۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۱۶۹ – ۱۷۰

۱۶۹موفقیت:

کلمات تبدیل کننده نه تنها به ما در کاهش رنج کمک می کنند، بلکه میزان شادی و لذت ما را نیز مضاعف می سازند. سعی کنید با انجام تمرین زیر، احساسات مثبت درون خودرا تقویت کنید:

۱- سه کلمه یا عبارتی را که همواره برای بیان احساسات مثبت به کار می گیرید، بنویسید. آیا آن ها به اندازه ی کافی الهام بخش هستند؟

۲- سعی کنید سه کلمه یا عبارت تازه را که واقعا به شما انرژی و انگیزه می بخشد پیدا کنید.

۳- از دوستان تان برای استفاده از کلمات جدید به جای کلمات قدیم کمک بگیرید تا در سطح جدید به استاندارد بالا باقی بمانید.( برای مثال، آیا علاقمندی؟ یا کاملا غیر قابل مهاری؟ آیا آن تو را شاد می کند؟ یا آیا آن تو را پر شور و شوق و پر هیجان می سازد؟ )

اگر در ده روز آینده از نفوذ و اهرم روانی استفاده کنید، می توانید از کلمات تازه به طرزی موثر بهره ببرید.

۱۷۰:

کلمات نه تنها بر احساسات ما تاثیری شگرف می گذارند، بلکه برخی از واژه های خاص – که از آن ها به عنوان استعاره استفاده می کنیم – تاثیری ورای انتظارات مان دارند. مثلا ممکن است بگویید: ” من از دست جان عصبانی ام ” یا می توانید این جمله را این گونه بگویید: ” جان از پشت به من خنجر زد ” کدام یک از این دو جمله شور و حرارت بیشتری دارد؟ بدون شک، فکر از پشت خنجر زدن تاثیر عمیق تری دارد.

زمانی که از یک استعاره کمک می گیرید، به طور واضح تجربه ی واقعی خود را بازگو نمی کنید، بلکه آن را به چیز دیگری تشبیه می کنید. اغلب استعاره های ما در مقایسه با حقیقت شور و حرارت بیشتری دارند. جان واقعا چه کرده است؟ شاید زیر قولش زده باشد، اما تفاوتی بزرگ میان این کار و از پشت خنجر زدن وجود دارد.

شما از چه استعاره هایی برای توصیف تجارب دردناک و دلسرد کننده استفاده می کنید؟

برگرفته از: کتاب ۳۶۵ گام بلند موفقیت – آنتونی رابینز – انتشارات دویار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.