۲ منتخبی که تنها ۲ روز در مجلس بودند

اختصاصی/خداحافظی زودهنگام با صندلی های سبز رنگ بهارستان

در همین راستا فضلعلی به خاطر برخی مسایل انتخاباتی از سلیمی به دادگاه تویسرکان شکایت کرده بود و ظاهرا شورای نگهبان به دلیل وجود برخی اسناد معتبر آرای این حوزه انتخابیه را باطل کرد . . .

بولتن نیوز – سرویس سیاسی : دو منتخب مجلس نهم در حالی که تنها ۲ روز در مجلس حضور داشتند، به دلیل ابطال انتخابات حوزه انتخابیه آنها از سوی شورای نگهبان، باید خانه ملت را ترک کرده و به شهرستان خود بازگردند .

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز کاظم سلیمی منتخب مردم تویسرکان و علی اکبر متین منتخب دوم مردم ایلام بودند که آرای آنها به دلیل برخی مسایل از سوی شورای نگهبان ابطال شده است.این ۲ منتخب دیروز یکشنبه هفتم خرداد و در روز افتتاح مجلس شورای اسلامی و همچنین امروز دوشنبه در دومین جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند اما از فردا دیگر نمی توانند در پارلمان هرمی شکل بهارستان حضور یابند. گفته می شود شورای نگهبان آرای منتخب ایلام را به دلیل وجود اسناد متقن رد کرده است .


بنا بر این گزارش در مرحله اول انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تویسرکان مرتضی فضلعلی و کاظم سلیمی به دور دوم راه یافتند و در مرحله دوم این انتخابات که روز جمعه ۱۵اردیبهشت‌ماه برگزار شد در این حوزه از کل ۴۱ هزار و ۸۷۰ رأی مأخوذه کاظم سلیمی ۲۰ هزار و ۳۴۴ رأی و مرتضی فضلعلی ۲۰ هزار و ۲۵۳ رأی را کسب کردند که بدین ترتیب کاظم سلیمی با اختلاف ۹۱رأی با فضلعلی به عنوان منتخب تویسرکان در مجلس نهم معرفی شد.در همین راستا فضلعلی به خاطر برخی مسایل انتخاباتی از سلیمی به دادگاه تویسرکان شکایت کرده بود و ظاهرا شورای نگهبان به دلیل وجود برخی اسناد معتبر آرای این حوزه انتخابیه را باطل کرد.

از سوی دیگر مجلس نهم که باید ۲۹۰ منخب داشته باشد با ۲۸۸ منتخب کار خود را آغاز کرده بود اما از فردا ۲۸۶ منتخب دارد چرا که پیش از این نیز آرای حوزه های انتخابیه رامسر و دماوند و فیروزکوه نیز باطل شده بود. از سوی دیگر اعتبار نامه منتخبان مردم در نهمین دوره خانه ملت در شعب ۱۵ گانه در حال بررسی هست و امکان دارد برخی دیگر از اراد هم نتوانند جواز حضور در بهارستان را کسب کنند .

 گفتنی است در حال حاضر در مجلس نهم چهار حوزه انتخابیه فاقد منتخب هستند که انتخابات در این حوزه ها سال آینده و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برگزار خواهد شد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.