یکصد تمرین تخصصی توان افزایی امدادی برگزار شد

ˈمحمود مظفرˈ عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: این تمرین های توان افزایی امدادی به منظور ارتقای دانش و آگاهی نیروهای امدادرسان هلال احمر با ماهیت و کلیات انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت و افزایش آمادگی و ارتقای سطح توان عملیاتی نیروهای یاد شده در پوشش سریع امدادی به انواع حوادث یاد شده برنامه ریزی شده بود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در اجرا و برگزاری تمرین های یاد شده که در سطوح مختلف کشوری،استانی، شهرستانی و منطقه ای طراحی و برنامه ریزی شده بود درسطوح کشوری تمرین گروه های واکنش سریع امدادی (ایثار) دراستان لرستان و شهرستان بروجرد و تمرین توان افزایی امدادی نیروهای اعزام سریع در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده در سوانح هوایی انواع بالگرد و هواپیما در استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین تمرین استانی گروه های اعزام سریع بانوان امدادگر( توانا) در استان فارس، تمرین امداد و نجات تخصصی نیروهای جستجو و نجات در کوهستان در استان چهار محال و بختیاری و بزرگترین تمرین منطقه ای امداد و نجات هلال احمر که به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت نیروهای عملیاتی هلال احمر در استان خراسان شمالی برنامه ریزی شده با موفقیت برگزار شد.

مظفر افزود: همچنین به منظور هماهنگی بیشتر با سایر دستگاه های مرتبط و مسوول در امر جستجو و نجات به خصوص سوانح دریایی تمرین های تخصصی ویژه ای با محوریت امداد و نجات به افراد گرفتار و مضطر در محیط های آبی و دریایی در بنادر نوشهر و چابهار برگزار شد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اذعان داشت: در برگزاری این تمرین های تخصصی توان افزایی امدادی برنامه های مختلف از جمله آواربرداری، نشانه گذاری، زنده یابی، جسد یابی، امداد و نجات جاده ای، امداد و نجات هوایی، اسکان و تغذیه اضطراری، حمایت های روانی و روانشناختی، جستجو و نجات در سیلاب، نجات از ارتفاع و فضاهای معلق، اطفاء حریق، بکارگیری از سامانه های رادیویی و مخابراتی وارایه خدمات پایه امداد و کمک های اولیه در انواع حوادث اجرا شد.

مظفر گفت: در اجرا و برگزاری تمرین های یاد شده نیروهای امدادی با استفاده از تمامی وسایل و تجهیزات شخصی و انفرادی ،تجهیزات امداد و کمک های اولیه گروهی و تجهیزات نجات شامل دستگاه های زندیاب بیو رادار و ست های هیدرولیک و پنوماتیک نجات استفاده کردند.

وی هدف از اجرای این تمرین منطقه ای ایجاد حالت تحرک، حضور دائم، آمادگی و شبیه سازی صحنه های واقعی وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت برای بالا بردن سطح توان عملیاتی نیروهای امدادرسان هلال احمر در حوادث و سوانح احتمالی کشور برنامه ریزی شده بود.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تمرین های یاد شده که با حضور سایر کارگروههای مدیریت بحران شامل مخابرات و ارتباطات،بهداشت و درمان،خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی،حمل و نقل، شریانهای حیاتی،تشکلهای مردم نهاد،بیمه، بازسازی وبازتوانی، تامین و توزیع ماشین آلات، آواربرداری ساختمانها، آتش نشانی، مواد خطرناک و انتقال و تدفین متوفیان، امنیت و انتظامات،آموزش و اطلاع رسانی ،امداد و نجات و آموزش همگانی برگزار شد.

وی افزود: هدف از اجرا و برگزاری این تمرین های توان افزایی امدادی که با ایجاد شرایط اضطراری عمومی و پیچیده و با طراحی ساعت صفر اجرا شد ایجاد حالت تحرک، حضور دائم، آمادگی و شبیه سازی صحنه های واقعی وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت برای بالا بردن سطح توان عملیاتی نیروهای امدادرسان هلال احمر در حوادث و سوانح احتمالی کشور برنامه ریزی شده بود.

به گفته مظفر بزرگترین و کاربردی ترین مزیت برگزاری این تمرین توان افزایی امدادی بکار گیری سیستم ˈمونیتورینگˈ می باشد که فرماندهان برگزاری این تمرین می توانند با استفاده از سیستم یاد شده تصاویر اجرای تمامی مراحل اجرا و برگزاری این تمرین یکروز را ثبت، تجزیه تحلیل و به عنوان یک تجربه منطقه ای برای استفاده سایر امدادگران و نجاتگران گروه های واکنش سریع هلال احمر در سراسر کشور استفاده کند.

اجتمام**۷۰۲۹/۱۶۴۷

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.