۶ وزیر هفته آینده به مجلس می‌روند؛ سوال رسایی از زنگنه در صحن علنی

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
۶ وزیر دولت یازدهم هفته آینده برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.

ایرنا نوشت: مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای یکشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، هفته آینده برای پاسخ به سوال حمید رسایی نماینده مردم تهران در جلسه علنی مجلس حضور می یابد.

نمایندگان مجلس در جلسات علنی هفته آینده خود طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، طرح جامع کاداستر کشور اعاده شده از شورای نگهبان و لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن را بررسی می کنند.

خانه ملتی ها همچنین هفته آینده طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور، لایحه اجازه مشارکت ایران بر افزایش دور پنجم بانک توسعه اسلامی، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد حمایت از صنعت برق کشور و لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح را بررسی می کنند.

نمایندگان همچنین بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث و لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی و حوادث طبیعی را در دستور کار دارند.

طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی ها و گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی در مورد جرم سیاسی و گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب از دیگر دستور کارهای نمایندگان در هفته آینده است.

** انتخاب رییس کمیسیون اصل ۹۰ و اعضای ناظر در شوراهای نظارت بر صدا و سیما و مطبوعات

نمایندگان مجلس هفته آینده قرار است رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی را از بین اعضای ثابت کمیسیون و با پیشنهاد هیات رییسه انتخاب کنند.

خانه ملتی های هفته آینده قرار است دو نفر از نمایندگان را به عنوان ناظر در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، یک نفر از نمایندگان را به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات، دو نفر از نمایندگان را به عنوان عضو در هیات نظارت اندوخته اسکناس و سه نفر جهت عضویت در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی انتخاب کنند.

نمایندگان مجلس همچنین قرار است دو نماینده را به عنوان ناظر در هیات واگذاری فعالیت ها و بنگاه های دولتی به بخش غیردولتی، دو نماینده از کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه را جهت عضویت در هیات امنا صندوق توسعه ملی و سه نفر از نمایندگان کمیسیون های برنامه و بودجه اصل ۹۰ و اقتصادی را به عنوان ناظر در کارگروه ایجاد تسهیل و تسریع در صدور مجوز از دستگاه های اجرایی انتخاب کنند.

**گزارش رییس کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی در مورد روابط ایران و قطر و کویت

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هفته آینده در روزهای یکشنبه و سه شنبه آخرین اخبار و تحولات را با حضور مسوولان بررسی می کنند.

همچنین سه شنبه هفته آینده رییس کارگروه روابط خارجی این کمیسیون درباره روابط ایران با کشورهای قطر و کویت گزارشی ارایه می دهد.

اعضای کارگروه امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز آینده طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات، رتبه و نتایج نهایی آزمون های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کار گیری غیرقانونی و لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی می کنند.

** وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور می یابد

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یکشنبه آینده از نفرات اول تا سوم گروه های آزمایشی آزمون سراسری سال ۹۳ تقدیر می کنند.

اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات، رتبه و نتایج نهایی آزمون های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری های غیرقانونی و طرح تامین نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور را بررسی می کنند.

وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه برای بررسی برنامه های این وزارتخانه در سال تحصیلی جدید در این کمیسیون حضور می یابد و همچنین وضعیت مهدهای کودک با حضور معاونان آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی بررسی می شود.

** بررسی طرح استفساریه قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان درکمیسیون اجتماعی مجلس

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز روز یکشنبه طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده پنج قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و طرح استفساریه قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل را بررسی می کند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه لایحه یک فوریتی الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی خواهند کرد.

** بررسی مشکلات انجمن های صنفی طلا در کمیسیون اقتصادی مجلس

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس یکشنبه هفته آینده لایحه یادداشت بین ایران و ترکیه درباره استفاده مشترک از دروازه های مرز زمینی رازی و کاپیکوی و مشکلات کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه مشکلات انجمن های صفنی طلا در ارتباط با نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و مسائل و مشکلات انجمن صنفی کشتارگاه های دام و طیور را بررسی خواهند کرد.

** بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پروژه های شرکت مپنا

اعضای کمیسیون انرژی مجلس یکشنبه آینده لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه نیز از پروژه های شرکت مپنا بازدید می کنند و روز سه شنبه درباره طرح یک شوری اجازه سازمان و دستگاه های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی و لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصمیم گیری می کنند.

** بررسی طرح کاهش ساعات کاری کارکنان در ماه رمضان در کمیسیون بودجه مجلس

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز یکشنبه آینده طرح الحاق یک تبصره به ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در ماه رمضان و طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات آزمون های استخدامی به داوطلبان استخدام را بررسی می کنند.

همچنین اعضای این کمیسیون تقاضای عده ای از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه، قانون هدفمندسازی یارانه ها را بررسی می کنند.

اعضای کارگروه ویژه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در روز یکشنبه آینده طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان بالای ۵۰ درصد را بررسی می کنند.

** اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از نمایشگاه وزارت دفاع بازدید می کنند

به گزارش ایرنآ، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکشنبه آینده گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز درباره مشکلات پیش رو را استماع و طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان بالای ۵۰ درصد را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه از نمایشگاه جلوه خودباوری با مدیریت جهادی وزارت دفاع بازدید می کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد درباره برنامه های این سازمان در جهت ارتقاء سطح استاندارد در روز سه شنبه به اعضای این کمیسیون گزارش ارائه می دهد.

** وزیر کشور به کمیسیون شوراها می رود

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هفته آینده گزارش اصلاح طرح بازنگری قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا و طرح شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بررسی می کنند.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور روز سه شنبه نیز برای پاسخ به سوالات نمایندگان در این کمیسیون حاضر می شود.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه معضلات بافت های فرسوده شهری در کلانشهرها را نیز بررسی می کنند.

** جنتی به کمیسیون فرهنگی مجلس می رود

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه گزارش دبیر ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را استماع و لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی را بررسی می کنند.

«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه برای پاسخ به سوال هشت نماینده در این کمیسیون حضور می یابد.

** وزیر راه به کمیسیون عمران می رود/بررسی سانحه سقوط آنتونوف ۱۴۰ در این کمیسیون

اعضای کمیسیون عمران در روز یکشنبه آینده دو نفر از نمایندگان داوطلب واجد شرایط کمیسیون را به عنوان ناظر شورای عالی شهرسازی و معماری به مجلس معرفی می کند.

همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه گزارش وزیر راه و مسوولان اجرایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعیت هلال احمر درباره سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ را که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از هموطنانمان شد، بررسی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی در این روز برای پاسخ به سوال ۱۰ نماینده در کمیسیون عمران حضور می یابد.

** وزاری ارتباطات و صنعت در کمیسیون صنایع مجلس

اعضای کمیسیون صنایع مجلس یکشنبه آینده مشکلات صنایع نساجی را بررسی خواهند کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به چهار نماینده و وزیر معدن، صنعت، تجارت برای پاسخ به پنج نماینده در روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابند.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.