بهترین سن انجام جراحی زیبایی

رییس مرکز فوق تخصصی جراحی پلاستیک ۱۵ خرداد گفت: بهترین سن برای انجام جراحی بینی بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی است.

به گزارش ممتازنیوز، ˈعبدالجلیل کلانتر هرمزیˈ در گفت و گو با ایرنا با اشاره به توجه به رعایت اصول جراحی بینی افزود: جراحی زیبایی بینی بیشتر در در مورد بد شکلی های شدید، انحرافات شدید بینی، تصادفات و به هم ریختن ترکیب بینی وناهنجاری مادرزادی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در برخی از موارد جراحی زیبایی علاوه بر درمان برای زیبایی نیز انجام می شود اما در بسیاری از موارد به منظور زیبایی انجام می شود چرا که افراد دوست دارند برای تناسب اجزای صورتشان، تغییراتی انجام دهند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک، بینی، ترمیمی و زیبایی ادامه داد: جراحان پلاستیک سراسر دنیا با آخرین روش ها سعی می کنند نیاز این دسته از افراد را برآورده کنند براین اساس جراحی زیبایی بینی غیر از موارد درمانی ، با توجه به اینکه زیبایی صرف است، بهتر است شخص در صحت و سلامت کامل روحی، روانی و جسمی باشد و حداقل ۱۷ سال سن داشته باشد.

کلانتر هرمزی در مورد علت جراحی زیبایی بینی تا قبل از ۲۰ سالگی و بعد از ۱۷ سالگی گفت: بعد از ۳۰ سالگی میزان جوابگویی برای زیبایی کمتر می شود چرا که واکنش های پوستی و تنظیم دادن ترکیب صورت فرد سخت تر می شود.

وی اضافه کرد: تغییری که بعد از جراحی در بینی جوان ۲۰ ساله ایجاد می شود با فردی ۵۰ ساله متفاوت است چرا که هر چه سن بالاتر می رود خاصیت ارتجاعی پوست کمتر می شود از سوی دیگر بیماری های زمینه ای مثل قلبی و عروقی نیز در سنین بالاتر بیشتر بروز می کند.

کلانتر هرمزی ادامه داد: از سوی دیگر در سنین بالاتر قدرت کشش پوستی کمتر شده و پوست افتاده تر می شود.

کلانتر هرمزی با تاکید براینکه بهترین سن جراحی زیبایی بینی ۱۷ تا ۲۰ سالگی است، گفت: در این سنین نباید برای انجام جراحی کوچک، خود را به دست جراح سپرد بلکه باید یک کار اساسی در صورت انجام شود در غیر این صورت انجام عمل جراحی منجر به نتیجه نخواهد شد.

رییس مرکز فوق تخصصی جراحی پلاستیک ۱۵ خرداد گفت: از طرف دیگر قسمت هایی از بینی ممکن است تحت هر شرایطی تغییر پذیر نباشد مثل بینی های گوشتی، پره های کلفت بینی یا وضعیتی از استخوان که نتوان آن را جمع کرد براین اساس باید فرد با بی اطلاعی خود را به دست جراح نسپارد و از سوی دیگر جراح موظف است تمام این موارد را به بیمار گوشزد کرده و در پرونده پزشکی بیمار نیز این موارد قید کند.

کلانتر هرمزی با بیان اینکه بینی عضو حساس صورت است بنابراین بیماران باید حداکثر دقت در انتخاب جراح و بیمارستان را داشته باشند، گفت: همیشه بهترین شرایط در عمل اول بینی اتفاق می افتد و عمل های دوم و سوم ممکن است چندان رضایت بخش نباشد.

وی در پاسخ به این که چه کسی می تواند عمل جراحی بینی را انجام دهد، گفت: افرادی که در دوران تحصیل خود، دوره های جراحی پلاستیک را طی کرده باشند، می توانند این عمل را انجام دهند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.