Binary Domain؛ حکمرانی روبات‌ها در قرن ۲۸

مسلم پاک گهر: این بازی یک شوتر اول شخص است که برای ساعت‌ها می‌تواند شما را پای کنسول‌هایتان زمین‌گیر کند. گرافیک بازی ایده‌آل نیست اما داستان جذاب و گیم‌پلی خلاقانه‌اش این ضعف را پوشش می‌دهد و به لطف همین دو فاکتور نمی‌گذارد تا انتهای بازی از جایتان جنب بخورید. داستان بازی توسط دو نویسنده معروف ژاپنی به نام‌های Toshihiro NagoshiوDaisuke Sato نوشته شده که این خود دلیل محکمی است برای قوی بودن یک داستان در طول بازی.
داستان:
بازی شما را به سال ۲۰۸۰ میلادی می‌برد. دنیای قبلی به طول کامل نابود شده و دنیای جدیدی که ساخته دست انسان‌هاست جایگزین آن شده است. تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و بزرگترین رویای انسان‌ها که ساخت روبات‌های هوشمند بوده به تحقق پیوسته است. روبات‌هایی که شباهت زیادی به انسان‌ها دارد و مانند آن‌ها از تمامی حواس برخوردارند. اما این اتفاق با معضل بزرگی همراه است. شناخت انسان از روبات دیگر کار ساده‌ای نیست. به همین منظور سازمان ملل در توافق‌نامه ژنو بندی را اضافه می‌کند که ملت‌ها ملزم می‌شوند تا از ساخت روبات‌ها با ظاهر انسان خودداری کنند. اما در این بین کمپانی‌هایی هستند که برای رسیدن به قدرت و پول دست به هر کاری می‌زنند. یکی از این کمپانی‌ها «آمادا» نام دارد.

آمادا از سوی سازمان ملل متهم به نقض توافق نامه ژنو شده، به همین منظور تصمیم می‌گیرد تا یک گروه تحقیق متشکل از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن وچین را به ژاپن اعزام می‌کند تا بتواند مدارک لازم از تخلفات این کمپانی جمع کرده و شخص آمادا را نیز به دستگیر کند. داستان بازی در شروع هیجان چندانی ندارد ولی پس از گذشت دقایقی از، کاملا وارد داستان آن شده و دیگر تا انتها نمی‌توانید بازی را رها کنید. در طول بازی شما در نقش «دن» ظاهر می‌شوید او که یک گنگستر آمریکایی است سعی می‌کند به کمک هم رزمانشان ماموریتش را به نحو احسن انجام دهد، اما ماجرا به همین سادگی تمام نمی‌شود چرا که Toshihiro NagoshiوDaisuke Sato با اضافه کردن کمی چاشنی رمانتیک، صحنه‌هایی را در بازی خلق کرده‌اند که گاهی باعث تحریک شدن احساسات شما می‌شود.

در این بازی عشق و خیانت دو عنصر جدانشدنی داستان بازی محسوب می‌شود. آدم‌هایی که دوست شما بودند به دشمنتان تبدیل می‌شوند و افرادی که زمانی فکر می‌کردید دشمنتان هستند ناجی جانتان می‌شوند. با وجود آن که داستان از یکسری پیچیدگی‌ها برخوردار است ولی به هیچ عنوان گیج کننده نیست و در طول داستان به تمام سوالاتی که پیش می‌آید پاسخ می‌دهد.
گرافیک:
با وجودی که کمپانی سگا تلاش زیادی کرده تا گرافیکی در حد بازی‌های بزرگ ارائه کند ولی نتوانسته آن‌طور که در گیم‌پلی و داستان موفق بوده، عمل کند. وجود باگ‌ها در بعضی صحنه‌ها گاهی باعث دلسردی‌تان می‌شود. مثلا زمانی که از پله‌ها بالا یا پایین می‌روید بعضا تصویر شکسته می‌شود و این شکستگی در چرخش دوربین هم کم و بیش به چشم می‌آید. اما اگر این چند اشکال را کنار بگذاریم باید بگوییم گرافیک بازی نکته‌های مثبتی هم دارد که می‌توان به طراحی دقیق و زیبای کاراکترها، سلاح‌های خاص و مدرن، ساختمان‌های مدرن با جزییات بالا اشاره کرد که باعث می‌شود ضعف‌هایی را که به آن اشاره شد از یادتان ببرد و مجددا شما را به جو بازی برگرداند.

گیم پلی:
بدون شک می‌توان عنوان بهترین قسمت بازی Domain Binary را به گیم پلی آن اختصاص داد. نوع آوری و تنوع در انجام مراحل مختلف بازی و همچنین متفاوت بودن حرکات کاراکترهای بازی، بیشترین لذت ممکن را در این بازی نصیبتان می‌کند. یکی از قسمت‌های جالب بازی، طراحی و اتکای آن به فرامین صوتی است به این شکل که اگر شما میکروفونتان را روشن کنید می‌توانید با تیم تان صحبت کنید و دستورات لازم را از طریق صحبت کردن به آن‌ها بدهید. که این موضوع باعث بالا رفتن هیجان بازی در صحنه‌هایی پربرخورد می‌شود. همچنین در طول بازی افرادتان به صورت همه جانبه در کنار شما می‌جنگند. در طول بازی سلاح‌های زیادی وجود ندارد ولی همین چند سلاحی که در اختیارتان قرار می‌گیرد به اندازه‌ای هست که بتواند حس تنوع‌طلبی شما را ارضاء کند.

 

شما با امتیازاتی که از کشتن روبات‌های مهاجم به دست می‌آورید می‌توانید قدرت سلاحتان را بالا ببرید و با توان بیشتری به سمت دشمنانتان شلیک کنید. هوش مصنوعی دشمن نیز به قدری با دقت و ظرافت طراحی شده است که تا زمانی که یک روبات منفجر نشده است به هر نحوی سعی می‌کند به شما شلیک کند. اگر پاهایش را نابود کنید سینه خیز به سمتتان می‌آید، اگر دستش را بزنید با دست دیگر شلیک می‌کند و اگر سرش را هدف قرار دهید برنامه ریزی‌اش به هم می‌ریزد و به سمت دوستانش شلیک می‌کند.
در پایان باید گفت بازی Binary Domain عنوانی است که تجربه آن لذت متفاوتی از این سبک بازی را برای شما به همراه دارد و پیشنهاد می‌شود چنانچه به بازی‌هایی با این سبک علاقه مند هستید این عنوان موفق را تجربه کنید.

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.