۴ گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

  همه هر وقت بخواهند تغییری در خانه بدهند، سراغ وسایل تزیینی می‌روند و چند وسیله جدید به خانه اضافه می‌کنند، اما تجمع این وسایل بعد از مدتی خانه را زشت خواهد کرد.خیلی وقت‌ها لازم است برای متفاوت‌بودن، یک تغییر اساسی در چیدمان اتاق بدهید.  برای اینکه این تغییر درست همان چیزی باشد که باید باشد، فقط کافی است یک‌بار دیگر درست به همه‌چیز نگاه کنید و بعد تصمیم بگیرید. با رعایت این اصول، اتاق پذیرایی شما به درست‌ترین شکل ممکن متحول خواهد شد.


قدم اول : این رنگ‌های اعجازآمیز

 ۱- با وسایل مهم‌تر شروع کنید

رنگ بعضی وسایل را در خانه نمی‌توان تغییر داد. اگر مبلمان شما نوست، به صلاح نیست برای تغییر رنگ آن را عوض کنید. بنابراین انتخاب رنگ دکوراسیون بهتر است با توجه به رنگ وسایل اصلی صورت بگیرد. با انتخاب رنگ می‌توانید مفاهیم خاصی را منتقل کنید. برای مثال با استفاده از رنگ‌های شفاف، می‌توانید وسایل مهم را مهم‌تر جلوه دهید. برای مثال این قفسه زردرنگ بیشتر از هر وسیله دیگری در خانه به چشم خواهد آمد. وقتی زرد را با آبی ترکیب می‌کنید اتاق شما به اندازه آسمان تابستان پرانرژی می‌شود.


 ۲- خلاق باشید

این یک تغییر بسیار ارزان است. می‌توانید برای ایجاد تنوع رنگی، یک مربع با یک رنگ متضاد به دیوار بزنید. شجاع باشید. با این کار خانه شما شبیه هیچ خانه دیگری نخواهد بود. سعی کنید رنگی را که استفاده کرده‌اید با رنگ وسایل دیگر کامل کنید. برای مثال رنگ زرد دیوار با رنگ‌های سرمه‌ای و آبی کوسن‌های روی مبل کامل شده و بازهم شما را به ترکیب خوب زرد و آبی می‌رساند.


 ۳- به وسایل‌تان طرح بدهید

چرا فکر می‌کنید برای مثال میز شیشه‌ای شما باید شیشه ساده‌ای داشته باشد؟ شما می‌توانید شیشه میز را به‌راحتی با کاغذهای رنگی که مخصوص پنجره‌ها طراحی شده تزیین کنید. طرحی متناسب با رنگ منزلتان انتخاب کنید و آن را به شیشه‌های میز بچسبانید. می‌توانید وسایل دیگر منزلتان را هم با همین روش و به سلیقه خودتان تزیین کنید.



قدم دوم : ترکیبات را بشناسید




۱- از طیف رنگ‌های متفاوت استفاده کنید

این خانه با متفاوت‌ترین رنگ‌هایی که می‌توانید فکرش را بکنید دکور شده است. رنگ خاکی و سدری دیوارها با رنگ چوب مبل‌ها و ترکیب آن با فرش طرح پوستی که روی زمین انداخته شده یک پایه قوی برای دکوراسیون تشکیل داده است. همان‌طور که می‌بینید رنگ‌های متفاوت چوب‌ها اصلا بد نیست. پارچه قهوه‌ای مبل‌های سفید با مبلمان چوبی هماهنگ است. به همین دلیل به‌راحتی با اضافه‌کردن ۲ رنگ شاد، ترکیب‌بندی خانه به این خوبی از آب درآمده است. تابلوهای کلاسیک سیاه و سفید، باعث شده تا این تابلوی بزرگ رنگی و مدرن اینقدر خوب مشخص شود.


۲- در مرکز اتاق، رنگ درنظر بگیرید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در ترکیبات رنگی انجام داد، قراردادن وسیله یا یک تابلوی بزرگ رنگی در مرکز اتاق است. این کار باعث می‌شود حتی اگر خانه شما بی‌رنگ دکور شده، با این تابلو یکباره کاملا متفاوت به‌نظر برسد. برای مثال در این خانه کاملا کلاسیک، یک تابلوی بزرگ با طرح‌های ساده اما کاملا رنگارنگ قرار داده شده تا رنگ‌های آن تمام فضای خانه را تحت‌تاثیر قرار دهد.


۳- رنگ‌های شاد را محدود درنظر بگیرید

رنگ‌های شاد وقتی به مقدار زیاد در فضا قرار بگیرند، علاوه‌بر اینکه تاثیر فوق‌العاده خود را از دست می​دهند، باعث القای حس به‌هم ریختگی و هیجان زیاد در فضا می‌شوند و آرامش را از خانه می​گیرند. بهترین روش برای استفاده از آنها، قراردادن وسیله‌های رنگی کوچک در خانه است. یک بالش، یک آباژور و یک میز کوچک با رنگ شاد برای یک اتاق پذیرایی کافی به‌نظر می‌رسد.


 ۴- در تقارن زیاده‌روی نکنید

تقارن در خانه زیباست و حس نظم به فضا می‌دهد. اما مثل هر چیز دیگری نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید. همیشه وسیله کوچکی را در خانه قرار دهید تا حس تقارن را کمی به‌هم بزند. برای مثال یک چراغ گوشه دیوار آویزان کنید یا یک گلدان در یک جهت بگذارید. با این روش خانه شما از دیسیپلین اجباری بیرون خواهد آمد و راحتی فضا کمی افزایش پیدا خواهد کرد.



قدم سوم : به ترکیب سیاه و سفید ایمان بیاورید



 ۱- طرح گرافیکی مناسب را انتخاب کنید

برای موفق‌شدن در ترکیب رنگی سیاه و سفید، اول از هر چیز باید روی یک موتیف یا طرح خاص به توافق برسید. طرح باید با خانه شما و فضایی که دارید، متناسب باشد. مثلا این طرح‌های مثلثی که دو طرف شومینه کار شده، سقف را بلندتر و فضای خانه را بازتر نشان می‌دهد. طرح بالش با اینکه سیاه و سفید است اما کاملا مدرن و امروزی و استفاده از آن حس قدیمی‌بودن را از فضای خانه خواهد گرفت.

 ۲- از ترکیبات رنگی کمک بگیرید

خیلی مهم است که در دکوراسیون سیاه و سفید، حتما به درستی از آیتم‌های رنگی استفاده شود.  رنگ ترکیب سیاه و سفید را تنظیم می‌کند و خسته‌کنندگی را از آن می‌گیرد. در این خانه شومینه در نقطه کانونی قرار گرفته است. رنگ‌آمیزی آن با این کاشی‌های طلایی ساده، به اتاق رنگ ساده و زیبایی می‌دهد. استفاده از دو میز در سمت چپ به‌جای یکی، هم روی شومینه تاکید می‌کند و هم تقارن را از فضا می‌گیرد.



قدم چهارم: راحتی حرف اول را می‌زند



۱- استفاده از چند رنگ متفاوت در چیدمان منزل

 ‌شما را بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید شاد و راحت نشان می‌دهد و نظم بیش از حد را از آن خواهد گرفت. این خانه به‌نظر می‌رسد با رنگ‌های متفاوتی دکور شده اما کاملا هماهنگ است. رنگ آبی دیوارها در طرح‌های فرش تکرار شده و قهوه‌ای فرش را رنگ قهوه‌ای سیر دیوارها کامل کرده است. علاوه‌بر اینها تزیینات نارنجی‌رنگ روی میز فضا را به‌طور کلی شادتر کرده است.

 ۲- غیرمنتظره تزیین کنید

چرا فکر می‌کنید باید برای همه‌چیز پایبند به اصول باشید؟ معمولا همه عادت کرده‌اند، برای تابلوهای اتاق پذیرایی از طرح‌های کلاسیک استفاده کنند اما خیلی راحت می‌شود طرح‌های دیگر مثلا طرح‌های مناسب بچه‌ها را در پذیرایی کار کرد. به‌خصوص اگر بچه دارید این کار مناسب به‌نظر می‌رسد و پذیرایی را به فضایی مناسب برای بچه‌ها تبدیل می‌کند. می‌توانید این تابلوهای بامزه را خودتان در خانه درست کنید و با هر ترکیبی که دوست دارید به دیوار بزنید.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.