۳۸۴ خانه از پروژه‌های ایرانی ساخت مسکن در ونزوئلا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در جریان سفرمحمود احمدی‌نژاد به ونزوئلا و در حاشیه مذاکرات هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور روسای جمهور ایران و ونزوئلا از طریق ویدئو کنفرانس با محل احداث پروژه هفت هزار واحدی شهر جدید اوخداء در ونزوئلا، ۳۸۴ واحد مسکونی این شهر را افتتاح و برای استفاده به مالکان آنها تحویل داده شد.

احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی ضمن ابراز خرسندی از ارائه خدمتی بزرگ و ارزشمند به ملت ونزوئلا از سوی کشورمان، مسکن را پایه زندگی و آرامش انسان دانست و گفت:‌ امروز مشکل مسکن به عنوان دغدغه بخش عظیمی از مردم جهان بشمار می‌رود و خوشبختانه در ونزوئلا با برنامه‌ریزی مناسبی که صورت گرفته شاهد انقلابی بزرگ در زمینه ساخت و ساز مسکن خواهیم بود.
 

رییس‌جمهور بابیان اینکه با تلاش مسئولان در ونزوئلا اوضاع شهرسازی در این کشور تغییر و دگرگون خواهد شد، اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا بیش از گذشته تجربیات خود را در زمینه ساخت و ساز مسکن در اختیار کشور دوست و برادر ونزوئلا قرار دهد.


هوگو چاوز رییس‌جمهور ونزوئلا نیز اجرای پروژه‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا را حائز اهمیت و به نفع دو ملت دانست و اظهار داشت: یکی از بزرگترین عواملی که دولت ونزوئلا را به انجام و اجرای این پروژه‌ها ترغیب کرد دولت و رییس‌جمهور ایران بود و ما امروز شاهد نتایج همکاری‌ها خوبی میان دو کشور هستیم.


احداث واحدهای مسکونی در شهر جدید اوخداء در فضایی بالغ بر ۷۲۰ هزار متر مربع به عنوان یکی از پروژه‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا است که علاوه بر واحد های مسکونی شامل فضای سبز، فضاهای عمومی، پارکینگ ایستگاه‌های امداد و پلیس، مراکز درمانی، ورزشگاه، مدرسه و مهد کودک است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.