۳ خط لوله جدید نفتی در پایتخت ساخته می شود

۲۵ شهریور – ۰۴:۴۲:۴۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی؛

بزرگنمایی:  

  مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: طرح احداث ۳ خط لوله انتقال نفت خام و فرآورده کنار گذر تهران به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در مرحله تامین اعتبار قرار دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، عباسعلی جعفری نسب در این باره افزود: طول خطوط لوله این طرح که عملیات اجرایی آن از حدود ۳ ماه گذشته آغاز شده است، حدود ۳۰۰ کیلومتر و شامل سه خط لوله ۲۶ و ۲۴ مخصوص فرآورده و خط ۲۰ اینچ مخصوص انتقال نفت خام است.
وی تاکید کرد: احداث این خطوط به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که قرار است از طریق منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش و منابع بانکی تامین شود که هم اکنون به دنبال تامین نقدینگی موردنیاز برای اجرای طرح هستیم.
جعفری نسب تصریح کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت مراحل مقدماتی طراحی خطوط و همچنین عملیات اجرایی را آغاز کرده و سفارش برخی اقلام نظیر مخازن نیز صادر شده است که با تامین منابع موردنیاز، عملیات اجرایی احداث این خطوط ادامه خواهد یافت.
وی با تاکید بر احداث این خط لوله جدید به همراه مجموعه مخازن و تاسیسات انتهایی و اتصال آن به خطوط و مراکز انتقال کنونی افزود: احداث این خط به همراه تاسیسات جانبی آن حدود ۳ سال زمان نیاز دارد که هدف از آن تقویت سیستم های انتقالی خطوط جنوب به شمال و شمال شرق کشور و پشتیبانی محدوده ری است.
مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات، احداث خط لوله جدید نیروگاه پرند – رودشور به طول حدود ۵۰ کیلومتر و تعویض خط لوله فرآورده حدفاصل سبزآب – تنگ فنی به طول ۸۰ کیلومتر را از دیگر پروژه های سال جاری اعلام کرد که درمجموع در این دو پروژه حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
جعفری نسب گفت: طرح احداث خط لوله جدید نیروگاه پرند – رودشور نیز در مرحله تامین اعتبار قرار دارد که تامین منابع مالی این طرح از قسمت انشعاب به سمت نیروگاه پرند را وزارت نیرو برعهده خواهد گرفت.
وی همچنین درباره پروژه تعویض خطوط لوله حدفاصل سبزآب – تنگ فنی نیز گفت: این طرح در مرحله تامین اجناس و برگزاری مناقصه قرار دارد که پیش بینی می کنیم تا حدود دوماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.
به گزارش آریا، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت خام و به همین میزان فرآورده در کشور جابه جا می کند.
این شرکت، انتقال دو سوم (حدود ۶۷ درصد) از فرآورده کشور را با خطوط لوله به عهده دارد و یک سوم باقیمانده (حدود ۳۳ درصد) با روش های دیگر نظیر تانکر و راه آهن منتقل می شود که از نظر ایمنی، سرعت و دقت، قابل مقایسه با انتقال به وسیله خطوط لوله نیست، در بخش نفت خام نیز ۷۰ درصد ظرفیت نفت خام پالایشگاه ها به وسیله خطوط لوله تامین می شود.
انتقال نفت و فرآورده به وسیله بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خطوط لوله در سراسر کشور، کاری حساس و دقیق در مناطق جغرافیایی و آب و هوایی مختلف است که به فعالیت و نظارت مستمر و شبانه روزی نیاز دارد و در تمام طول سال با بازرسی و کنترل دقیق و پیوسته خطوط، بدون وقفه انجام می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۵۱۶۴۲۴۸۸۲۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.