۵۰ هزار شهروند آلمان شرقی قربانی آزمایش‌های دارویی در آلمان غربی

۲۱اردیبهشت،

وزارت بهداشت وقت‌آلمان‌‌شرقی، از آزمایش‌های دارویی غیراخلاقی انجام گرفته ازسوی مقامات بهداشتی آلمان‌غربی روی اتباع‌شرقی‌آلمان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، الحیات نوشت: اسناد و مدارک به‌دست آمده از آلمان‌شرقی، حکایت از آن دارد که گروه‌های تولیدی داروی آلمان غربی به‌منظور کشف عوارض داروهای تولیدی خود، اتباع آلمان‌شرقی را موش آزمایشگاهی می‌دانستند.

الحیات به نقل ازنشریه آلمانی دیراشپیگل می‌نویسد: بیش از۶۰۰ مورد پژوهش دارویی دربیش از۵۰ درمانگاه تا پیش ازفروپاشی دیوار برلین درسال ۱۹۸۹ در آلمان‌شرقی انجام گرفته است.

دیراشپیگل به نقل از منابع پزشکی وزارت بهداشت آلمان‌شرقی که اخیراً این اسناد را از رده اطلاعات محرمانه خارج و درسطح عمومی منتشر کردند، می‌افزاید: به‌عنوان مثال برای داروی “ترینتال” که روند جریان خون در عروق را بهبود می بخشد و از محصولات تولیدی شرکت دارویی “هوکست” آلمان‌غربی است، دوتن از اتباع آلمان‌شرقی در نتیجه آزمایش‌های اولیه کشته شدند.

این نشریه افزود: براساس اسناد مذکور برای تهیه و تولید داروی ضد‌فشار خون دو تبعه دیگر آلمان‌شرقی هم در آزمایش‌ها کشته شدند.

نشریه آلمانی دیراشپیگل در ادامه این مطلب بر اساس اسناد فاش شده وزارت بهداشت وقت‌ آلمان‌شرقی نوشت: بسیاری از قربانیان این داروهای آزمایشی کودکان نوزاد یا اشخاصی بودند که به‌دلیل اعتیاد به مصرف بی‌رویه الکل قادر به اعلام نارضایتی خود ازشرکت در این آزمایش‌ها نبودند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.