یک میلیون یورو قیمت سوپر کار فراری

۳۰ام بهمن ،

یک میلیون یورو قیمت سوپر کار فراری

Bookmark and Share

هر دستگاه سوپرکار تازه فراری پیش از اخذ مالیات یک میلیون یورو قیمت خواهد داشت. یک منبع آگاه به مجله اتوموتیو نیوز گفته در ایتالیا با در نظر گرفتن مالیات هر خودرو با قیمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار یورو فروخته خواهد شد. 

ماه قبل سرجیو مارکیونه، مدیر گروه فیات-کرایسلر که فراری هم بخشی از آن است، در مراسمی در شهر تورین گفت که همه این خودروها فروخته شده است. 

فراری جانشین مدل انزو را کمتر از سه هفته دیگر در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد. به جز دو  عکس که در نشریه داخلی فراری انتشار یافته و جزییات کمی از خودرو را نشان می‌دهد، فراری هیچ عکس از این سوپرکار هیبریدی منتشر نکرده، اما این مدل را که فعلا با کد اف-۱۵۰ نامگذاری شده، به بعضی مشتریان ویژه در کارخانه‌اش در مارنلو نشان داده است. 

یک میلیون یورو قیمت سوپر کار فراری

گفته می‌شود ۴۹۹ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که صد دستگاه بیشتر از انزو است. این افزایش تولید به خاطر پاسخ به افزایش تقاضا برای این خودرو در آسیا و مخصوصاً بازار چین است. 

در سال ۲۰۰۲ قیمت مدل انزو با مالیات ۶۶۵ هزار یورو بود. این خودرو اکنون بیش از یک میلیون یورو ارزش دارد. 

فراری هنوز این اطلاعات را به طور رسمی تأیید نکرده و برای اطلاعات رسمی باید چند هفته دیگر منتظر ماند. تنها مطلبی که فراری دربارهٔ این ماشین تأیید کرده این است که قدرتش از مدل ۷۴۰ اسب بخاری اف-۱۲ بیشتر است. قبلاً صحبت از قدرت ۸۰۰ اسب بخاری این خودرو بود اما حالا گفته می‌شود ترکیب موتور ۱۲ سیلندر و موتور الکتریکی این سوپرکار بیش از ۹۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. 

یک میلیون یورو قیمت سوپر کار فراری

رندر مجله ایوو از فراری اف-۱۵۰

به کارگیری سیستم هیبرید وزن خودرو را ۱۵۰ کیلوگرم بیشتر کرده است. به همین سبب و برای کاهش وزن خودرو، فراری شاسی ماشین را از فیبرکربن ساخته است. فراری می‌گوید شاسی این خودرو توسط بخش کامپوزیت تیم فرمول یک این کارخانه ساخته می‌شود. 

راه دیگری که فراری برای کاهش وزن به کار گرفته است، برداشتن صندلی‌ها است. در عوض راننده و سرنشین بر پشتی‌هایی می‌نشینند که روی شاسی فیبرکربن دوخته شده است. 

یک میلیون یورو قیمت سوپر کار فراری

رندر مجله اتوکار از جانشین فراری انزو

فراری در سال ۲۰۱۲ هفت هزار و ۳۱۸ دستگاه خودرو فروخت که برای این کارخانه یک رکورد تازه است. این فروش سبب شد درآمد فراری هشت درصد نسبت به سال قبل بیشتر شود و به دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو برسد و ۳۵۰ میلیون یورو سود کند که ۱۲ درصد بیشتر از سال قبل است. 

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | فراری | اف-۱۵۰ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۱۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.