۱۶ فرودگاه میزبان زائران بیت‌اله‌الحرام

۲۱ شهریور – ۰۴:۱۲:۳۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

آغاز عملیات حج تمتع از ۴ مهرماه؛

بزرگنمایی:  

عملیات حج تمتع و اعزام زائران بیت‌اله‌الحرام ۴ مهر ماه از طریق ۱۶ فرودگاه کشور انجام می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، منوچهر سپاسی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام این خبر افزود: در این عملیات که ۲۵ روز به طول خواهد انجامید ، افزون بر ۷۵ هزار زائر خانه خدا به دیار عشق عزیمت می‌کنند.
سپاسی در ادامه گفت: روزانه ۹ پرواز توسط دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) و ماهان انجام و زائران خانه خدا را به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل می‌کند.
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: پروازهای زائران بیت‌اله‌ الحرام با استفاده از هواپیماهای ایرباس و بویینگ ۷۴۷ از طریق فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، مشهد، گرگان، رشت، ساری، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، کرمان، یزد، شیراز و زاهدان انجام می‌شود.
به گفته وی به دلیل بازسازی باند فرودگاه تبریز، زائران استان آذربایجان شرقی از طریق فرودگاه ارومیه راهی خانه خدا می‌شوند.
وی همچنین از کاهش بار ترافیکی فرودگاه مهرآباد با انتقال زائران به دیگر فرودگاه‌ها خبر داد و افزود: زائران بیت‌اله الحرام شهرستان‌های کاشان و اراک از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان نیز از طریق فرودگاه کرمانشاه به خانه خدا مشرف خواهند شد.
سپاسی با اشاره به اینکه با انتقال زائران به فرودگاه‌های دیگر، بیش از ۶ هزار نفر از مسافران فرودگاه مهرآباد کاسته می‌شود گفت: این فرودگاه میزبان ۲۵ هزار زائر جهت انتقال به خانه خدا خواهد بود.
سرپرست عملیات حج همچنین بر آمادگی فرودگاه‌ها برای ارائه سرویس مطلوب به زائران خانه خدا تاکید و اظهار امیدواری کرد؛ عملیات حج سال جاری همچون سال گذشته رضایت زائران را فراهم سازد.
وی کاهش تاخیرات پروازی حج عمره سال گذشته را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه هر پرواز به طور متوسط ۲۶ دقیقه تاخیر داشته است افزود: با همدلی و برنامه‌ریزی صحیح و همکاری همه ارگان‌های ذی‌ربط تاخیرات پروازی از ۶۰ دقیقه به ۲۶دقیقه کاهش یافت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۱۱۶۱۲۳۴۱۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.