FBI در مورد بدافزارهای جدید آندرویدی هشدار داد

FBI در مورد انتشار بدافزارهای جدیدی برای آلوده کردن گوشی‌های همراه مجهز به سیستم عامل آندروید گوگل هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، آندروید یکی از آسیب پذیرترین سیستم عامل های همراه است و علیرغم هشدارهای فراوان گوگل برای برطرف کردن ضعف های امنیتی آن تلاش چندانی نمی کند.

بر اساس اطلاعیه مرکز رسیدگی به جرائم اینترنتی اف بی آی دو مورد از بدافزارهای تازه شناسایی شده که آندروید را هدف قرار داده اند، Loozfon و FinFisher هستند.

Loozfon ایمیل هایی برای کاربران ارسال می کند که حاوی لینکی مخرب است. برای ترغیب کردن کاربران به کلیک بر روی لینک این ایمیل به آنان وعده داده سود مالی کلان داده می شود. اما در عمل افراد به صفحه ای آلوده که برای سرقت اطلاعات آنها طراحی شده هدایت می شوند.

FinFisher ماهیتی متفاوت داشته و یک نرم افزار جاسوس است. FinFisher از طریق لینک های آلوده ارسالی از طریق ایمیل یا پیامک فعال می شود. این جاسوس افزار نه تنها به سیستم عامل اندروید گوگل بلکه به سیستم عامل iOS اپل و همین طور سیستم عامل های بلاک بری، سیمبین و ویندوز موبایل هم حمله می کند.

اف بی آی در گزارش خود همچنین نسبت به پیچیده تر شدن و افزایش توان تخریبی بدافزارهای مختلف هشدار داده و از کاربران خواسته بر روی هر لینکی کلیک نکنند.

خبر های مرتبط:

  1. هشدار شرکت امنیتی سوفوس به کاربران سیستم عامل اندروید
  2. ایرانی‌ها دوستدار گوشی‌های آندرویدی
  3. Gingerbread پادشاه نسخه های آندرویدی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.