۲۰۶ تیپ ۲ روی خط تولید

۲۵اردیبهشت،

به گزارش ایکوپرس ، فرشید افتخاری معاون نیرومحرکه ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده، سیلندر و سرسیلندر موتور تی. یو. ۳٫ تا دو ماه دیگر به تولید انبوه می رسد.

وی از تامین تجهیزات خطوط تولید این موتور در ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: تا دو ماه دیگر این خط راه اندازی می شود و به این ترتیب ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر موتور تی. یو. ۳ در سالن موتورسازی ۲ خط دانوباد  انجام خواهد شد، در حالی که این کار قبلا در فرانسه انجام می شد.

افتخاری با اشاره به این که خودکفایی موتورهای تی یو هم زمان آغاز شد، اظهار داشت: موتور تی. یو. ۵٫ به طور کامل داخلی سازی شده و در رانا نصب می شود و موتور تی. یو. ۳٫ نیز که پیشتر ۷۰ درصد داخلی سازی شده بود، با ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر به ۹۰ درصد ساخت داخل و تا نیمه سال به تولید انبوه می رسد.

معاون نیرومحرکه ایران خودرو یادآور شد: کیفیت موتور تی. یو. ۳٫ ساخت داخل با نسخه فرانسوی این موتور کاملا برابری می کند و با تولید آن، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ایران خودرو نیز روی مدار تولید قرار می گیرد.

وی سیلندر و سرسیلندر را جزو ۵ بخش بسیار مهم موتور  عنوان کرد و گفت:  با توجه به دانش فنی به دست آمده و تغییر برخی خطوط تولیدی، ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر موتور ای. اف. ۷ نیز در موتورسازی در موتورسازی شماره ۳ ایران خودرو امکان پذیر شده است.

افتخاری از تولید آزمایشی نمونه های موتور ایکس. یو. ام. خبر داد که نسخه بهبود یافته موتور ایکس. یو. ۷٫ است و گفت:  این موتور که از گنجایش ۱۹۰۰ سی. سی. برخوردار است، به جای موتور ال. ۴٫ ۱۸۰۰ سی سی بر روی پارس ای. ال. ایکس. نصب می شود.

 


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.