۳۳ مورد سیل در ۶ ماهه اول سال جاری در استان خراسان رضوی

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۳۳ مورد سیل ویژه رخ داده که با تمهیدات اتخاذ شده تنها یک نفر جان باخت و به ۶۱۱ واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

حجت علی شایانفر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص تشریح وضعیت بارندگی استان در سال زراعی قبل اظهار داشت: متوسط بارندگی در خراسان رضوی ۲۰۳٫۹ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد و نسبت به دوره آماری بلندمدت ۴ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه افزود: کلات با ۳۲۷٫۶ میلیمتر بیشترین و بردسک با ۱۳۳ میلیمتر کمترین میزان بارندگی را در استان داشته اند.

وی در خصوص وضعیت بارندگی در مشهد نیز گفت: بارش ها در مدت یاد شده در مشهد ۲۵۷٫۳ میلیمتر بوده که نسبت به دوره آماری بلندمدت پنج درصد افزایش داشته است.

شایانفر براساس اعلام شرکت آب منطقه ای میزان روان آبها در سال زراعی ۹۱-۹۲ درصد کاهش داشته است گفت: اکثر شهرستان های خراسان رضوی از نظر هیدرولوژیکی با خشکسالی مواجه بوده اند.

وی با بیان اینکه آب شرب ۲۲ شهر دارای مشکل کمی و کیفی است اذعان داشت: آب شرب ۳۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر لیتر از طریق تانکرهای ثابت و سایر تامین می گردد.

وی ادامه داد: به منظور رفع مشکل آب شرب روستایی از ابتدای سال تاکنون ۸۱٫۸ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای ۱۳۲ پروژه به خصوص در مناطقی که با مشکل کم آبی و اثرات ناشی از خشکسالی مواجه بوده اند تخصیص یافته است.

وی در خصوص اینکه در این هفته ۲۰ تا ۲۶ مهرماه برنامه هایی با شعار انسجام ملی و نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع مخاطرات در استان اجرا می گردد خاطرنشان کرد: اجرای ۲۶ مانور تخصصی، برگزاری ۳۸ دوره آموزشی و کارگاهی، ۲۵ برنامه تلویزیونی ، افتتاح حدود ۲ هزار واحد بازسازی شده که در زلزله نیشابور آسیب دیده بودند را از جمله برنامه های این هفته است./ل

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.