تاج محل ایرانی در مونترال کانادا

۲۴اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم که اولین ساخته بلند سینمایی  اقباشاوی است،  در بخش مسابقه «بهترین فیلم‌های اول دنیا» در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم مونترآل به نمایش در می‌آید.

تاج محل، داستان مرد آبادانی ۶۰ ساله‌ای را روایت می‌کند  که متدین و انسان‌دوست است اما علی رغم میل باطنی‌اش مجبور به انجام کاری می‌شود که نتایج آن، او را درگیر مسائلی می‌کند.

دانش اقباشاوی و کریم نیکونظر فیلمنامه این فیلم را نوشته‌اند و تهیه‌کننده آن رضا میرکریمی کارگردان فیلم‌هایی چون «یه حبه قند»، «خیلی دور، بسیار نزدیک» است.

جشنواره فیلم مونترال از ۲۲آگوست تا ۲سپتامبر ۲۰۲۲ در شهر مونترال کانادا برگزار خواهد شد.

پریوش نظریه، عبدالجبار اقباشاوی، جهانگیر میرشکاری، شهلا پرویز مرادی، علی مردانه، تیما امیری و علیرضا زمانی نسب در این فیلم بازی می‌کنند.

پیش از این فیلم تاج‌محل در سی‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بخش مسابقه فیلم‌های اول «نگاه نو» به نمایش درآمد و توجه منتقدان را به خود جلب کرد. دانش اقباشاوی برای این فیلم نامزد جایزه بهترین کارگردانی شد.

اقباشاوی درخصوص اکران این فیلم در داخل ایران به خبر آنلاین گفت:«هنوز پروانه نمایش «تاج محل» صادر نشده، اما مسئولان حوزه هنری به ما گفته‌اند این فیلم در آذرماه به اکران عمومی درمی‌آید.»

«تاج محل» یکی از فیلم‌های ایرانی است که امسال در بازار جشنواره شصت و ششم کن حضور دارد. این فیلم یکی از تولیدات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.