۱۶ کشته بر اثر انفجار خودرو در حومه دمشق

۲۳م آذر ،

خبرگزاری رسمی سوریه روز پنجشنبه از کشته شدن ۱۶ نفر از جمله ۷ کودک در انفجار خودروی بمب گذاری شده در قطنا در حومه جنوب غربی دمشق خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سانا به نقل از یک منبع پزشکی همچنین از زخمی شدن ۲۳ نفر در انفجار صبح امروز خبر داد.
این خبرگزاری اعلام کرد « تروریست ها یک خودروی بمب گذاری شده با مقدار قابل توجه مواد منفجره » را منفجر کردند.
دیده بان حقوق بشر سوریه نیز کشته شدن هفده نفر از جمله هفت کودک و دو زن و زخمی شدن بیست تن دیگر را تایید و اعلام کرد حال بعضی از مصدومان وخیم است.
این سازمان غیر دولتی که از حمایت شبکه گسترده فعالان و پزشکان برخوردار است، خاطر نشان کرد در این حمله محل سکونت نظامیان و خانواده های آنها هدف قرار گرفت.
قطنا که منطقه ای فقیر نشین است و بیشتر جمعیت آن را سنی ها تشکیل می دهند و از جامعه مسیحی نیز در آن زندگی می کنند، تحت کنترل ارتش قرار دارد.
چند انفجار روز چهارشنبه دمشق و حومه آن را تکان داد و به کشته شدن سیزده نفر منجر شد.
در سه حمله که یکی با خودروی بمب گذاری شده انجام شد، وزارت کشور سوریه هدف قرار گرفت و طبق گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه در این حملات نه نفر ( یک نماینده پارلمان سوریه و هشت نظامی ) کشته شدند.
به علاوه در انفجار بمب در داخل مینی بوس در بخش هشتاد و شش منطقه مزه سه نفر ( یک خبرنگار رسانه های رسمی، یک زن و یک کودک ) کشته شدند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.