Galaxy S5 سامسونگ دنیای پردازنده‌های موبایلی را متحول می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یکی از رسانه‌های کره‌ای گزارش داد که شرکت سامسونگ از هم اکنون پردازنده مرکزی بهترین گوشی هوشمند بعدی خود یعنی Galaxy S5 را تولید کرده است و قصد دارد آن را به عنوان پرقدرت‌ترین محصول در بازار جهانی وارد بازار کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که گزارش‌های انتشار یافته نشان می‌دهند، مدل بعدی سری گوشی های هوشمند Galaxy S سامسونگ به پردازنده مرکزی Exynos 6 CPU مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری و ساختار ۶۴ بیتی مجهز می‌شود.
 
مدل بعدی پردازنده Exynos CPU سامسونگ علاوه بر آنکه مبتنی بر ساختار ۶۴ بیتی تولید می‌شود، هشت هسته پردازشگر big.LITTLE ساخت شرکت ARM را مبتنی بر فناوری Cortex-A53/A57 در خود جا داده است. این پردازنده به گونه‌ای ساخته شده است که نسبت به پردازنده کنونی Exynos 5420 تا ۵۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.
 
اگر گزارش انتشار یافته درست باشد، شرکت سامسونگ با عرضه گوشی هوشمند Galaxy S5 بزرگترین تحول را در سری پردازنده‌های موبایلی Exynos ایجاد خواهد کرد.
 
پردازنده‌های موبایلی کنونی مبتنی بر فناوری ۲۸ نانومتری ساخته می‌شوند و این در حالی است که شایعات قبلی حاکی از آن بود که سامسونگ در حال ساخت پردازنده ۲۰ نانومتری است. اما آخرین گزارش انتشار یافته در این زمینه نشان می‌دهد که این شرکت کره‌ای محصول تازه خود را مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری می‌سازد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.