست اما بیشتر اشخاص پس از تماشای نمایش به این گروه کمک مالی می‌کنند.

یک بازیگر سوری به عنوان یکی از اشخاصی که به همکاری با این گروه تئاتری مشغول است، دربارهٔ این حرکت به یورونیوز گفته: “یونان میهن من نیست، اما کشور دوم من است. از اینکه دو کشور دارم احساس می‌کنم که ثروتمندم. اما اگر دارای اوراق قانونی باشم، یک انسان به حساب می‌آیم چون فکر می‌کنم این روزها با داشتن این اوراق است که انسان شمرده می‌شوید. اگر من اوراق هویت و کارت شناسایی داشته باشم می‌توانم سفر کنم و اینگونه است که یک انسان معمولی تلقی می‌شوم.”

انتهای پیام/۳۲/
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.