تصاویر : خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی هم اکنون

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز آیت الله هاشمی رفسنجانی در سن ٨٢ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

تجمع مردم در مقابل منزل آیت الله هاشمی

مردم پس از انتشار خبر فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقابل منزل ایشان در منطقه جماران تهران تجمع کرده اند.





تصویری از منزل مرحوم آیت الله رفسنجانی در لحظه تحویل سال نو ۱۳۹۵

تا این لحظه ۳۴نظر ثبت شده
  1. عدالت:

    به نام خدا
    جناب رفسنجانی در سال ۷۴ در اداره آب و فاضلاب همدان ، زمانی که امیدی مدیرکل آب همدان بعد از ۷۰ میلیون تومان هزینه استفبال از اوتقاضا کردند . حاج آقا ( رفسنجانی ) کمک کنید تصفیه خانه آب همدان را درست کنیم . فرموده بودند ما دست شما را باز گذاشته ایم هر چی دوست دارید از من بگیرید دیگه نیازی به ما ندارید. ( این سیاست هر چقدر دوست دارید از مردم بگیرید سیاست زمان قاجارها بود. البته آن زمان ایران نه نفت و معادن و … درآمد دیگه دولت نداشته ولی الان با این همه درآمد سیاست رفسنجانی برای رفاه حال مردم استان همدان هیچ کاری نکردند. جالب است این فرد قهرمان مردم ایران هم نامیده می شود اخه با این سیاست قجری چه خدمتی جز خیانت به ملت ایران کرده .( وای از جهل ملت ایران )

  2. محسن:

    به نام خدا
    آقای محترم مثل این که جناب عالی به امدادهای غیبی ایمان نداری ، این آقای از بس نورانی هستند و در راه خدا و مردم و انقلاب فداکاری کردند مخصوصا در زمان دولت سازندگی ( چاپندگی ) به مردم و خلق خدا کمک کردند ۰ (۹۰ درصد ثروتش تمام شد ) اگر نه بیشتر از این ها به مردم خدمت می کرد .
    اگر جز اینه پس چرا این همه انسان واراسته ( متملق و چاپلوس و از خدا بی خبر ) از او تعریف می کنند . یکی می گوید او مظلوم زندگی کرد و مظلوم مرد . یکی می گوید او از امیر کبیر هم بالاتر و والاتر بود ( ولایتی کاسه لیس ) . یکی می گوید او دوبار شهید شد ( امامی کاشانی و تا این که آقازاده او ( محسن ) امر بر او مشتبه می شود که او ( پدر جونش ) شبیه حضرت یوسف پیامبر بود .

  3. یاسر:

    باسمه تعالی
    آقای یاسر فرزند آیت الله رفسنجانی در یه مصاحبه عرض کرده بودند ثروت پدرشون از زمینی بوده که پدرش داشته ۲۵ قعطه از این ۲۵ قعطه به هر کدام از فرزندانش ۵ قعطه داده و به مادرش هم داده و هر طلبه ای که مشکل داشته از این زمین داده و هر وقت خود رفسنجانی لازم داشته از زمین ها فروخته و هزینه انقلاب و کشور و نیازهای خودش کرده ، البته جالب اینه که هنوز ۲۵ قعطه زمین نه تنها تمام نشده بلکه ۲۵ قعطه زمینه سرجا خودش باقیه .اصلا این خانواده همه شون راستگو هستند.البته آقا محسن تعداد زمین ها رو ۲۰۰ قعطه گفته ، تا امروز هنوز تعداد زمین ها مشخص نیست .
    ولی من فکر می کنم حضرت آیت الله رفسنجانی یه قعطه زمین خرید ایران افتاد وسط زمین او مال اینه که هر چه می فروشند تمام نمی شود .

  4. اسد:

    باسمه تعالی
    راستی وقتی یکی مثل رفسنجانی که حدود ۴۰ سال انحصار کامل بر ایران داشته و مظلوم زندگی کرده و مظلوم مرده پس ملت ایران چی هستند. به نظر من ملت ایران واقعا ظالم و ستمگر هستند.اصلا وقتی ما آیت اللهی مثل جوادی آملی داریم چه غمی داریم . یکی مثل جوادی آملی با حمایت از چنین مظلوم چگونه و چطوری و با چه روی در پیشگاه خداوند حاضر می شود .

  5. احمد:

    باسمه تعالی
    واقعا مظلوم بود. چون حدود ۴۰ سال حاکمیت مطلق بر ایران داشت و قدرت و ثروت در ایران را در انحصار خود و باندش داشت واقعا مظلوم زندگی کردم و مظلوم مرد. از بس مال حرام جمع کرد مظلوم بود. فقط خدا به دادش برسد مردم بهش ظلم کردند از بس به مردم خدمت کردند و پول هاشو برای ملت خرج کرد جز ۸۰۰۰۰ میلیارد سرمایه دانشگاه ازاد و ا یک سوم هواپیما های کشور و ده درصد تمام قرارداد های نفت و گاز و ….. و سه کاخ شاه چیزی براش نماند.

  6. عدالت:

    باسمه تعالی
    اگر کسی شک داره که او بی گناه هست کتاب های مختلف و متفاوتی که در باره رفتار و اعمال او در زمان ریاستی جمهوری اش بخوونه.
    اگر کسی شک داره قرار داد کرسنت بخوونه که آقازاده او مهدی هاشمی ( الان زندانه ) بخوونه که سه و نیم میلیارد دلار رشوه از امارات گرفته و قرارداد را جوش داده .یا قرارداد استات اویل با نروژ که در دنیا و کشور خودشون شرکت شون جریمه کردند ولی آقازاده به خاطر پدرشون قصر در رفتن و با این خیانت ها و اختلاس ها و …… از مردم و انقلاب و رهبری هم طلب کار هستند.البته بخش اصلی کار مقصر قوه قضاییه ایران است با چنین کسانی به درستی برخورد نکرده اونها طلب کار شده اند.
    بنیان استثمار و بهره کشی از نیروی کار ( شرکتی ، قراردادی و … رسمی ) چه کسی و از چه تاریخی در ایران نهادینه شد و این همه انسان حق و حقوق شون فدای درآمد چه کسانی شد.
    این همه پول کی می بد ، برای چی می برد ، کجا می بردند …….. ؟ چرا ملت ایران با این همه منابع ثروت و نیروی انسانی کارآمد این همه مشکل دارند . مگر جز این است افرادی مانند رفسنجانی و فرزندانش این بلا وحشناک را سرشون آورده اند و مردم برای مردنش خودکشی می کنند .
    آری این همه در اثر ناآگاهی یک ملت بوجود میاید.
    دکتر شریعتی چه خوب گفته است : اگر می خواهید دچار هیچ دیکتاتوری نشود بخوان ، بخوان و بخوان.

  7. عدالت:

    باسمه تعالی
    کسانی که از خدمات او حرف می زنند. آیا یه بار از خودشون پرسیده اند در راس فتنه چه کسی بود. و اگر او خیانتی نکرده پس چطوری فرزندان او در زندان هستند.اگر او از مال بیت المال سوئ استفاده نکرده و دزدی نکرده قبل از انقلاب با شهریه ای که از پول وجوهات زندگی می کرده . از کجا یک سوم هواپیما های کشور و دانشگاه آزاد با ۲۰۰ میلیلرد دلار یا ۸۰۰ هزار میلیلرد تومان و …… کارخانه ها و شرکت های مختلف از کجا بدست آورده.
    خانواده او و خودش ادعا دارند ۹۰ درصد ثروت شون هزینه انقلاب کرده اند . آیا رفسنجانی قبل از انقلاب دانشگاه آزاد داشت یا یک سوم هواپیما ها کشور …. مال او بود. گیرم چند قعطه زمین کشاورزی هم داشت . آیا با زمین کشاورزی می شه حتی یک بال هواپیما خرید .
    دورغ و خیانت و دزدی و از مردم خدا و پیامبر … و همه همه طلب کار بودند تا کی و تا چه اندازه ؟
    اگر مردم ساده ایران با تبلیغات دورغین و ریاکارانه و مظلومانه فریب بخوردند و حتی خودشون برای او بکشند ولی مطمئن باشید خداوند علیم و حکیم هرگز از ستمگران و ظالمان نمی گذرد و عذاب الیم برای آنها در نظر دارد.

  8. عدالت:

    باسمه تعالی
    در قرآن بیش از ۳۵۰ آیه در باره ظلم و نحوه برخورد خداوند با ستمگران و ظالمان هست . و این که خداوند به اندازه دانه خردلی به کسی که کار نیک کرده ظلم نکرده پاداش می دهد و به اندازه ذره ای کار بد کیفر می کنند . خداوند عادل و حامی محرومین هست و هرگز از ستمگران و فاسقین به راحتی گذشت نمی کنه و بر اساس رفتار احساسی مردم ایران هم قضاوت نمی کنه.شاید با تبلیغات دورغین مردم ساده و احساسی ایران فریب داد ولی خداوند علیم ، قدیر و حکیم هرگز فریب ریاکاران و فاسقین و ستمگران نخواهد خورد. فقط خدا به دادش برسه با این همه خیانت و دزدی …… چطوری جواب اعمالش رو خواهد داد.
    برخی طوری از او حرف می زنند انگار تمام عمرش برای مردم خدمت کرده نه دزدی و خیانت و راس فتنه.
    سلمان فارسی زمانی که به عنوان استاندار مدائن با مردم حرف می زنند . بیان می کند : ای مردم اگر فردا دیدید پیراهن من دوتا شده بدانید دومی از مال شما دزده ام.

  9. عدالت:

    باسمه تعالی
    خداوند هرگز ستمگران را هدایت نمی کند و عذاب الیم برای آنها در نظر گرفته با به به گفتن کسی هم سنت خدا تغییر نمی کنه الان او در محضر خداست و باید پاسخگوی خیانت ها و اعمال ننگین خود باشه. خیانت به ۸۰ میلیون مردم کشور گناه کمی نیست.
    خداوند بر اساس رفتارهای ما ستمگران را عفو نمی کنه.

  10. بهنام اسیابی:

    مامان زنده کش مرده پرست هستیم ۹۹درصدادمهایی که تورین هاشمی بودن زمان ریاست جمهوری ازش برسون میومد

    • فایزه:

      باسمه تعالی
      چه کسی بانی و باعث استثمار و بهره کشی مطلق از نیرو کار کشور بود.( ۱ . نیروهای روز مزد ۹ روز حقوق و با یه ماه کار ۲٫ نیروهای شرکتی ۳٫ قراردادی ۴٫ پیمانی ۵ رسمی ) این روش و شیوه بهره کشی و ظلم و ستم مطلق در طول تاریخ هرگز رخ نداده ، این سیستم استثمار مطلق توسط رفسنجانی در کشور پیاده شد . با این هم ظلم و ستم در حق نیروی کار بازم خدا رحمتش کنه ( این افراد حتما از خان نعمت او بهره مند شده اند ) .
      افرادی مانند جوادی آملی و امامی کاشانی این ظلم و ستم نمی بینند؟

  11. میلاد از فولادشهر اصفهان:

    خدا رحمتش کند با رفتنش نگرانی را در دل ایران و دنیا نهاد . خدا بخیر کند عاقبت ایران و مردمش را . باید خودمون رو برای اتفاقات خطرناکی روبرو کنیم

    • میلاد از فولادشهر اصفهان:

      خداوند سایه رهبر عزیزمآن را از سرمان کم نکند .

    • میلاد از فولادشهر اصفهان:

      خداوند سایه رهبر مان را بر سر ما نگه دارد . امین

    • رحمت:

      باسمه تعالی
      در جنگ اوحد وقتی که دسته ای از مسلمانان شنیدن که پیامبر ( ص ) به شهادت رسیده فرار کردند . خداوند آنها را سرزنش کرد . اگر پیامبر ( ص ) نباشد خدا را فراموش می کنید و همه چیز را از دست رفته می دانید . آقایان محترمی که با رفتن یه خائن و فتنه گر نامید می شود و می گویند ایران و جهان یه حامی از دست داد بر چه اساسی چنین حرف های می زنند مگر او چه خاصتی داشت جز ایجاد فتنه ، البته این افراد شاید خودشون هم دین و هم کیش او هستند. اتفاقا با رفتن او ریشه و راس فتنه از بین رفت و از این بابت باید خدا را شکر کرد .
      از طرف دیگر فرض می کنیم او حامی مردم و انقلاب بود و نبودن او مشکلات فراوانی ایجاد می کند چه ربطی به جهان دارد که جهان با از دست دادن او یه خلا احساس کند مگر او در جهان چه نقشی داشت .

    • محمد:

      باسمه تعالی
      اتفاقا با رفتن او فتنه ها کاهش می یابد و با درست و قاطع عمل کردن سازمان های مسئول دیگه اجازه به آشوب گران و فتنه گران داده نمی شود . به امید خدا کشور ایران و نظام انقلابی نفس تازه ای خواهند کشید و امید اصلاح امور مختلف در کشور بوجود می آید .دست اجانب و غرب گرایان و نوکران غرب از این کشور قطع خواهد شد .دزدان حرفه ای و حامیان آنها به دام قانون خواهند افتاد. دیگه او نیست به هزار شکل مختلف حمایتشون کنه و با دخالت در امور قضایی و سیاسی و اقتصادی برای روند درست کشور مانع درست کنه .امیدوارم که بعد از این کشور بر مدار درست کرده کند .

  12. حسن زاده ازبیرجند:

    خدارحمتشون کنه وبه رهبرعزیزتراز جانم هم تسلیت میگوییم فقدان بزرگیست ازدست دادن یار ورفیق شفیق خدایش بیامرزد رهبرعزیزم بیشترازقبل باید مواظب خودتون باشید جانم فدای رهبر

  13. فتطمه پاکدل:

    به ملت غیور و شریف ایران تسلیت عرض میکنم.درگذشت بزرگ مرد تاریخ جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی داغ بزرگی بر دوش ملت نهاد.مردم نیز نباید کوتاهی بکنند برای گرامیداشت شخصیت ایشان و خدمتهایی که به ملت ایران کرده اند تا زحمات ایشان نادیده گرفته نشود .ایشان پدر ایران و حامی نظام و دولت و حکومت بودند.روحشان قرین رحمت خداوند باد.

    • احسان:

      باسمه تعالی
      ایشان کجا مرد بزرگی بوده ، کی و کجا به ایران خدمت کرده ، برنامه او بر اساس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول بود و این یعنی حاکمیت پول و وابستگی به غرب ، همان کاری که مردم ایران در اثر تلاش ۱۵۰ ساله برای رفع آن انقلاب کردند. کاش این افراد به اندازه یه فرد عامی بیسواد ، نه تنها یک برگ تاریخ ایران را مطالعه کرده بود بعد اظهار نظر می فرمودند .خداوند هرگز خائین و دزدان و ستمگران را دوست ندارد و رحمت نمی کنند و اونها در آتش دوزخ جاویدان هستند.

  14. مهدی:

    انا لله و انا الیه راجعون. . ضمن عرض تسلیت حضور مردم شریف ایران به مناسبت درگذشت مرد تاریخ ساز انقلاب حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانى, انشاالله با شهیدان ایران زمین محشور شوند,دوستش دارم وهمیشه در یادمان خواهد ماند,ما مردم بویر احمد در کنار مردم قدر شناس ایران به سوگ این پدر عزیز و دلسوز خواهیم نشست.

  15. کریم:

    خدا قرین رحمتشون کنه واقعا پشتوانه محکمی برای نظام و انقلاب بودن

  16. ژینا:

    ایشان خیلی عزیز بودند ولی متاسفانه با مرگشان قدرشان رو بیشتر میدونیم

    • حسن:

      ژینا خانم ظاهرا شما مرده پرست تشریف دارید اون هم مرده ای که دوست داشتن او انسان را جهنمی خواهد کرد .

  17. محمد رضا احمدی:

    درگذشت پدر اصلاحات ایران ،هاشمی بزرگ به ملت ایران تسلیت بــــــاد

    • عزیز:

      با وجود همه حرف و حدیث های که پشت سرش بود ولی واقعا واسه نظام زحمت کشید.

    • اکبر:

      باسمه تعالی
      بهترین و مناسب ترین و واقعی ترین لقب برای رفسنجانی سردار چاپندگی و پدر فتنه است.

  18. حمید فرید:

    سکوتی بود که با مرگش ب صدا درآمد دوباره روحش شاد بزرگ مرد

    • دانش آموز:

      خدایش بیامرزد. یکی از ستونهای اصلی انقلاب اسلامی بود که باسکوت علی گونه خود وحدت اسلامی را موجب شد. او هر روز مورد آماج تهمتهای دشمنان نادان داخلی ومغرضان خارجی بود

      • محمد:

        خدا آیت الله رفسنجانی را رحمت کنند

        • بیان:

          باسمه تعالی
          خداوند هرگز ظالمان و ستمگران را دوست ندارد و رحمت نمی کند .

        • عفت:

          باسمه تعالی
          شیخ صدوق در تحت عنوان حدیث مناهی نقل نموده :
          هر کس حکومت بر جمعی را متصدی گردد ، در روز قیامت در حالی که دستانش با زنجیر به گردنش بسته شده آورده می شود و در صورتی که در زمان حکومت خویش به امر خدا قیام نموده و آنچه را که حضرت حق فرموده ، اجراء داشته آزاد می گردد . و اما اگر به ظلم و ستم رفتار کرده ، در آتش جهنم انداخته می شود . ( مکاسب ج ۷ ، ص ۱۰۳ )
          تمام ظلم و ستمی که در حق مردم مظلوم ایران کرده باید حساب پس بده.؟

        • محسن:

          باسمه تعالی
          انشاالله خداوند او را با یاران و هم کیشانش ( قارون ، فرعون ، نمرد و هیتلر …. ) محشور کند.

      • حسین مرعشی:

        باسمه تعالی
        برادر عزیز ستون انقلاب یعنی چه ؟ ایشان چه نقش مثبت و کارآمدی در حل مشکلات کشور و انقلاب داشتنه اند که ستون انقلاب بوده اند .مقایسه کردن افرادی مانند رفسنجانی با حضرت علی ( ع ) از حیث این که امام علی ( ع ) معصوم هستند با یه فرد غیر معصوم از بنیاد غلط است . در مرحله بعد انگیزه و هدف و آرمان افراد با هم فرق اساسی دارد ، چه سنخیتی بین اهداف امام علی ( ع ) ( معصوم و اخلاص کامل … ) و رفسنجانی ( ریاکار و خائن … ) وجود دارد .از طرف دیگر دقیقا حضرت علی ( ع ) ۲۵ سال به خاطر وحدت سکوت کرد ولی رفسنجانی چند سال که در راس قدرت نبود ( مردم بهش رای ندادند ) بارها در هنگام انتخابات ( ۷۶ ، ۸۴ ، ۸۸ و ۹۲ ) و ۹۴ خبرگان فتنه درست کرد کجا و بر چه اساسی این مقایسه احمقانه و بی ریشه و اساس صورت گرفته و می گیرد.در مرحله آخر چه تهمتی به او زده اند وقتی او و فرزندانش و دارو دسته اش خودشون در راس قدرت بوده و هستند و برای دیگران مانع درست می کنند. چه تهمتی؟

    • هارون الرشید:

      به نام خداوند متعال
      هارون در زمان حکومتش هزاران ظلم و ستم در حق مردم مخصوصا شیعیان و امامان معصوم ( ع) و حتی حضرت امام جعفر صادق ( ع ) و امام موسی کاظم ( ع ) را به شهادت رسانید . بعد از مرگ مامون جسد او را به کنار بارگاه ملکوتی امام رضا ( ع ) منتقل کرد آیا این فرد چون در چنین جایگاهی دفن شده ( صرفا به خاطر محل دفن ) خداوند در روز قیامت از گناهان او می گذرد و او وارد بهشت خواهد شد یا باید بر اساس عدالت جزایی خداوند به سزای اعمالش برسد.پس خداوند به خاطر یه خدا رحمتش کنه مردم که مخصوصا در اثر جهل و عدم آگاهی یا بر اثر منافع در مورد افراد به کار می بردند کسی رو از مجازات معاف نمی کند . انشالله خداوند ستمگران را مجازات سخت و شدید وعده داده حتما به سنت و قاون خودش عمل خواهد کرد. خداوند هرگز از حق الناس نمی گذرد .این همه شهید دادیم ۲۳۰ هزار نفر ۷۰ هزار آزاده و بیش از ۸۰۰ هزار جانباز که مردم به حکومت عدل علی ( ع ) و آزادی و استقلال برسند ، خیانت های افرادی مثل رفسنجانی همه آنها را بر باد داد . بازم ستون نظام هستند و در حیاتش و مرگش مظلوم بود .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.