۵۰ درصد درآمد اپلیکیشنهای موبایل در جیب ۲۵ توسعه دهنده

۱۹م آذر ،

استفاده از تلفن های هوشمند چند سالی است که به شدت در حال گسترش است و به طبع آن اپلیکیشن های موبایل هم در این دنیا بیشتر از قبل تولید می شوند و مورد استفاده عمومی نیز قرار گرفته اند. این برنامه ها علیرغم قیمت های بسیار پایینی که دارند به شدت مورد اقبال قرار گرفته اند و سود سرشاری را نصیب توسعه دهندگانشان می کنند.

 

مانند هر صنعت دیگری که پول در آن جریان دارد، تعداد محدودی از تیم ها و گروه ها این جریان را در دسترس دارند. گویا در دنیای تولید اپلیکیشن های موبایل هم این موضوع صدق می کند. آنالیزهای صورت گرفته در این حوزه، ۵۰درصد از  درآمد این اپلیکیشن ها در مارکت های Playstoreو iOS appstore، به جیب تنها ۲۵ توسعه دهنده وارد می گردد! این عدد چیزی در حدود ۶۰ میلیون دلار است. هرچند شاید به نظر آید که این ۶۰ میلیون دلار عدد بسیاری در این صنعت نیست، اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که اکثر اپلیکیشن های این دو مارکت چیزی در حدود ۹۹ سنت تا ۳ دلار است.

در یک بازه زمانی ۲۰ روزه، دو مارکت مورد نظر در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بودند و این اعداد از آن حاصل شده است. در این بازه زمانی، ۲۵ توسعه دهنده مورد نظر ۶۰ میلیون دلار کسب درآمد کسب کرده اند. نکته قابل توجه در این ۲۵ توسعه دهنده (به جز یکی از آنها) در این است که همگی تولید کننده بازی می باشند. تنها شرکتی که در این حوزه به تولید بازی نمی پردازد شرکت Pandora است. از شرکت های شاخص در این ۲۵ توسعه دهنده می توان از شرکت های Zynga، Electronic Arts،Disney،Kabam،Rovio ،Glu، GameloftوStorm8’s TeamLavaنام برد.

در اپ استور اپل طی این مدت، تعداد بازی های موبایل ۱۴۵ عدد از ۳۰۰ برنامه غیر رایگان را تشکیل داده است. همچنین در پلی استور تعداد بازی های عرضه شده، ۱۱۶ برنامه از ۳۰۰ برنامه‏ی پولی عرضه شده است. 

 

منبع: androidheadlines

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.