۹۰ درصد بدلکاران سینما بیکارند

جام جم آنلاین: رئیس صنف بدلکاران سینما از بیکاری این صنف انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که دنبال ساخت فیلم‌های آپارتمانی باشیم و نخواهیم فیلم‌های اکشن بسازیم، تماشاچیان زیادی را هم نمی‌توانیم به سینما بکشانیم.

علیرضا فتحی با ابراز تاسف از نبود امنیت شغلی در صنف بدلکاران به ایسنا، گفت: چهار صنف بدلکاران، تدارکات، دستیاران فیلمبردار و جلوه‌های ویژه همیشه مشکل امنیت شغلی داشته‌اند و همیشه به این صنوف توجه اندکی شده است.

او با بیان این‌که در چند سال گذشته بیشتر افراد حاضر در صنف بدلکاران بیکار شده‌اند، گفت: مساله نبود امنیت شغلی در چند سال گذشته بشدت تشدید شده و در حال حاضر ۹۰ درصد اعضای صنف بدلکاران بیکارند.

فتحی ادامه داد: کسانی که ۵۰ یا ۶۰ سال از عمر خود را برای سینما گذاشته‌اند در حال حاضر چگونه می‌توانند تغییر شغل دهند، کسی که تمام زندگی او سینماست نمی‌تواند دنبال شغل دیگر باشد.

او با بیان این‌که در سراسر دنیا از هالیوود تا بالیوود فیلم‌های اکشن از فروش بالایی برخوردارند، گفت: ما نیز باید از فضای فیلمسازی آپارتمانی و دیالوگ محور فاصله بگیریم و به سمت ساخت فیلم‌هایی در فضای باز و اکشن برویم.

رئیس انجمن بدلکاران ایران همچنین درباره وضع بدلکاران در ایران گفت: از نظر نیروی انسانی چیزی کم نداریم و مساله اصلی تجهیزات و امکانات این حرفه است. نمی‌دانم با کدام تجهیزات و امکانات از ما انتظار دارند که بدلکاری ما با خارج از ایران مقایسه شود، ‌در صورتی که ما تجهیزات و لوازم لازم و حداقلی را نداریم.

او ادامه داد: ما حتی ساده‌ترین امکانات همچون تشک بادی را در اختیار نداریم یا همیشه ماشین‌های اوراق و ارزان قیمت برای واژگون کردن در اختیار ما قرار می‌دهند.

رئیس انجمن بدلکاران ایران همچنین از حضور افراد غیرحرفه‌ای در بدلکاری انتقاد و تاکید کرد: متاسفانه این روزها شاهد حضور افرادی هستیم که بدون پشتوانه لازم مدعی بدلکاری هستند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.