۶ مجروح در حادثه انفجار آزمایشگاه شیمی دانشگاه بوعلی همدان

به دنبال انفجار آزمایشگاه شیمی دانشگاه بوعلی سینا رییس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مجروح شدن چهار دانشجوی خانم و دو دانشجوی آقا در این انفجار خبر داد. دکتر علی‌اکبر غیاث با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در این انفجار یکی از خانم‌ها بیشترین آسیب را دیده و مابقی دانشجویان آسیب سطحی داشته‌اند. وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده علت اصلی این انفجار انجام یک واکنش شیمیایی بوده است.

دکتر غیاث یادآورشد: بعد از اولین تماس با مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵، امدادگران بعد از گذشت ۶ دقیقه در محل حادثه حضور یافتند تا به آسیب دیدگان کمک کنند. وی در پایان گفت: پنج نفر از مجروحان توسط مرکز فوریتهای پزشکی به بیمارستان بعثت منتقل شده و یک نفر از آنها برای درمان، خودش به بیمارستان رفت.

انفجار در آزمایشگاه
حوالی ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه ظهر امروز یکشنبه اول مردادماه، صدای انفجار در آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا در راهروهای دانشکده علوم طنین انداز شد که با جیغ و گریه تعدادی از دانشجویان همراه بود. این انفجار در حالی که تعدادی از دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال انجام آزمایش در آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا بودند، رخ داد.
به موجب این انفجار یکی از دانشجویان دختر از ناحیه چشم آسیب دیده، چند دختر دانشجوی دیگر نیز از ناحیه صورت و دست آسیب دیدند. یکی از دانشجویان پسر نیز در حالی که ساعدش غرق در خون بود سعی در کمک به همکلاسی‌های خود داشت.
بر اساس این گزارش، تعدادی از کارکنان دانشگاه کمک‌های اولیه را به مصدومان ارائه کردند و دانشجویان مصدوم خود را به در اصلی دانشگاه رسانده و تا رسیدن اورژانس روی زمین نشسته بودند.

یکی از دانشجویان شیمی در توضیح این حادثه به ایسنا گفت: در ظرفی شیشه ای که محتوی ضایعات بوده آزمایشی در حال انجام بود که به علت تولید گرمای زیاد و نبود امکانات خنک کننده انفجار رخ داد.در این آزمایشگاه باید از عینک استفاده شود که متاسفانه دانشجویان باید خودشان عینک تهیه کنند. وی هم‌چنین از عدم رعایت ظرفیت تعریف شده برای حضور دانشجویان در آزمایشگاه گلایه کرد.

گفتنی است؛ پیگیری ایسنا نشان داد دختر دانشجویی که از ناحیه چشم آسیب دیده بود پس از انتقال به بیمارستان فورا به اتاق عمل منتقل شد.
۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.