زن و شوهر های ایرانی چرا بهم خیانت میکنند

سپیده دانایی: آمارها و گزارش های روانشناسان و دادگاه های خانواده نشان می دهد در دهه گذشته گرایش به خیانت به همسر در جامعه ما بسیار افزایش یافته است.

روانشناسان و متخصصان، از بین رفتن عشق و علاقه، عدم جذابیت همسر، سهل انگاری همسر، هوسرانی، عقده های جنسی، اخلاق و رفتار غیرقابل تحمل همسر، بی خطر شمردن خیانت، زیاده خواهی و تنوع طلبی را از دلایل اصلی خیانت و بی وفایی همسران به یکدیگر می دانند.

اکنون با بحرانی شدن این مسئله به طرح و ریشه یابی و عللی که در این امر دخیل هستند، پرداخته ایم. در زمینه دلایل، نقش جامعه، انواع خیانت و عکس العمل همسران نسبت به این ناهنجاری اخلاقی با دکتر محمد کاظم عاطف وحید، روانشناس و عضو هیئت علمی انستیتو روانپزشکی تهران گفتگو کرده ایم.

خیانت بین همسران در حال حاضر به چند شکل دیده می شود؟

– خیانت در رابطه خانوادگی دارای انواع و اقسام مختلفی است که عبارتند از:

۱- خیانت رفتاری: منظور از خیانت رفتاری این است که یکی از همسران به صورت رفتاری و با ارتباط برقرار کردن با شخصی خارج از سیستم خانواده به همسرش خیانت کند که بخش اعظم آن را ارتباط های جنسی تشکیل می دهد و در جامعه ما نیز رایج است.

۲- خیانت ذهنی: افرادی که در فکر و تخیلاتشان مدام به شخصی دیگر می اندیشند و از آنجا که زاده ذهنشان است، آن فرد شخصی ایده آل به شمار می آید و در این موقع است که برای زندگی مشترک خطر می آفریند چرا که آن شخص دایما شریک زندگی اش را با فرد ایده آل ساخته ذهنش مقایسه می کند و چون در حال قیاس است، در ارتباط با همسرش به مشکل برمی خورد و رابطه سرد می شود.

۳- خیانت کلامی:  در این نوع خیانت، زن یا مرد به صورت تلفنی یا اینترنتی یا اینکه در هر موقعیتی که فراهم شود با یکدیگر صحبت کرده و گرم می گیرند. متاسفانه امروزه به دلیل وجود اینترنت، ارتباط جنسی کلامی و حتی ویدئویی وجود دارد که این هم به نوعی، خیانت محسوب می شود. ناگفته نماند این نوع خیانت نوعی انحراف جنسی به حساب می آید.

چه دلایلی منجر می شود زن یا مرد به همسرش خیانت کند؟

– دلایل زیادی وجوددارد که آنها را به طور خلاصه ذکر می کنم اما نمی توان برای آنها اولویت و مرتبه ای در نظر گرفت.

۱- سردی روابط: وقتی بین زوج ها روابط محبت آمیز، عاطفی و هیجانی کم می شود و دیگر خبری از احساس شور و عشق اولیه نیست، در این زمان ممکن است یکی از زوج ها وارد رابطه خیانت آمیز شود.

۲- سرد شدن نسبت به ظاهر یکدیگر: در زندگی زناشویی افرد به تدریج ممکن است نسبت به ظاهر همسرشان دلسرد شوند یا اینکه جذابیت های فرد مقابل برایشان یکنواخت و تکراری شده باشد.

۳- اعتماد به نفس پایین و خودانگاره منفی نسبت به خود: افراد برای آنکه عزت نفس و خودانگاره شان را حفظ و تقویت کنند، می کوشندت از طریق رفتارهایشان نشان دهند عزت نفس شان بالاست و در این زمینه مشکلی ندارند. این دسته از اشخاص به دنبال رابطه هایی خارج از سیستم خانواده می گردند تا خودشان را اثبات کنند. البته گاهی هم فرهنگ ها باعث ایجاد این تصورات می شوند. مرد می خواهد از طریق مردانگی و زن از طریق جذابیت، خود را نشان دهد.

۴- داشتن اختلالت و مشکلات روانشناختی: افرادی که دچار یکسری از اختلالات بالینی هستند بیشتر در معرض خیانت به همسرانشان قرار می گیرند. مثلا اشخاصی که کنترل های هیجانی ندارند یا اینکه دچار ضعف شخصیت اند.

۵- ازدواج های اجباری: زن یا مردی که برخلاف میل شان و به دلیل اصرار خانواده تن به ازدواج می دهند، احتمال آن که به همسرشان خیانت کنند بیشتر از سایرین است.

۶-انتقام گرفتن: زن و شوهر ممکن است به خاطر رنجشی که از یکدیگر دارند دست به انتقام بزنند و راه خیانت را انتخاب می کنند. مثلا مردی که به همسرش بدبین است و او را تحت فشار قرار می دهد، همسرش برای انتقام گرفتن از او بی وفایی می کند. این مورد در زنان شایع است چرا که دائما زنان به این فکرند کارهای بدی را که همسرشان در حق شان کرده تلافی کنند.

۷- برآورده نشدن نیازهای جنسی: افرادی که در روابط جنسی به مشکل برمی خورند به جای آن که از طریق مشاوره و مراجعه به متخصصان مشکلاتشان را حل کنند، سعی می کنند به همسرشان خیانت کنند.

۸- هیجان خواهی: یکسری از افراد دوست دارند دست به کارهای پنهانی بزنند چرا که برایشان تولید هیجان می کندن و این احساس را به دست می آورندت که افرادی زرنگ اند و دیگران نمی توانند این قضیه را بفهمند اما این را باید دانست بالاخره روزی این روابط آشکار می شود.

۹- علل اقتصادی: وقتی یکی از همسرها در زندگی مشترک، خواسته های مادی اش برطرف نمی شود وارد رابطه ای قرار می گیرد که مرکز توجه اند و نیازهای اقتصادی شان فراهم می شود می شود که بیشتر در مورد زنان مصداق دارد.

۱۰- کنجکاوی: گاهی افراد به دلیل صحبت سایرین درباره روابط خارج از سیستم خانواده، به دنبال بی وفایی می روند و به اصطلاح می خواهند ببینند چه خبر است.

با توجه به عللی که برشمردید در جامعه امروز ما، کدام یک از دلایل در زمینه خیانت همسران پر رنگ تر است؟

– نمی توان جواب قطعی به این سوال داد، چرا که ما در زمینه آمار مشکل داریم. در مورد خیلی از پدیده ها، تحقیقات محکم، علمی و دقیق انجام نمی شود، لذا با نداشتن آمار نمی توان پاسخ دقیقی داد اما اگر بر مبنای تجربیات و مشاوره های بالینی بگوییم، دلایلی چون هیجان خواهی، سرد شدن روابط از جمله توجه نکردن زنان به ظاهر خود و مشکلات جنسی نقش های پررنگ تری دارند. در مورد مسائل جنسی باید اشاره کرد به دلیل نگاه متفاوت زنان و مردان نسبت به این قضیه، ممکن است دچار مشکلات جنسی شوند. از نگاه مردان ارتباط جنسی، نشان دهنده مردانگی است و برای زنان، بعد عاطفی و هیجانی دارد، حال هر کدام از آنان با توجه به این نگاهی که دارند اگر در روابط زناشویی شان آن ابعاد مورد توجه قرار نگیرد در جایی خارج از روابط خانواده، به دنبالش می گردند. باید این نکته را یادآوری کرد در جامعه کنونی که افراد تحت فشارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند، امید خود را به آینده از دست می دهند و به رفتارهایی چون اعتیاد یا خیانت گرایش پیدا می کنند.

جامعه و فرهنگ حاکم بر آن، تا چه حد در افزایش خیانت زن و شوهر نسبت به به هم دخیل هستند؟

– نقش شان، به خصوص در آموزه ها و تربیت های گذشته، بسیار زیاد است. به عنوان مثال این فرهنگ در جامعه ما جا افتاده که خیانت مردان قابل قبول تر از خیانت زنان است. اگر مردی خیانت کند، گفته می شود شیطنت کرده است اما در مورد زن می گویند مشکل اخلاقی دارد. در جامعه ای که به طور ضمنی تعدد زوجات را تایید می کند آن هم بدون مسئولیت و تعهد، مسلم است به رواج خیانت کمک می شود. فشارهای اجتماعی در جامعه نیز سبب استرس می شود و این استرس بر روی زندگی تاثیر می گذارد و منجر به اختلالات زناشویی و تعارضات می شود. برخی از افراد برای رها شدن از این استرس ها می خواهند آرامش را در رابطه دیگر جستجو کنند. وقتی جامعه آستانهتحملش را نسبت به این دسته از رفتارهای غیرمعقول بالا می بردو هیچ راهکاری برای جلوگیری از آن ارائه نمی دهد، زشتی این مسئله از بین می رود و ما خیانت را چه در دوران پیش از ازدواج یا بعد از ازدواج می بینیم.

خیانت به همسر تا چند سال گذشته بیشتر از طرف مردان بود اما امروزه شاهد هستیم زنان نیز به این ناهنجاری اخلاقی روی آورده اند، از نظر شما دلیل این موضوع چیست؟

– زمانی که مردان در گذشته خیانت می کردند، زنانشان برای مقابله با نارضایتی شوهر، خود را وقف امور خانوادهمی کردندو از این طریق تحملشان را بالا می آوردند و پیش خود می گفتند واقعیت زندگی همین است، مردان همه اینگونه اند اما امروزه با توجه به اطلاعاتی که از رسانه های مختلف کسب کرده اند و اینکه در جامعه حضوری پررنگ دارند، درصدد تغییر تابوهای گذشته برآمده اند. برنامه های تلویزیونی ماهواره نیز به این وضعیت دامن زده است. این برنامه ها که معمولا با توجه به فرهنگ های کشور دیگر است، برای بالا بردن جذابیت و هیجان، به پخش فیلم و سریال هایی می پردازند که تمرکز اصلی بر روی خیانت است، همه به هم خیانت می کنند و هیچ اتفاقی نمی افتد و تبعاتی نیز ندارد و نشان دادن اینگونه از برنامه ها سبب می شود خیانت، زشتی خود را در خانواده از دست بدهد.

آینده خیانت در جامعه را چگونه می بینید؟

– با توجه به شرایط خاص جامعه مان، آینده درخشانی را در زمینه ازدواج نخواهیم داشت چرا که سیاستمداران و سیاستگذاران و متخصصان به این مسئله از دیدگاه علمی نگاه نمی کنند و آسیب شناسی دقیقی انجام نمی دهند که برمبنای آن راهکار ارائه دهند. فقط روش های ضربتی مقطعی است که نمی تواند عملکرد موفقی داشته باشد. چیزی که روی زمین است به زیر زمین خواهد رفت و از بین نمی رود و پنهانی تر خواهد شد.

زمانی که همسر با خیانت زن یا شوهرش روبرو شد، از منظر شما مناسبترین عکس العملی که باید نشان داد، چیست؟

– در ابتدا آرامش خود را حفظ کنند و سریع واکنش نشان ندهند. باید این اجازه را به خود بدهند چند روزی از این مسئله بگذرد و در فرصتی مناسب با همسرشان این موضوع را مطرح کنند، دلایل این اتفاقات را بررسی کنند، علت این رفتار را بیابندت و نگاهی به رفتار و عملکردهای خودشان در زندگی مشترک داشته باشند. از تصمیم گیری های عجولان بپرهیزند. بیشتر افراد وقتی با این وضع روبرو می شوند فورا از طلاق حرف می زنند. بهترین کار این است بعد از ماجرا، سراغ مشاور بروند و مسائل را حل کنند و یک بازنگری در رابطه شان داشته باشند. با همه این موارد اگر دیدید شرایط زندگی فعلی تان سخت است، در نظر بگیرید اگر جدا شوید آیا شرایط بهتر می شود یا بدتر.

آیا ازدواج هایی را که بر اثر خیانت زن یا مرد تخریب شده است، می توان دوباره ترمیم کرد؟

– بله. البته به دلایل خیانت کردن بستگی دارد. مثلا اگر دلیل خیانت سرد شدن روابط نسبت به هم باشند می توانند با کمک مشاور، رابطه را بهتر کنند. به هر حال خشم و عصبانیتی که در افراد قربانی خیانت ایجاد می شود با تامل حل و فصل خواهد شد.

بهترین کمکی که به فرد آسیب دیده از بی وفایی همسر می توان کرد چیست؟

– باید به آنها گفت بلافاصله خودشان را محاکمه نکنند، مقصر نشمارند و قبول کنند این رفتاری است که رخ داده و حقشان است که دچار خشم و عصبانیت شوند. باید حتما آنها را به روانشناس ارجاع داد، چرا که مشاور به فرد آسیب دیده کمک می کند به این مسئله از نگاه واقع بینانه تر بنگرد. گاهی ممکن است این دسته از افراد دچار اختلالات افسردگی و اضطرابی شوند که نیاز به دارودرمانی دارند. باید به این اشخاص امیدواری داده شود احتمال ترمیم وجود دارد، هر چند که زمانبر است.

همسران چگوه هباید زندگی شان را از خطر خیانت و بی وفایی همسران حفظ کنند؟

– اول اینکه زن و مرد باید در انتخاب همسر دقت کنند و فقط بر اساس یک بعد مانند زیبایی یا پول ازدواج نکنند چرا که در طول زمان این ابعاد در نظر زن و شوهر عادی می شود. پس باید حتما یکسری اصول در انتخاب شریک زندگی شان در نظر بگیرند. دوم اینکه زمانی که زن و شوهر ازدواج کردند نباید فکر کنند حالا همه چیز درست است. زندگی مشترک نیاز به توجه و تقویت دارد. ازدواج مانند گیاهی است که باید به آن رسید تا رشد پیدا کند. وقتی دختر و پسر با یکدیگر ازدواج کردند مثل آن است نهالی را کاشته باشند و اگر آبیاری نشود، خشک می شود. توصیه ام این است که افراد پس از ازدواج خاطرات خوب خود را با یکدیگر مرور کنند و اینکه ازدواجشان براساس عشق و علاقه بوده است همیشه زنده نگهدارند.

تا این لحظه ۱۸۵نظر ثبت شده
  1. آقاجیلی:

    کص مادرشون

  2. وویکا افشین:

    سلام،نظرات همه کاربران جالب وقابل توجه بودامادرخصوص خیانت بایدبگیم که اولا خیانت ازلحاظ لغوی چه معنی داره؟همه مامیدونیم که خیانت یعنی دورزدن وپیچوندن مخاطب خودامایک فردمخصوصا زوجین اونم درایران به دلایل خاصی مجبوربه خیانت میشوند اولا همیشه باید زمینه ایجاد خیانت راهمیشه مدنظرداشت واونم اینه که وقتی دختروپسرباهم آشنا میشوند ورابطه ای را آغاز می کنند دردرجه اول باید باهم تناسب شخصیتی،فکری وعاطفی داشته باشند یعنی این که خصوصیات رفتاری ونوع نگرششان نسبت به هم تاحدودی دریک راستاباشدکه متاسفانه درایران به خاطر ناپختگی جوانان این موارد ملاک روابط دختروپسرقرار نمی گیرد واکثردختران ایرانی به خاطرپول وکلاس گذاشتن واکثرپسران ایرانی به خاطرعواطف وروابط جنسی وخوشگذرانی واردیک رابطه می شوند واصولا دیدعمیقی نسبت به این مواردندارند حالا دراین مرحله وقتی که دختروپسربااین خصوصیات وباادعای عاشقی که کاملا دروغ است واردیک رابطه میشوندواین رابطه منجربه ازدواج میشودبعدازازدواج وبخصوص درسالهای اول به دلیل عدم شناخت وتفاهم دوطرفه،تکراری شدن زندگی،فشارمشکلات اقتصادی وسردشدن رابطه همسربخصوص زنان ایرانی زمینه برای بروزخیانت از طرف همسروجوددارداماخیانت دررابطه دوطرفه متاثرازهمان رابطه است یعنی یاتقصیرمرداست یازن وکه دراین صورت چندحالت وجوددارد۱٫مرد آدم خوبیست ومتعهد اما زن آدم بداخلاق وپول پرستی است که این موضوع باعث خیانت مرد می شود که دلیل اصلی آن رفتارزن است۲٫بالعکس،یعنی زن آدم خوب ووفادار ومتعادلی است اما مرد آدم تنوع طلب،قدرنشناس وبداخلاقی است که این موضوع باعث خیانت مرد وبه دنبال آن باعث خیانت زن می شود امادرکل چیزی که دراینجا قابل توجه است اینست که به قول یکی ازکاربران دراوایل ازدواج رابطه وزندگی زناشویی نرمال وعالی است امابه مرورزمان بابی توجهی زوجین نسبت به هم وتکراری شدن زندگی همه چیزعوض میشود،درکل درایران زندگی زناشویی وازدواج به خاطر یک سری دلایل اصلا جایگاه خوبی ندارد مثلا یعنی اکثردختران ایرانی چیزی اززندگی وازدواج نمی دانند ومثل مادران خودزندگی کردن رابلد نیستند وهمش به دنبال پول ،ماشین،آپارتمان وجیب طرف مقابل هستند وبامظلوم وعاطفی نشان دادن خود سعی می کنند پسران ساده وپولدارواحمق را جذب کنند وبعدازازدواج به قول بعضی ازدوستان مثل ببخشید امامثل خرسوارشان شوندومدام امرونهی کنند درطرفی دیگر پسران ایرانی هم چیزی اززندگی نمی دانند وفقط به دنبال جذب ودختر وبرقراری رابطه جنسی با آنها هستنداما به قول معروف چیزی که عوض داره گله نداره وقتی دختران پول پرست هستندوبه دنبال زندگی شیک ومهریه سنگین هستند پسران هم واکنش متناسب با آن رادارند وبالعکس،وقتی که پسران هوسبازهستند ودختران رابطه عاطفی وجنسی مدنظر پسران رادرطول زندگی برقرار نمی کنند دختران هم واکنش متناسب با آن رادارند امادرواقع شایدبهترین راه حل ومسیربرای جلوگیری ازاختلافات ناشی ازخیانت این است که ملاک دختران وپسران در دوستی وازدواج شخصیت ورفتارطرف مقابل وعشق واقعی باشد نه پول وجذابیت جنسی طرف مقابل،چون خیلیا میگن عاشقن امانیستن چون اگه باشند چه قبل وچه بعدازازدواج هدفشان همیشه شادکردن وآرامش ایجادکردن درطرف مقابلشان تا آخرعمراست نه چیزدیگری،که دراین حالت ودرعشق واقعی خیانت دیگرمعنی پیدا نمی کند که این درصورتی اتفاق می افتد که دختروپسر هردو آدم باشند ومتعهد نسبت به زندگی تحت هرشرایطی،همهچنین بعدازاین موارد دوطرف حتمابایدبه مشاورمراجعه کنند وجدازمادیات اصول مهم زندگی مشترک رادرحد قابل قبول یادبگیرند،البته میدانیم که این توقعات،توقعات زیادی ازپسران ودختران ایرانی است واکثر آنها نه همه آنها،کوچکترازاین حرفاهستند که این مواردرابدانند وبه آن عمل کنند چون هنوز بزرگ نشدند امادرکل امیدواریم که دراین دنیای فنی وناچیز همه باهم خوب باشند وبه خوشبختی برسند وهمچنین ازلحاظ روحی وجسمی سلامت باشند چون هیچ چیزی مهمتراز سلامتی نیست ،والسلام

  3. vuyka:

    سلام،نظرات همه کاربران جالب وقابل توجه بودامادرخصوص خیانت بایدبگیم که اولا خیانت ازلحاظ لغوی چه معنی داره؟همه مامیدونیم که خیانت یعنی دورزدن وپیچوندن مخاطب خودامایک فردمخصوصا زوجین اونم درایران به دلایل خاصی مجبوربه خیانت میشوند اولا همیشه باید زمینه ایجاد خیانت راهمیشه مدنظرداشت واونم اینه که وقتی دختروپسرباهم آشنا میشوند ورابطه ای را آغاز می کنند دردرجه اول باید باهم تناسب شخصیتی،فکری وعاطفی داشته باشند یعنی این که خصوصیات رفتاری ونوع نگرششان نسبت به هم تاحدودی دریک راستاباشدکه متاسفانه درایران به خاطر ناپختگی جوانان این موارد ملاک روابط دختروپسرقرار نمی گیرد واکثردختران ایرانی به خاطرپول وکلاس گذاشتن واکثرپسران ایرانی به خاطرعواطف وروابط جنسی وخوشگذرانی واردیک رابطه می شوند واصولا دیدعمیقی نسبت به این مواردندارند حالا دراین مرحله وقتی که دختروپسربااین خصوصیات وباادعای عاشقی که کاملا دروغ است واردیک رابطه میشوندواین رابطه منجربه ازدواج میشودبعدازازدواج وبخصوص درسالهای اول به دلیل عدم شناخت وتفاهم دوطرفه،تکراری شدن زندگی،فشارمشکلات اقتصادی وسردشدن رابطه همسربخصوص زنان ایرانی زمینه برای بروزخیانت از طرف همسروجوددارداماخیانت دررابطه دوطرفه متاثرازهمان رابطه است یعنی یاتقصیرمرداست یازن وکه دراین صورت چندحالت وجوددارد۱٫مرد آدم خوبیست ومتعهد اما زن آدم بداخلاق وپول پرستی است که این موضوع باعث خیانت مرد می شود که دلیل اصلی آن رفتارزن است۲٫بالعکس،یعنی زن آدم خوب ووفادار ومتعادلی است اما مرد آدم تنوع طلب،قدرنشناس وبداخلاقی است که این موضوع باعث خیانت مرد وبه دنبال آن باعث خیانت زن می شود امادرکل چیزی که دراینجا قابل توجه است اینست که به قول یکی ازکاربران دراوایل ازدواج رابطه وزندگی زناشویی نرمال وعالی است امابه مرورزمان بابی توجهی زوجین نسبت به هم وتکراری شدن زندگی همه چیزعوض میشود،درکل درایران زندگی زناشویی وازدواج به خاطر یک سری دلایل اصلا جایگاه خوبی ندارد مثلا یعنی اکثردختران ایرانی چیزی اززندگی وازدواج نمی دانند ومثل مادران خودزندگی کردن رابلد نیستند وهمش به دنبال پول ،ماشین،آپارتمان وجیب طرف مقابل هستند وبامظلوم وعاطفی نشان دادن خود سعی می کنند پسران ساده وپولدارواحمق را جذب کنند وبعدازازدواج به قول بعضی ازدوستان مثل ببخشید امامثل خرسوارشان شوندومدام امرونهی کنند درطرفی دیگر پسران ایرانی هم چیزی اززندگی نمی دانند وفقط به دنبال جذب ودختر وبرقراری رابطه جنسی با آنها هستنداما به قول معروف چیزی که عوض داره گله نداره وقتی دختران پول پرست هستندوبه دنبال زندگی شیک ومهریه سنگین هستند پسران هم واکنش متناسب با آن رادارند وبالعکس،وقتی که پسران هوسبازهستند ودختران رابطه عاطفی وجنسی مدنظر پسران رادرطول زندگی برقرار نمی کنند دختران هم واکنش متناسب با آن رادارند امادرواقع شایدبهترین راه حل ومسیربرای جلوگیری ازاختلافات ناشی ازخیانت این است که ملاک دختران وپسران در دوستی وازدواج شخصیت ورفتارطرف مقابل وعشق واقعی باشد نه پول وجذابیت جنسی طرف مقابل،چون خیلیا میگن عاشقن امانیستن چون اگه باشند چه قبل وچه بعدازازدواج هدفشان همیشه شادکردن وآرامش ایجادکردن درطرف مقابلشان تا آخرعمراست نه چیزدیگری،که دراین حالت ودرعشق واقعی خیانت دیگرمعنی پیدا نمی کند که این درصورتی اتفاق می افتد که دختروپسر هردو آدم باشند ومتعهد نسبت به زندگی تحت هرشرایطی،همهچنین بعدازاین موارد دوطرف حتمابایدبه مشاورمراجعه کنند وجدازمادیات اصول مهم زندگی مشترک رادرحد قابل قبول یادبگیرند،البته میدانیم که این توقعات،توقعات زیادی ازپسران ودختران ایرانی است واکثر آنها نه همه آنها،کوچکترازاین حرفاهستند که این مواردرابدانند وبه آن عمل کنند چون هنوز بزرگ نشدند امادرکل امیدواریم که دراین دنیای فنی وناچیز همه باهم خوب باشند وبه خوشبختی برسند وهمچنین ازلحاظ روحی وجسمی سلامت باشند چون هیچ چیزی مهمتراز سلامتی نیست ،والسلام

  4. nazgol:

    سلام
    من خودم سه ساله ازدواج کردم من ۲۲سال دارم همسرمم ۳۰سالشونه بخاطره تفاوت سنیمون همسرم خیلی درکم میکنه ما خیلی همدیگرو دوست داریم اما من فقط کمی حساسم از یکم هم بیشتر وقتی میریم بیرون کسی به همسرم نگاه میکنه دلم میخواد خفش کنم تا حالا چندبار به اونایی که به شوهرم نگاه میکردن برخورد کردم دست خودم نیست اصلا طاقت ندارم کسی به همسرم نگاه کنه تا چندوقت تو ذهنم می مونه هروقتم یادم میاد دیوونه میشم بخاطره حساسیتام دارم داغون میشم همسرم واقعا ادم خوبیه اما میترسم همیشه نگرانم یکی به زندگی و همسر من حسادت کنبه هر طریقی خودشو نزدیک همسرم بکنه به نظر من الان زنا خیانتکارتر شدن از مردا طوری شدم که از هم جنس های خودم بدم میاد
    جامعه رو به گند کشیدن نمیتونی با آرامش زندگی کنی

  5. بهمنی:

    با سلام
    من دانشجوی دکترای مطالعات زنان و خانواده هستم و در حال کار کردن روی مسأله روابط فرا زناشویی و ارتباطات خارج از چارچوب خانواده. می خواستم از دوستانی که به نوعی با این مسئله درگیر بوده اند و حاضر هستند که در این پژوهش علمی و دانشگاهی جهت شناخت عوامل پدید آورنده این معضل شرکت کنند، خواهش کنم که یک ایمیل با ذکر شماره تماس و یا بدون آن به آدرس زیر ارسال کنند تا با آنها ارتباط برقرار شود. ضمنا هیچگونه اطلاعات شخصی از قبیل اسم و فامیل و … در مصاحبه خواسته نمی شود و به هر طریقی که فرد تمایل داشته باشد، مصاحبه انجام خواهد شد. مثلا مصاحبه حضوری یا تماس تلفنی، ایمیل و یا از طریق شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و … . با تشکر فراوان
    Bahmani.66@yahoo.com

  6. شقایق20:

    خداییش حیفه تو زندگی زناشویی خیانت واین چیزا پیش ییاد بحای اینکارا قدرهمدیگرو بدونین باتشکر

  7. ساحل:

    بخدا میشه زندگیتون و بهشت کنین یه بهشت که آرامش عمیق و دائمی الهی جریان داشته باشه و ازتفاهم باهمسرتون لذت ببرید.همه اینا میشه فقط باید بخدا پناه ببرین.

  8. ساحل:

    .خیلی خشکل و خوش اندامم خواستگارهم زیاددارم بعضی وقتا که خودمو تو آینه نگاه میکنم واقعا از خدا ممنونم و سوره حمدومیخونم که شکرکرده باشم وقتی یه مجلس دعوتیم اونقدرهمه نگام میکنن که از رو میرم و شرمنده میشم هیچ عمل جراحی زیبایی رو هم قبول ندارم بنظرم همون سادگی و تفاوت آدما زیباست.. ولی واقعا از مردای ایرانی متنفرم و بهیچ وجه حاضرنیستم بایه مردایرانی همکلام بشم چه برسه به ازدواج. حتی حاضرم بایه مردعرب ازدواج کنم چون اونا واسه شهوت خیانت نمیکنن وکارشون خیانت حساب نمیاد اما مردای ایرانی بشدت خیانتکارن و این تو همه کشورا جاافتاده… موفق باشید.

    • محمدنام شما...:

      خوب برو بده به عربها.چیزشونم گنده تره

  9. علی:

    به جهنم که از مردهای ایرانی متنفری اشغال

    • شیما:

      مثل اینکه حرف حقو شنیدی بدجوری سوختی؟ واقعا” دلم خنک شد. شما مردای ایرانی فقط به درد زنگ تفریح می خورید نه زندگی. یکی مثل تو که واقعا” باید بره بمیره….

  10. یوزارسیف:

    مردها تنوع طلب آفریده شده اند برای همین کارخانه سازنده آدم گفته چهار زن عقدی وبی نهایت زن صیغه ای حق این آدمه حالا هی بریدتحلیل بی جا کنید وحرف قرآن وخدا رو پشت گوش بندازید وگم گیجه بگیریدمشکل تربیت فرهنگی خانمهاست که اشتباه توش داره اگه مثل زنهای عربستانی تربیت میشدن خودشون زودترمیرفتن برای مردشون زن بعدی روپیدا وتربیت میکردن ومسالمت آمیزباهم زندگی میکردن این یک طرزتفکرنیست کاتالوگه آفرینشه آدمه وسلام

    • رویا:

      هر ادم عاقلی میفهمه بحث چهارتا زن و بی نهایت صیغه چیزی جز یک انحراف دینی نیست. وگرنه چجوریه کاتالوگ حضرت ادمش یک زنه اس چرا خدا واسه پیغمبرش چهارتا زن نیافرید؟ شما هم ک طرفدار و قبولدار این طرز تفکر سراسر نجاست و خیانت واری امیدوارم فقط و فقط دامنگیر دخترات و خواهرات و مادرت بشه. و امثال من که اعتقاد به زندگی ابدی همراه با وفاداری دارن هم چیزی غیر از این نبینن
      خخخ کاتالوگ شمارو اگه پیاده کنن که دنیارو بیماری های جنسی بر میداره. فقط یه خانوم میدونه وقتی دچار یه عفونت ساده بشه چقدر اسیب میبینه و واسه درمان حتی همسرش هم باید اقدام کنه دیگه اگه پای سه تا زن دیگه و چندتا صیغه ای هم وسط باشه که خوب شدن غیر ممکنه.به امید روزی که همه ادمها از دریچه عقل و علم و عشق به این موضوع نگاه کنن نه هوس ها و تمایلات و خرافات و انحرافات دینیشون

  11. رها:

    بخاطر همینه که از مردهای ایرانی متنفرم و با یک مرد دانمارکی ازدواج کردم. هر دو هم به هم وفاداریم و تعهد اخلاقی داریم. به نظر من متاسفانه در ایران قبح خیانت به ویژه در میان آقایون ریخته شده و بیشتر ازدواجها بخاطر پول است (از هر دو طرف)

  12. عاشق مهدی فاطمه:

    با سلام دوستان عزیز لطفا جمع نبندید طرفین اگه از هم چیزی نبینن یا از هم سرد نشن خیانت نمیکنن همه جور مردوزن هست اما درکل همه این بی کفایتیا از نبود یا ایمان ضعیفه کسیکه نماز بخونه خداشناس باشه به هیچ وجه تن به خیانت نمیده اون دسته از مرد و زنهایی که خیانت میکنن رو باید احیا کرد یعنی باید بهشون فهموند که خدایی هست که ناظر کاراشونه باید بهشون فهموند که این کارا دل امام زمانمونو خون کرده و تا اینارو نفهمن از دست هیچ روانشناس و روانپزشکی کاری ساخته نیست.قدم اول روهم با جمع کردن ماهواره شروع کنید. به امید روزیکه خیانت به گورستان تاریخ بره.

  13. زهرا:

    حقشه کاش بادخترای خیانت کارهرزه ایرانی هم اینجوری برخوردبشه.البته ازنوع کتک خوردن

  14. علی:

    یکی از دلایل ازدواج برای جلوگیری از شیوع غیر قابل کنتر بیماریهای مقاربتی درگذشته بوده که هم اکنون قابل کنترله. مورد دیگه مالکیت خصوصی هست که هر کس میخواسته بازمانده های خود از این امکانات استفاده کنند که این هم خیلی بد بختیا برای بشریت داشته .
    پس تا میتونید از هر فرصتی استفاده کنید که یک بار بیشتر زندگی نمیکنید و دوران فعالیت جنسی هم ۳۰-۴۰ سال بیشتر نیست. من که از هیچ فرصتی نمیگزرم .
    ولی امکانات مالی بالا و زندگی لوکس میخواهد اگه میخواهید حالشو ببرید.

    • رویا:

      خخ زگیل تناسلی بگیری با این طرز تفکر چرتت. اونوقت بخوای هم کسی زنت نمیشه

  15. اکبر قربانی:

    شما را بخدا این همه خیانت زنو شوهر نگویید فقط فقط فقط فقط فقط فقط تا ابد فقط وفقط قانو ن و یکدندگی و لجاجت قانون گذاران جهت احیای حقوق زنان باعث این همه فحشا شده است مگر دین ما این نبود که زن نمی تواند قاضی شود ایا میدانید معنی این در حکم خداوند چیست یعنی اینهمه به خاطر شکایتهای دروغ زنان مردان پاک و با غیرت را از مردانگی ساقط نکنید قانون گذاران احیای حقوق زنان میخواهید چه کار کنید با این شیوه تان حکم نسل کشی و قتل انسانیت را اجرا میکنید بس است زنان اینقدر نمی ارزند که ناسازگاری کنند با پشتیبانی حقوقدانانشان بگذارید بهشت در زیر پای زنان جاودانه بماند دیگر پسر های باخرد و مردان با ایمان از ازدواج میترسند چون اگر زنانشان ناسازگار شوند یک دولت با همان زن یکی خواهد شد و کمر مرد را خواهند شکست واقعا راست گفت ان پیامبر راست گو اگر میخواهید از ظلم خود را برهانید ازدواج نکنید

  16. بهنام:

    جامعه ما در حال گذار از سنت به مدرنیته است و دراین جامعه دیگر فرقی بین نکاح و زنا نخواهد بود چون این از اقتضاات دوران گذار است در ضمن من فقط توصیفی کردم نه اینکه توصیه ای کرده باشم

  17. حمید:

    سلام عزیزانم زیاد بخودتون تو نظردادن فشارنیارین نظردونتون پاره میشه نشاشیدین شب درازه مردان حریضن کلا اما برویشان نباید اورد حیا که ازبین بره زندگگی سخت میشه درضمن باید جوابه دوست داشتن را بدهید مااسمش را گذاشتیم خیانت اگه بد بود صیغه را اختراع نمیکردیم زنان حسود ومالک اما کلا من درست نمیدونم اینکارو وقتی هم برملا بشه دوست داشتن ازبین میره بی زبون همسرم بنضرمن مرد باید مردباشه وزن باید صبور جوابه این بیوهارو کیبده البته به یتما توهین نشه دوستی سالم مفیده چرا خانما همش منفیگراین

  18. مهندس تقوي:

    با سلام عزیزانه من دقت کنید اول در انتخاب و دوم بعداز انتخاب نسبت به تصمیماتی که میگیرید
    خانم محترم همسر شما اولین چیزی رو که از شما میخواهد طبقه اول نیازهای مازلو ( میل جنسی ، محبت کردن ، …) و آقای محترم همسر شما تنها چیزی که میخواهد از شما توجه و احترام و… می باشد لطفا به فکر هم باشید نه طلاق از هم با تشکر

  19. فرزاد:

    باید توجه داشت که عامل وراثت از مهمترین عوامل شخصیتی هرفرد میباشد…. تربیت خانوادگی و نحوه رفتار پدر ومادر نیز باعث شکل گیری شخصیت انسان خواهد شد مثلا پدر ومادری که در ارتباطات گفتاری ورفتاری واجتماعی خود راه ناهنجاری دا اعمال کنند مطمئن باشید که کودک نیز همان راه را در پیش خواهد گرفت پسری که پدری متدین و عاشق خانواده داشته باشد و الگوی خوبی برای فرزندش باشد ونیز دختری که مادری دین دار داشته باشد که روابط روزانه ان را چه گفتاری چه رفتاری در جامعه میبیند دنباله رو افکار وعقاید خانواده خواهند بود ونیز دراینده فردی پایبندووفادار به خانواده خواهند بود ولی متاسفانه ما به عینه میبینیم خانواده هایی که در رفتار وکردار فردی واجتماعی خود روابط غلطی را ازخود نشان میدهند..مادری که از کودکی طرز لباس پوشیدن و رفتار فردی و اجتماعی غیر انسانی را در قالب بافرهنگ بودن و باکلاس بودن به فرزندان خود اشاعه میدهند و مانع روابط محرم ونامحرم دختران یاپسران نوجوان خود نمیشوند وروابط نامشروع را به وضوح در خانواده تبلیغ میکنند فرداروزی باید منتظر بی بنباری انان در زندگی زناشویی خود باشند…..

  20. فرزاد:

    با سلام خدمت دوستان عزیز… من به کلیه فرمایشات شما عزیزان توجه کامل نمودم.. خدمت دوستان باید عرض کنم که خیانت زوج یا زوجه یا همان زن ومرد گفته میشود به چندین صورت اعمال میشه که از جمله خیانت گفتاری.خیانت رفتاری.خیانت جنسی رو میتوان نام برد که عوامل متعددی در شکل پذیری چنین پدیده ای که همون خیانت باشه دخیل هستند مانند کمبود احساسی و عاطفه ای.کمبود توجه به مخاطب خود.کمبود روابط جنسی.کمبود ونیاز شدید مالی..کمبود شغل وبیکاری و عوامل متعدد.لازم به ذکر است که وراثت ونیز تربیت در دوران خردسالی ونوجوانی و جوانی فرد وارتباط پدر مادر ورفتارهای خانوادگی در این دورانها باعث شکل گرفتن شخصیت انسان و قوه ادراک آن خواهد شد که پس از ازدواج ودر سطح جامعه خود را نمیان میکند

  21. ب:

    س به نطر نن اگر هر کسی جایگاه خودشو بدونه و اجازه دخالت ب کسی داده نشه این چیزا پیش نمیاد .من خودم ۶ماه ازدواج کردم خانم بنده فقط به مادرو خواهر اهمیت میده من نیازجنسی شدیدی دارم ولی از موقعی ک فهمیده من گرمم به من بی محلی میکنه خوب منم اهل خیانت نیستم ولی با این همه دخترای خیابونی منم که نیاز شدیدی دارم چراچه کنم؟؟؟؟؟؟

  22. رها:

    سلام به نظرمن درزندگی عشق ودوست داشتن واقعی باشد دنبال خیانت نمیرود

  23. میثم:

    سلام تورو خدا خیانت نکنین اخه چرا مگه ارزششو داره خیانت کنینن همون بلا سر بچتون میاد فکرشونو بکنینن من خودم مجردم ولی باز ب خدا تا جایی که بعتونم خیانت نمیکنم اخه وجدانم خدای من. ارامشمو مدیون وجدانم هستم

  24. فرهان گرامی:

    سخته اما اما”””
    چون که آدم ها فکر میکنند اجازه ندارند جوری که دوستت دارند زندگی کنند.پس در دروغ به خودشان دست به خیانت میزنند تا کسی نفهمد و قایمکی با کس دیگر باشند .
    اگر دوست داری با چند نفر باشی هیچ اشکال نداره اصلا بآ تمام دنیا باش اما به خودت دروغ نگو تا بروی و تعهد وار زندگی کنی.

  25. مسعود:

    من متاهلم.۶سال با همسرم دوست بودم.الانم ۳ سال ازدواج کردم.بیش از حد دوسش دارم.البته این دو طرفه هست.اولا تعمیم دادن این حرفا به کل جامعه اشتباهه محض.ثانیاازدواج و حتی دوستی شرایطی داره که بیش از حد ساده است.ولی به خاطر بعضی مسایل ما جدیش نمی گیریم.۱٫شرایط فرهنگی ۲ خانواده.۲٫مسایل اخلاقی(صداقت و ایمان و اعتماد و…)۳٫ارتباطات درون خانوادگی ۲ طرف(پدر ومادروبرادروخواهر)۴٫بعد مالی.۵٫سطح تحصیلات.۶٫مسایل جنسی.که هر کدوم اینا هم خودش کلی بحث و توضیحات داره.که دقت نکردن به هر کدومش در آینده باعث مشکلاتی می شه.زندگی زناشویی شوخی بردار نیست بیشتر دقت کنین.اینقدرم افراط و تفریط نکنین.نه بیش از حد دیدتون رو منفی کنین نه بیش از حد مثبت ببینین همه چیو.هیچکس نمی تونه بگه تو زندگیش اختلاف نداره ولی مهم اینه نذاریم این اختلافات برامون مشکل درست کنن.خاک پای همتون

  26. فرزاد قنبری:

    من یه نظر کاملا برعکس دوستان دارم. البته نطر شخصی است لطفا کسی فحشم نده. به نظر من ساختار نظامی – اجتماعی ما ایراد داره. یک واقعیت است که مهمترین چاشنی زندگی زناشویی و لذت بردن از اون است. وقتی یک زوج از هم خوابی با یکدیگر لذت میبرند دیگر هیچ مشکلی پیش نمیادو به خدا راست میگم. این زن و شوهرایی که میبینید سر هرچی باهم بحث و جدل میکنند مشکل اصلیشون اینکه از سکس باهم لذت نمیبرند. شرایط طلاق در ایران خیلی سخته هم برای مرد و هم برای زن. مرد مجبور همه دار و زندگیشو تقدیم زن بکنه و زن هم کلا حق طلاق نداره (به جز برخی از موارد) در صورت گرفتن طلاق هم نمیتونه یک زندگی عادی داشته باشه و همیشه به چشم یک طعمه جنسی دیده میشه. نگاه کنید توی یک کشور منطبق بر اصول اجتماعی وقتی یکی از زوجین فرق نمیکنه مرد یا زن از زوج خود سرد میشه خیلی راحت و بدون رودربایسی موضوع را مطرح میکنه و باهم به مشاوره زناشویی میرن و اگه بازم مشکلشون حل نشد از هم طلاق میگرن. تمام دارایی مشترکشون نصف میشه و اگه زن شغل و حقوق ثابتی نداشته باشه مرد موظف میشه تا اطلاع ثانوی اسباب امرار و معاش زن و تهیه کنه که اینم تو قوانین خاص خودش تعریف میشه. از طرف دیگه هیچکی تو جامعه به زن مطلقه نگاه بد نمیکنه و خیلی راحت میتونه با یکی دیگه ازدواج کنه ولی تو ایران اولا یه زن یا یه مرد (بیشتر خانم ها) روشون نمیشه که به طرف مقابل بگن با من از سکس باتو لذت نمیبرم. دوم اینکه طلاق خیلی سخته و این عوامل بساط خیانت و فراهم میکنه. (البته یه استثناهایی وجود داره که بعضیا واقعا مرض و جنون سکس دارند. ویا یک مشکلات حاد جانبی) ولی ۸۰% علت خیانت های جنسی تو ایران همینه که گفتم.

    • As:

      من تقریبا نه ماهه فهمیدم شوهرم ب من خیانت کرده خیلی سعی کردم زندگیمو مثل قبل کنم ولی نمیتونم این کارشو فراموش کنم آرامش ندارم بااینکه همسرم تمام سعی شو میکنه تا رابطمون مث قبل بشه ماوقتی ازدواج کردیم عاشق هم بودیم دلیل کارشو سردشدن من بعداز تولدپسرم میدونه ولی این سردشدن بعداز زایمان کاملاطبیعیه…ب نظرشمااین دلیل منطقیه؟!چون اون هیچ وقت درموردمشکلش بامن حرف نزدوحتی رفتاراشم چیزی رو نشون نمیداد تواوج اعتمادوعشقی ک بهش داشتم اینکاروکردواسه همین هنوزم نمیتونم این اتفاق تلخ روقبول کنم بارها فکر طلاقو کردم ولی بخاطره بچم و اوضاع بدی ک یک زن بعدازجدایی توایران داره منو ازین کار منصرف میکنه واقعا نمیدونم چیکار کنم دوس دارم کمکم کنید ممنون

      • کامی:

        سیه مدت تنها بذار تا آدم شه

  27. محمد:

    بستگی به نوع سنت جامعه دارد مثلا در کردستان دختر وپسر به زور به ازدواج تن میدهند.بعداز ازدواج هیچ کدام به همدیگر علاقه ندارند.باکسی که قبل از ازدواج باان دوست بودند ارتباط پیدا میکنند واین رابطه باعث خیانت به همدیگر میشود.ولی درکل باعث اکثر خیانتها دسترسی اسان به ماهواره موبایل انترنت….وچشم و هم چشمی ..فلانی دوست پسر دارد.فلانی دوست دختر دارد….من چرا نداشته باشم .

  28. افشین:

    خیانت کار کثیف و حقیریه که هیچ توجیهی نداره. وقتی که رو شد اگه گذشت کنی دوباره تکرار میشه. یا باید جدا شی یا با خفت زندگی کنی . مرد که نمیتونه ببخشه حتی اگه بگه بخشیدم تا آخر عمرش عذاب میکشه . زنا رو نمیدونم ولی فکر میکنم اونایی که میبخشن یا کنار میان انتخاب بین بد و بدتره. هیچ وقت نبخشین چون دفعه اول حق به جانبین و شاید یه کم عذاب وجدان تو طرف باشه. هیچ وقتم قبول نکنین که بگن ایراد از تو و اخلاق و قیافه و ایناس. نمیخوان اول جدا بشن بعد برن سراغ هرکی میخوان. ولی یه چیزم هست که خیانت زنا بیشتر به زندگی ضربه میزنه چون مردا وقتی میان خونه همه چیزو بیرون در جا میذارن ولی زنا باهاش زندگی میکنن

  29. پ مثل پاکی مثل دریا مثل آسمان:

    واسه اونایی می نویسم که میگن تعدد زوجات حق مرده. عزیز این حرف کاملا درسته ولی آیا می دونید که اگر به قصد شهوت باشه حرامه آیا می دونید شهوت پرستی گناه کبیرست.این فقط یک مجوزه برای وقت لزوم لزوم لزومه نه هر کس مال داره یا شهوت!!!!!!!! اما اونهایی که در مورد ازدواج موقت گفتن آیا می دو نید پیامبر گفته این کار حرام است بر کسی که شرایطش رو نداره.و شرایطش تنها برای کسی هست که در عسر و حرجه یعنی کسی که کارش ممکنه حتی به تجاوز بکشه.(اینهمه ایات قران داریم اما مجوز ازدواج موقت تنها در آیه ۲۴ سوره ی نسا آن هم فقط نصف آیه خیلی مختصر به این موضوع اشاره شده که به نسبت تعداد آیات قران ۱ به ۱۳۰۰۰ یعنی عدد۰٫۰۰۰۰۸ هست و این یعنی اجازه ای در حد صفر یعنی شدیدا با اکراه تمام.اما ما داریم چه کار می کنیم؟؟؟؟؟؟؟ ما با این توجیهی که راه انداختیم با این کلاه شرعی قشنگ همه ی ایات دیگر رو زیر پا گذاشتیم) خیلی ها به بهانه ی اینکه پیامبر هم زنان متعدد داشته دلیل میارن ولی آیا تا حالا زندگی پیامبر رو مطالعه کردند.ایشون تا زمانی که همسر اولشون زنده بودند هرگز سمت زن دیگه ای نرفتن و حتی بعد از مرگ حضرت خدیجه تنها با زنان بیوه ازدواج می کردند حتی با زن ساخورده ای که حتی از بهر خودش هم بر نمی اومد.آیا ما حاضریم این کارو بکنیم؟ مایی که بعد از طلاق میریم شناسنامه مون رو المثنی میگیریم و بعد به کمتر از دختر مجرد هم قانع نیستیم… آیا پیامبر که در اوج جوانی پاک و طاهر بودند شریف ترین مرد روی زمین در همه ی تاریخ، در سنین پیری می تونستند به خاطر آنچیزهایی که شما به عنوان دلیل میارید…..خیر هرگز اینطور نبوده هرگز ایشون حتی بعد از مرگ حضرت خدیجه سراغ دختران مجرد هم نرفتند الا یکی اون هم عایشه که تازه پدر عایشه به خاطر مسائل سیاسی این پیشنهادو به پیامبر میده حتی امام علی هم در زمان همسر اولشون حضرت فاطمه اینطور نبودن که همسر دیگه ای بگیرن. درباره ی بقیه اماما مطالعه نکردم و اگر باز هم بوده باید دلایلش دقیق مطالعه بشه ولی برای من در همین حد کفایت می کنه البته کسانی هم هستن که بخوان هر جور شده دنبال کلاه شرعی بگردن.پس نگید لطفا که مردها ذاتا تنوع طلبند و همونطور که تو قران اومده شما در صورت نیاز مجازید ولی خودتون توناییشو ندارید خداوند گفته در درون هر مردی تنها یک قلب قرار داده ایم(برید مطالعه کنید)این عینا یعنی شما در یک زمان نمی تونید عاشق دو نفر ان هم همزمان باشید یعنی نمی تونید که عدالت رو برقرار کنید.البته اولش گفتن این حرف که می تونیم عدالتو رعایت کنیم راحته…. حرفهای این عده که میگن مردها تنوع طلبند هیچ ارزشی نداره و فقط جنبه ی توجیه داره چرا که تا کنون مردا بارز تر خیانت میکردند و همه می دونستند ان هم به خاطر نظام مرد سالاری! پس چرا الان این تنوع طلبی رو به زن ها هم نسبت میدن چون تا حالا به این گستردگی دیده نشده. واقعیت اینه هر کس دنبال این راه بره سیری پذیر نیست زن و مرد نداره همونطور که هر زنی زیبایی های خاص خودش رو داره هر مردی هم جذبه های خاص خودش رو داره. پس بی جهت توجیه نکنید.حداقل به اسم اسلام پاکی که جز اسمش چیزی ازش باقی نمونده این کارو نکنید. من خودم آدم بسیار مقیدی هستم ولی به خیلی از زنهایی که چنین هسران خائنی دارن حق میدم که بخوان اونها هم تلافی کنن. نه نیازش کمتره و نه تواناییش.اما این زنها هم خائنند اگر کسی را وسوسه کنند که پاکه و اهل این برنامه ها نیست. درباره ی اون زنهایی هم که میگن نمی دونن چکار کنن که همسرشون رو نگه دارن میگم.خیلی محکم و استوار پای عقایدتون بمونید. ماهواره هاتونو جمع کنید این بساط فروپاشی خونواده ها که نمی دونید چه بالاهای دیگری هم سرتان خواهد اورد خیانت تنها ارمغان شبکه های غربی نیست. شما نمی دونید چه برنامه هایی برای نسل بعد از ما دارن… برید روش زندگی حضرت خدیجه و حضرت فاطمه(س) رو بخونید و ببینید چه کردند که اینقدر برای همسرانشون عزیز بودند که حتی بعد از مرگشون هم انقدر پیامبر و امامون علی(ع) برای نبودنشون گریه کردند…و در پایان به همه ی خواهر و برادرای عزیزم میگم اسلام دین فطرت و وجدان آدمیست هر وقت دیدید داره عذاب وجدان سراغتون میاد بدونید که دارید بیراهه میرید که گاهی برگشتنش هم دیگه فایده ای نداره.کاری به احادیث و منابع نداشته باشید که ازونجایی که به ما رسیده در آخرالزمان چنان احادیث جعلی زیاد میشه که مومنان برای درک صحت آن فقط باید به قران مراجعه کنند. همه ی ما انسان هستیم زن و مرد فرقی نداره نیاز به محبت نیاز به دوست داشته شدن نیاز به وفاداری…اینها رو از هم دریغ نکنیم موقع ازدواج خوب چشماتونو باز کنید هرگز برای همسرتون کم نذارید(روشهاشو هم یاد بگیرید) و اگر خدای نکرده متوجه اشتباه تون در ازدواج شدید به این فکر کنید که چند سالی بیش در این دنیا نخواهیم ماند و خوب نیست شبیه آدم هایی بشیم که ازشون متنفریم. نه به خاطر هیچ چیز به خاطر خدا گناه نکنید تا پاداشی بهتر از انچه تصورش رو بکنید به شما بدهد هر کس بهترین تصمیم رو برای خودش می تونه بگیره ولی همه ی جوانب و عواقبش رو در نظر بگیرید. تلافی کردن کار هیچ موجود بی ارزشی ارزش ندارد.و بدانیم که ما قطعا روزی خواهیم مرد*** برای دوستان مجردم هم آرزو می کنم هر کسی هسری دقیقا شبیه خودش و مکمل خودش نصیبش شود، خوب یا بد…

  30. بهار:

    حق هر زن قلب یک مرده قلب رو نمی شه تقسیم کرد با مرد هرزه نباید زندگی کرد وگرنه کمال همنشینی اثر می کند هیهات منه الذله بقیش خدا بزرگه از هر چیز وهر کس که مرا از خدا دور کند بیزار ی می جویم (فداکاری فقط برای بچه ها)

  31. مهدی:

    دوستان عزیزاگه ازنعمت هایی که خداداده استفاده کنیم.(حتی شهوت) به سمت خیانت نخواهیم رفت.شهوت خوبه درصورتی که سراغمون اومدخدارویادکنیم.هرچی بیشترباخداباشیم کمتروسوسه میشیم پس شهوت نعمتی برای نزدیکی به خدامیتونه باشه

  32. احمد:

    سلام تعدد زوجه حق مرده که راهکارش درست نیست مردها چون راه شرعی ندارند راه مخفی گرفتند درپیش

    • 09305851848:

      موافقم

      • رویا:

        شما هر طرز تفکری داری با کسی ازدواج کن که طرز تفکرت رو بپذیره. قبل ازدواج بگید اعتقادتون به تعدد زوجاته تا زن بدبخت زیبایی و سلامتی و جوونیشو فدای بچه دار کردن شما نکنه بعد بفهمه شما واسه خودت عشق و حال میکنی عوض قدردانی

    • As:

      واقعا واستون متاسفم همین طرز فکراس ک باعث شده شما مردا زیاده خواه بشین ب قول خودتون هم شرعا هم قانونن میتونید این کارو بکنین ولی فقط ازین قانون همون عنوانش رو بلدید!!!

  33. جمشید 09353539930:

    خیلی خیلی خیلی بدههههههههههههههههههههههه که دوتا عاشق بهم نرسننننننننننننننننننننننننننننند.

  34. جمشید 09353539930:

    عجب دوره زمونه ای شده هیچی سر جایه خودش نیست.چرا؟

  35. ارش:

    با سلام
    این یه مشکل دو جانبه است وفقط به جنس مرد یا زن بودن مربوط نمیشه وبستگی به ذات انسانه وقرار گرفتن در موقعیتهای سخت مربوطه وانجا است که ماهیت ادما خودش نشون میده

  36. تنها:

    چی بگم… هم نظرات رو خوندم…
    من یه زنم… سرد و گرم روزگار چشیده…
    یه دختر مذهبی از یه خانه مذهبی…
    ولی عاشق پیشه..
    دبیرستان که بودم با دوستام رفتیم کافی شاپ برگشتنی سه تا پسر دبیرستانی به پستمون خورد . دو تاشون با دو تا از دوستام ریختن رو هم. سومین پسر گیر داده بود به دوستاش که من رو از طریق دوستام واسش جور کنن.من تا اون روز هیچ دوس پسری نداشتم… باهاش حرف زدم… روزها…تا اینکه با برادرش که ۵ سال ازش بزرگتر بود آشنا شدم…عاشقش شدم… برا ازدواج… چه فکر احمقانه ای … حضور برادر کوچیکتر باعث میشد افکار احمقانه ام رو بروز ندم… یروز باباشون گوشیو برداشت… صداش شبیه پسر بزرگش بود.فکری به ذهنم رسید… باباشون هم بلا به دور اهل دل بود… افکار شیطانی اومد سراغم… دوست شدن ا پدر میتونس منو از توهم ازدواج با پسر رها کنه…. خاک بر سر من… و این اتفاق افتاد…
    اینجوری افتادم تو دام خیانت
    ازدواج کردم… از سر اجبار و اکراه… بخاطر لجبازی آخه خواستگار زیاد داشتم … روزی دو سه تا … خانوادم واسه اینکه بی دلیل به همه نه میگم و بخاطر رسیدن خواهر کوچیکم به سن ازدواج از دستم دلخور بودن… یه شب قسم خوردم که فردا هرکی بیاد قبول میکنم … فرداش خانواده شوهرم اومدن خواستگاریم و من بی چون و چرا بدون اینکه به خانوادم اجازه تحقیق بدم قبول کردم… چشمتون روز بد نبینه… خانواده ای که از نظر فرهنگی با ما خیلی اختلاف داشت و توش پر بود ازخلاف و بدبیاری… اعتیاد طلاق فحشا و….
    ما روز خوش نخویدیم که ندیدیم… چهارسال تو خونه مادر شوهر… با کلی دوا درمون حامله شدم… بهم تهمت زدن که پسر ما که مکه بود این مال کیه>؟؟؟؟
    تمام دوران بارداریم خونه بابام بودم… دهن بینی و زودباوری شوهرم هر روز مشکلات جدیدی برام بوجود میاورد… بدبینی هاش خستم کرده بود… خریت کردم … شیطون گولم زد و گفتم من که تهمتشو میخورم چرا لذت داشتن یه تکیه گاه و محرم راز رو نداشته باشم… یکی دوتا سه تا …. ده ها دوست پسر… نتیجه بدبینی شوهرم به من… ازدواج اجباری و نبود عشق و محبت و ترس از واژه طلاق به خاطر طرز فکر مردم شهر کوچیکمه… تو این پونزده سال … سالها بدون شوهر تو خونه پدری بچمو بزرگ کردم … تعداد روزهایی که با شوهرم نبودمن بیشتر از روزهای باهم بودنمونه… چیکار باید بکنم؟ سردی رابطمون باعث شده هنوز هم تو سی و پنج سالگی دنبال دوستیهای جدیدم…البته خوددم بی تقصیر نیستم قبول دارم … اشتباه دوران مجردیم ثابت میکنه مقصر اول خودمم.. دوس دارم از این منجلاب بیام بیرون…
    از دو رنگی دوگانگی شخصیت… خیانت پشت ظاهر آروم و دوست داشتنی و مظلوم و مهربون و بی گناه خودم خسته شدم.

    • بهاره:

      عزیزم با خودت فکرکن تاحالا هرچی کردی چی گیرت اومدیه لحظه لذت ارزش این همه اضطراب و عذاب وجدان وبهم خوردن زندگیترو داشت؟تودنبال محبت بودی مثل همه محبتی که میتونستی ازراه درست گیرش بیاری ولی نه تنهابهش نرسیدی که زندگیت رو بدترکردی ببین بقیه رونسبت به خودت بی اعتمادکردی؟مطمین باش اینایی که باهاشون دوست میشی به تو فقط به چشم وسیله لذتشون نگاه میکنن خودت میدونی که محبتشون ساختگیه ولی نمیدونی همیناپشت سرت چیاکه نمیگن .اینکه خودت به اشتباهت پی بردی یعنی نصفی ازراهواومدی نصف دیگش هم فقط کافیه اراده کنی.تومدت هاست عادت کردی اینطورزندگی کنی حالافقط کافیه تامدتی خودت رومجبورکنی پاک زندگی کنی بعده اون خودت نمیتونی زندگی پاکت رو ول کنی.اول از همه خودت رو کم کم بخدانزدیکترکن کتاب هایی که راجع به قیامتوبرزخو…هست بخون .بقیشوتو کامنت بعدی میگم

    • بهاره:

      حالا سعی کن کم کم ترک کنی مثلا اگه این هفته ازسه نفرشماره گرفتی هفته بعداز دونفربگیروهفته بعدش….اگه روزی ۴ساعت باتلفن مشغولی فردا روزی ۳ساعتونیم یعنی کم کم کمش کن میتونی یه زندگی جدیدوپرازارامش بسازی حتمابه روانشناس خبره ای مراجعه کن به بدی های اینجورارتباطات فک کن واینکه توباارزش تر ازاین هستی که حتی کسی بهت نگاه بد کنه خودت رودست کم نگیروازخدابخواه کمکت کنه مطمینم تاحالا ازنظرروحی اسیب دیدی فک کن ارتباطی که جز بدبختی واحساس گناه هیچی واست نداره چراباید ادامه بدی وقول میدم فقط یه مدت کوتاه جلوی وسوسه هات رو بگیری بعداز اون به ارامش زندگیت میرسی .قران بخون وبه معنی ایات فک کن وبایه انسان مومن دوست شو کم کم همه چی روبه راه میشه بعداز اون به همسرت بگو که پشیمون شدی وتصمیم گرفتی جبران کنی طوری تغییر کن که بهت ایمان بیاره این پیشنهادمن بود

      • اردشیر:

        مخالفم مرگ یه بار شیونم یه بار . توبه کن خواهر من . توبه نستوح

  37. شیوا:

    سلام.۳سال با پسری دوس بودم که عاشقش بودم وباتمام وجود دوسش داشتم.. ولی بخاطره اشتباه خودم از دستش دادم عاشقش بودم ولی بهش خیانت کردم نمیدونم چرا و چجوری شد.. من به دوسپسرم خیانت کردم نه شوهرم.. ولی یه درس عبرت برام شده که هرگز جز عشقم به کسی دیگه حتی نگاهم نکنم..عشقم و بخاطر هوس از دست دادم.چیزی رو از دست دادم که هرگز دیگه به دستش نمیارم وهمیشه افسوس میخورم..

  38. دریا:

    منم جزء اون زنایی هستم که خیانت دیدم .سالها عاشقش بودم اما مردی که دوسش داشتم تنوع طلبه .باهمه دوس می شه وبهترین دوسته براشون .واز عشق براشون میگه .خیلی چیزا رو از توی گوشیش پیداکردم یا با دستگاه ضبط استراق سمع کردم حالا که متوجه شده گوشیشو لمسی کرده که فقط خودش بتونه بازش کنه اما اون حسادتای قبلی. من تبدیل شده به تنفر .وحالا فقط وابستگیه که منو وادار به تحمل کرده .تنها آرزوی من اینه که اون به درد قبلی من یعنی عشق زیاد مبتلا بشه .تا منو درک کنه .

  39. فریبا دختر باران:

    به نظر من تو زندگی اقا کوروش یه نواختی پیش اومده همون به اصطلاح روزمره گی بهتره راجب این حس اول با همسرشون صحبت کنن چون ایشونم حق داره در جریان باشه البته بایددوتایی مشکلو حل کنن ازدواج یک ارتباط دونفره هست نمیشه فقط یک نفر مشکلو حل کنه اقا کوروش دنبال شورو هیجانه دنبال عشقه که یکم تو زندگیشون کم رنگ شده البته به مرور بین زوجین پیش میاد و یه چیز عادیه اما اگه الان حل نشه تبدیل به مشکل بزگتر میشه ازدواج مثل یک نهال میمونه که اگه بهش نرسی وبه موقع ابیاریش نکنی خشک میشه امکان داره دونفر در ابتدای ازدواج خیلی خیلی عاشق باشن و همو دوست داشته باشن اما این دوست داشتن باید حفظ بشه نه اینکه رها بشه بی اهمیت بشه پس هر ارتباطی نیاز به توجه داره و اینو بدونین نیاز انسانها در طول زمان فرق میکنه پس باید همیشه به یک ارتباط رسیدگی بشه و یک نکته ی مهم مشکل بزرگتر این وسط وجود داره که ادما تو زندگی عادیشونم داره ضربه میزنه خیلی سادس خیلی از ادما بلد نیستن باهم حرف بزنن درسته حرف زدن چیزی که بین زوجین داره کمرنگ میشه نمیتونن با هم درست حرف بزننو مسایلشونو بیان کنن ببینید چقد گفتن حرف زدن اسونه اما انجامش سخته !!!!!!!!!!!!!!!تو زندگی اجتمایی هم حرف زدن البته درست حرف زدن تعثیر دارهحرف زدنی که تجزیه تحلیل صحیح با عقلو منطق پشتش باشه

    • کوروش:

      ممنونم
      خدا خودش به همه مون کمک کنه…ولی هر چی هست ۵۰ به ۵۰ مقصرن به نظر من…هم مرد هم زن
      من که افسردگی گرفتم

  40. محمد:

    ب نظر من بیشتر این مسائل ب خاطر عدم آموزش مسائل جنسیه قبل از ازدواج. کشور ما طوریه ک مسائل جنسیو آموزش نمیدن
    بیشتر نیمی از طلاق ها ب خاطر این مسئله هست ک زوجها میگن عدم تفاهم
    با اموزش صحیح مسائل جنسی بیشتر ای مشکلات حل میشه درسته اموزش نمیدن ولی زن ومرد میتونن این مسائل رو از سایتها و روانشناسان یاد بگیرند

  41. sara:

    سلام سعید.توی همین ممتاز نیوز میتونی شمارمو پیدا کنی فققط باید بگردی

  42. مسعود:

    آقا ممنون.مطالبتون آگاه کننده و روشن ساز است.

  43. شیرین:

    همه نظر دادید راه کاری معرفی کنید که اقایان دست از خیانت بردارند.ممنون از همگی

    • شیوا:

      تا بوده همین بوده.. مردی که بخواد این راه بره به هیچ وجه من الوجود نمیشه کاری کرد..میره…خدانکنه که ذاتش بد باشه یعنی اینکاره ه ه ه بااااااااااااااشه.همین . بقیم که میگن تقصیره این و تقصیره اونه و دلیل میارن کشکه.

  44. Sax:

    یک ضرب المثل چینی میگه ککککسسسسس ماله دادنه

    • شیوا:

      آخه چینیا همرو شبیه زناشون میبینن….

      • کوروش:

        چقدر خندیدم …
        قشنگ جواب دادی

  45. Sax:

    یک ضرب المثل چینی میگه کس ماله دادنه

  46. سعید:

    سلام سارا خانم خوبی؟چند وقتی خبری ازت نبود من کلا ادم مقیدی هستم وموافق نظرات شما هستم.اگه دوس داشتی شمارتو برام ایمیل کن تابیشتر با نقطه نظرات همدیگه اشنا بشیم.

    • رویا:

      شمام لطفا شماره خواهرت یا مادرتو بزار اینجا .خیلی از مردا جویای نظرات خانومان و شما اینطور که پیداست خدارو شکر سنگردار این جبهه ای

  47. کوروش:

    ترس….شاید درست باشه…بس باید تا اخر عمر ترسید وقید هیجان و لذت زندگی رو زد….اصلا چرا بعد از به دست اوردن یکی ادم دیگه اشتیاقش رو به مرور از دست میده برای طرفش و مدام به سمت وسوی به دست اوردن بعدی باشه…….

    • سعید:

      سلام کوروش جان امیدوارم تو زندگیت موفق باشی منم با نظر سارا خانم موافقم شما باید ازوسوسه دوری کنی وبه همسرت نزدیکتر شوی .

  48. سميرا:

    سلام بروبچ.شوهرم بخاد بهم خیانت کنه خودم میکشمش با مرگ موش البته قبلش چشلشو ا کاسه در میارم

  49. کوروش:

    چرا هر کاری میکنم که حس و احساس یه ارتباط جدید رو که دارم با همسرم هم که چن سالی هست ازدواج کردیم داشته باشم . سعی میکنم ولی نمیتونم و نمیشه.وابستگی شدید بهش دارم اما وسوسه ایجاد ارتباط جدید با من هست

    • sara:

      سلام آقا کوروش.به نظر من شاید ترس از دست دادن همسرتون بتونه این حس رو از شما دور کنه

      • کوروش:

        ترس….شاید درست باشه…بس باید تا اخر عمر ترسید وقید هیجان و لذت زندگی رو زد….اصلا چرا بعد از به دست اوردن یکی ادم دیگه اشتیاقش رو به مرور از دست میده برای طرفش و مدام به سمت وسوی به دست اوردن بعدی باشه….

    • رویا:

      شما زیادی بیکاری واسه همین. مرد حسابی عوض فکر کردن به چرت و پرت و اینکه چرا خوش نمیگذره بلند شو برو دنبال پیشرفت کسب علم پس فردا پدر میشه یه چیزی غیر تفکرات چرند و زندگی به باد رفته داشته باشی یاد بچت بدی. امثال شما واقعاااااا لیاقت همسرتون و زندگی ارومو ندارید ادمایی مثل شما مشکل کارتون فقط ناشکریه ادم ناشکر و جون ب جونشم کنی نمیفهمه خدا چقدر بهش لطف کرده و چقدر باید سپاسگذار و قدردان باشه.شما همینجور ادامه بدی یروز همه چیزتو از دست میدی حتی اگه خیانت نکنی و فقط تو ذهنت ناشکری کنی. از من گفتن باش و ببین

  50. سعید:

    سارا خانم سلام واقعا این حرفتو باید با طلا نوشت دلیلی نداره وقتی دل ادم یه جا گیره دوباره روی این شاخه واون شاخه بپره وهیزبازی دربیاره افرین وصدباریکلا خوشم اومد ازت.

    • sara:

      سلام سعیدمرسی که با نظرم موافقی

  51. sara:

    سلام به همه دوستان:به نظر من عشق مثل نماز خوندنه وقتی نیت کردی دیگه نباید به اطرافت نگاه کنی…خدا یکی عشق هم یکی…نظر بدین لطفا

  52. amin:

    دیگه تواین جامعه که هرکی هرجوردوس داره زندگی میکنه دیگه خیانت شده ی امرطبیعی پس جوری زندگی کن که توزندگیت هیچی براطرف مقابلت کم نذاری چون ی بی محبتی ازطرف توبرابرمیشه باخیانت طرف مقابلت.

  53. علیرضا:

    دوستان عزیز یکی هم به دردهای من گوش بده. من چی بگم که سفرهای خارجی که زنمو میبرم بهترینم ولی تا یه مدت جایی نریم بدترینم. تازه سفرم میریم زهرمارمون میکنه. الانم چند ماهه باهم کاری نداریم.بنظرتون حقم نیست که یه دوستی که میتونه منو بفهمه داشته باشم؟

    • شیوا:

      سلام.خیلی صریح بگم نه حقت نیست…. اول با اون خانم کات کن.. بعد هرچقد میخای دوس دختر داشته باش.

      • محمد:

        منم با شیوا موافقم علیرضا
        با همسرت کات کن بعد آزادی هر کاری دلت میخواد بکن خیانت نه فقط در زناشویی تو هر قضیه ای محکومه حتی میبینید کسی که به کشورش خیانت میکنه سزاش اعدام هست حتی تو پیشرفته ترین کشورها پس کلا خیانت به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست

  54. شیوا:

    سلام به همگی، اولین چیزی که در مورد این مطلب میتونم بگم اینه که زن و شوهرهای ایرانی با هم روراست نیستند و تموم مشکل از همینجا شروع میشه خیلی از مردها با کسی دیگه رابطه برقرار میکنن چون با همسرشون از لحاظ خصوصیات جنسی یکی نیستن…. و خیلی از زنها هم همینطور.بخاطر اینکه با هم راحت نیستن خجالت میکشن یا….به نظرمن بهتره زن یا مردازطریق مشاوره مشکلشون حل کنن یا اگه حل نشد خیلی صادقه بهم بگن…اینجوری خیلی بهتره تا اینکه پنهانی با کس دیگه باشن ولی هنوز زیر یک سقف با همسرشون بمونن و ادای یک همسر خوب دربیارن. حتی فکر کردن به کس دیگه خیانته اماتو خیلی از زندگی ها دیده میشه..متاسفانه هنوز اون شجاعت و قدرت رو نداریم…فقط یک لحظه به این فکر کنین طرف مقابلم حق اینو داره که زندگی شاد ولذت بخشی رو داشته باشه…شاید زنها از بیان این مطلب میترسن و مردهاهم خودخواه هستن در عین حالی که با کسی دیگه اند ولی میخوان زنشون باهاشون ادامه بده و عذاب بکشه..

  55. saman:

    اعتماد مثل ی کاغذ سفیده و وقتی بی اعتمادی به وجود میاد این کاغذ مچاله میشه شاید بشه کاغذ رو صاف کرد ولی هنوز خط هایی روش هست.گاهی ما نمیتونیم حریف هرزگیه زمانه بشیم.

  56. احمد:

    اگه به خودت به عنوان یه فرد مستقل نگاه کنی اونوقت میتونی تاثیر شرایط رو رو خودت کم کنی و تصمیم بگیری.

    اینکه زنم/شوهرم/دوست پسرم/دوست دخترم به من خیانت کرده پس منم این حق رو دارم توجیح خوبی نیست براخیانت
    اونوقت منم تبدیل به یه فرد خیانتکار میشم.

    میدونم حتی تصور لحظه فهمیدن خیانت دردآوره، اما خیانت ما راهکاری برای قضیه نیست فقط ما رو هم تبدیل به یه خیانتکار می کنه مث طرف مقابل!

  57. احمد:

    اگه به خودت به عنوان یه فرد مستقل نگاه کنی اونوقت میتونی تاثیر شرایط رو رو خودت کم کنی و تصمیم بگیری.
    اینکه زنم/شوهرم/دوست پسرم/دوست دخترم به من خیانت کرده پس منم این حق رو دارم توجیح خوبی نیست براخیانت
    اونوقت منم تبدیل به یه فرد خیانتکار میشم.
    میدونم حتی تصور لحظه فهمیدن خیانت دردآوره، اما خیانت ما راهکاری برای قضیه نیست فقط ما رو هم تبدیل به یه خیانتکار می کنه مث طرف مقابل!

  58. tohid:

    Salam man ham mesle kheili ha dochare in khiyanat ha shodam vali ham asheghe hamsaram bodam ham tamam sharaiete zendegi morafah ro barash faraham kardam .

    • شیوا:

      ببخشید اینو میگم تو عاشق نیستی….مرفه کردن زندگی و…. به اینا نیست… شما خودت یا ذهنت یا محبت واحساست رو با کسی دیگه قسمت کردی. یک لحظه فک کن اگه اونم بخواد این کارو بکنه ولی بگه هنوز عاشقه تواء..

  59. عاقل:

    زهرا خانم واقعا خدا بهت کمک کنه چون شرایط سختی رو داری می گذرونی مخصوصا اینکه باردار هم هستی
    واقعا بعضی از مردها چقدر می تونن ظالم و پست باشن؟

  60. دوست داشتنی:

    قابل توجه خانم ها م نمیدونم چرا شما همیشه دست پیش رامیگیرید الان چند تا زن میخواهید بهتون معرفی کنم خودشون پیشنهاد بم دادن؟؟؟به نظر من تو جامعه امروز پسرا از دخترا وفادار ترند……دیگه به زنها نمیشه اعتماد کرد.پس انقدر مظلوم نمایی نکنید

  61. mmohammad910-gmail-محمدرضا:

    من فقط موندم چرا این اقا مجید دکترررررر نشد….

  62. هستی:

    آقا ایمان با ازدواج نکردنت چیزی درست نمیشه شما اگه خیانت نکنی خیانت نمیبینی یه ضرب اتمثلی میگه هر چی بکاری همان درو کنی

  63. هستی:

    پارسانا جون من تازه به جمع شما پیوستم نظرت خوندم و بهت تبریک میگم امیدوارم موفق باشی ولی عزیزم شما بخشیدیش ولی چرا حاظر نیستی از ته دلت ببخشیش تا تو هم از زندگیت لذت ببری

  64. ساناز:

    زهرا جان کار خوبی می کنی چون اگه جدا بشی تو این زمان خیلی سخت شوهر پیدا می کنی، من این شرایط را تحمل نکردم و جدا شدم، الآن هم پشیمانم هم مثل اون شدم…

    • فرهان گرامی:

      سختهسوختم.سوختم.خانم ساناز چرا این حرف رو زدی. داغون شدم.یعنی انقدر بی غیرتیم ما مردا که نمیتونیم کمک مالی به زن مطلقه کنیم!!!!

  65. زهرا:

    سلام /
    راستش نمیدونم از کجا بگم اما منم یکی از کسانی که مورد خیانت همسرش که بارهاو بارها قرار گرفته میباشم با اینکه تنها دوسال از زندگیمن نگذشته شاید اگر بگم که در سه روزاول عروسیمن همسرم بهم خیانت کرد کسی باورش نمیشه بخشیدم به امید تغییرکردنش گفتم تغییر میکنه اما… با اینکه چند بارباش حرفم شد و خواستم طلاق بگیرم ولی همین دو روز بیش هم مورد خیانت قرار گرفتم حالا تنها امیدم بچه ام که قراره ۶ هاهه دیگه بدنیا بیاد و تصمیم گرفتم که شوهرم مرده فرض کنم باشه یا نباشه برام مهم نیس با بچم زندگی میکنم کافیه.

    • شیوا:

      سلا عزیزم. یه چیز بهت میگم و ازم ناراحت نشو به نظر من بچه دارشدنت اشتباه بود.. تو میتونی جدا بشی تو حق اینو داری که باکسی باشی که قدرتو بدونه و درکت کنه میدونم که خیانت مرد عذاب سنگینی برای یه زن..تو چطور اونم از اول زندگی تحمل میکنی.. این تو و خودتی که باید مسیر زندگیتو عوض کنی..

    • شیوا:

      عزیزم امیدوارم ازم ناراحت نشی به نظرم بچه دارشدن تو این موقعیت اشتباه بود..تو حق اینو داری که زندگی سالم و بدون عذاب داشته باشی میدونم که خیانت مرد چه عذاب سنگینی برای یه زنه..چرا داری از اول زندگی همچنان این عذاب تحمل میکنی؟توهم میتونستی کسی رو داشته باشی که ارزشتو بدونه. این تو وخودتی که باید مسیر زندگیتو عوض کنی..

  66. ایمان:

    من که تا آخر عمر مجرد خواهم ماند چون نه به زن و نه به مرد اعتمادی نیست.. نمی گم خودم خیلی کار درستم من هم نخواهم توانست انسان کاملی باشم برای همسرم پس ازدواج نمی کنم و به ارتباط معمولیم با دختران و زنان در چارچوب دوستی ادامه می دم

  67. احدی:

    باسلام ووقت بخیر بعلت نداشتن اطلاعات کافی هم درانتخاب همسروهم ایین همسرداری وهمچنین کم یا بی اطلایی دینی وعقیدتی و فرهنگی جامعه خود وبطوری هم نبوداموزش وتربیت صحیح ونبودعشق وخودباختگی به دلایل مختلف ازجمله حقارت وپستی وبی بندوباری اصل مهم وفاداری وناجوانمردی می توان عشق ومحبت وایثارکه درسایه اش باشرافت ضمن ارج نهادن به مقام والای ادمی وتربیت نسل برتروحفظ وحراست از کانون مقدس خانواده تن به خفت و خواری میدهند غافل ازاینکه با این عملشان باعث خود اذاری خویش راقراهم میکنند که تا پایان زندگی همراه خوددارند ومطمعنآطعم چیزی بنام لذت راحتی حسی هم ذره ای نخواهد چشید. تازه اگررسوانشوندکه انهم مزه خودرادارد .بقول خواجه شیراز {دل میرود زدستم صاحبدلان خدارا —— درداکه رازپنهان خواهد شداشکارا}

  68. مجتبی:

    مریم جان سلام
    لطفا دیدگاه دیگرانو راجع به آقایون تغییر نده.
    منم یکبار ازدواج کردم به دلیل رشد نکردن یا دیر رشد کردن عقل همسرم از همدیگه جدا شدیم.
    این دلیل نمیشه که من بگم همه خانوما مثل همن!

  69. مجتبی:

    شاید به نظر مسخره بیاد ولی بـــــــــاور کنید این شبکه به ظاهر مفید GEM خیلی به بنیاد خانواده ها صدمه میزنه!
    هوشیار باشید دوستان.
    mojtabagholami890@yahoo.com

  70. آیسان:

    یکی این Magid رو خفه کنه خدا تعدد زوج رو برا مرد جایز ندونسته به جای وراجی اینجا ی کم اطلاعات به اصطلاح دینیتو ببر بالا.

  71. رویا:

    اگه عشق تو زندگی باشه خیانت در کار نیست سختگیری بی توجهی اخلاق بد روابط سرد جنسی اینها عوامل خیانت هستن به نظر من سریالهای بی معنی که خیانت کردن رو مث اب خوردن میدونن مردم رو منحرف کرده با سپاس از شما

  72. رویا:

    اگه عشق تو زندگی باشه خیانت در کار نیست سختگیری بی توجهی اخلاق بد روابط سرد جنسی اینها عوامل خیانت هستن به نظر من سریالهای بی معنی که خیانت کردن رو مث اب خوردن میدونن مردم رو منحرف کرده با سپاس

  73. مریم:

    همه مردا خیانت کارن. اگه ببخشیشون بازم خیانت میکنن. این ذات مرده. یا ازدواج نکن یا اگه کردی خودتو به بیخیالی بزن تا روش بهت باز نشه. من یه بار ازدواج کردمو بخاطر رابطه های شوهرم با زنای دیگه ازش جدا شدم.اما الان می بینم تمام مردا اینطورین.

    • اردشیر:

      سلام پنج تا انگشت مثل هم نیستن . مخالفم

  74. hasti:

    واو چقدر نظر کی بخونم

  75. ساره:

    ایمان، ایمان، ایمان…. از شما که خودتون رو یک دوست معرفی کردید متشکرم بخاطر این کلمه زیبا، کاش ما آدما بجای لذتهای آنی و زودگذر به چیزهای زیباتری که دنیا و آخرتمون رو میسازه ایمان داششتیم…. کاش پاکیهای نفسمون رو آلوده غبار گناه و معصیت و هوسرانی نمیکردیم، کاش لحظه ای که لذت و وسوسه گناه و هوس موجبات تحریکمون رو فراهم میکنه، تو همون لحظه بتونیم ازش دوری کنیم که این از نشانه های بندگان باایمان خداست… در مورد اون خانم هم که با شوهرش مشکل داره بنظرم وقتی شوهر بطور علنی خیانتش رو اعلام میکنه و قبول داره که شما همه چیزت عالیه اما مشکل تنوع طلبیه خودش هست، اگرسعی کردی که براش بهترین باشی اما نتونستی شوهرت رو فقط مال خودت کن، اگر همه راههارو برای حفظ شوهرت امتحان کردی اما بی تتیجه بود و در آخراگر هیچ عشقی برای ادامه بینتون باقی نمونده،زندگی کردن با همچین آدمی جایز نیست حال مرد باشه یا زن…

  76. ساره:

    سلام، با نظرات آقامحمد تا حدودی موافقم، برای مردها تعدد زوجین در اسلام وجود داره اما نه با شرایط و بحران مالی که امروزه حاکمه، بسیاری از مردان و زنان به سختی پاسگوی نیازهای مالی و اخلاقی و عاطفی هم هستند، بنابراین بهتره ما آدما یاد بگیریم در درجه اول اعتقاداتمون رو تقویت کنم و همسرانی پاک برای همدیگه باشیم، با عشق ازدواج کنیم و این عشق رو تحت هیچ شرایطی از خاطر نبریم میدونم سخته گاهی وقتها هم به نظر غیر ممکن میاد اما میشه… اینجوری نگاهمون، فکرمون، احساسمون آلوده گناه نمیشه، یک زن باید برای شوهرش بهترین زن و یک مرد برای همسرش بهترین مرد دنیا باشه در تمامی مسائل… از گله های ریزو درشت زندگی باید گذشت، زیادت طلبی رو کنار گذاشت و مهمتر از همه یک رابطه زناشویی خوب برقرار کرد که در اینصورت بسیاری از مشکلات زن و مرد برطرف خواهد شد… در آخر باید بگم قصد نصیحت هیچ بزرگواری رو نداشتم و فقط خواستم اعلام نظرم کنم…باتشکر

  77. میلاد:

    میشه خواهش کنم بیاید قسمته-نیکی کریمی به گلشیفته پیوست-تو نظرات دوتا سوال هس از دختر وپسرا.جواب بدین؟؟

  78. محمد:

    بنظر بنده تیتر این مقاله غلط است. متاسفانه این مطالب وارداتی و کلیشه ایی به اسم خیانت همسران رو نباید تو این سایت پربینده قرار داده بشه. مگه ما مسیحی هستیم که تعدد ازدواج برای مردها ممکن نباشه و در اینصورت از واژه خیانت همسران استفاده می کنیم؟ در این کشور و در دین اسلام تعدد ازدواج برای مردها ممکنه پس خیانت فقط برای زن ها معنی پیدا می کنه. ولی اینکه تعدد ازدواج دائم و موقت برای مردها کار صحیحی هست یا نه خود بحثی است جداگانه که البته اون هم کاملا درست می باشد.
    نظرات خود را ایمیل کنید mkb1352@yahoo.com

  79. جاوید:

    اینم یه روش مخ زدن و خیانت کردنه

  80. جاوید:

    جالبه این نوع بحثا فرصتیه برا کسانیکه دم از منطق و انسانیت میزنند در حالی که اگه دقت کنین یه جورایی عقده ها و خواسته های جنسی خودشونو تو قالب نظریه و نصیحت بروز میدن

  81. یه دوست:

    خیانت از هیچ جا شروع نمیشه..از تجربه های جنسی قبل از ازدواج شروع میشه.از بد رفتاری و بد دهنی مرد نسبت به زنش یا برعکس شروع میشه. کلااز بی ایمانی شروع میشه.و الا زن میشناسم زیبا شوهرش معتاده اما نه تنها خیانت نمیکنه حاضره کلفتی کنه اما تن فروشی یا خیانت نکنه.به اون خانم پریسا هم توصیه میکنم از شوهرت طلاق بگیر اون از اولش معلومه که بی ایمان بوده.اگر ایمان داشت وسط هزارتا زن لخت هم بذاریش خیانت نمیکنه.

  82. www.m_m_d7049@yahoo.com:

    انقدر مردها رو نکوبین.خیانت زن ها هم کم نیست

  83. ooop:

    همینطوریه که خیانت آغاز میشه وقتی کمبود درروابط زناشویی ایجاد بشه به بیرون از خانه این قضیه خودبه خود کشیده میشه دنبال راه نجات باشید aaaa

  84. wyu:

    ایشون درست میگن شما باید به روابطتتون بیشتر اهمیت بدین

  85. پریناز:

    عزیزم شاید احتیاجاتش برآورده نمیشه از طرف شما ؟؟؟؟؟!!

  86. aaaaa:

    سلام من و همسرم قبل ازدواج همدیگرو دوست داشتیم ۵سال ازدواج کردیم بچه هم نداریم
    جدید متوجه شدم شبها که من خوابم فیلم و عکس سوپر میبیند دنبال دلیلش هستم؟؟؟؟ و ناراحتم

    • magid:

      سلام بنظر من باید ببینین در روابط جنسیتون چه چیزی بیشتر از همه تحریکش میکنه و بیشتر لذت میبره
      میتونین ازش بخوان که باهم دیگه فیلم نگاه کنین ودقت کنین که بیشتر ازچه صحنه هایی خوشش میاد شماهم تاجایی که مقدور باشه همون کارو براش انجام بدین تا نه رابطه یکنواختی داشته باشین ونه شوهرتون بخواد فیلم پورنو رو تنهایی ببینه
      سعی کنین تنوع داشته باشین در روابطتون

    • یه دوست:

      دلیل نداره! اون قبل از ازدواجش هم حتما دنبال فیلم سوپر بوده یا از این فیلما میدیده حالا تو واسش تکراری شدی فیلش یاد هندستون افتاده. و الا مرد یا زن واقعی به همسرش نه تنها به یک فرصت همیشه در دسترس جنسی بلکه به یه فرصتی برای زندگی و کمال نگاه میکنه و از درکنارش بودن هیچوقت سیر نمیشه.کاش قبل از ازدواج باهاش، ایمانشو میسنجیدی و الا پشه ها هم ازدواج کردن بلدن هنر نیست ازدواج. هنر اینه که یه تیم قوی خانوادگی انسانی و اخلاقی تشکیل داده بشه و یه نسل متکامل.ببخشید آبجی. خداحفظت کنه انشا ا…

      • محمد:

        نویسنده محترم. نظر دادن به مشکلات اجتماعی به گستره طیف وسیعی از آدم ها با نظرات و خصوصیات مختلف به این سادگی ها هم نیست. اگر چه مطلبی که شما گفتید یکی از دلیل می باشد ولی حتی کسی که مدت ها به نیاز جنسی خود سرپوش گذاشته نیز دچار نوعی عقده روانی میشه که بعد از رفع محدودیت به شکلی خود رو نشون میده. این محدودیت برای دخترها بکارت و برای پسرها محدودیت های مالی و یا روانی برای ارضا طبیعی نیاز جنسی است.
        از طرف دیگه بالارفتن سن ازدواج و بی توجهی همگان (مردم و دولت) به این معظل اجتماعی باعث فساد پسرها و در نتیجه تن ندادن به مسئولیت ازدواج و از سویی دیگه فساد دخترها و در نتیجه به فساد افتادن مردها متاهل که از رفاه مالی بهتری برخورداند می شود.

  87. سرو:

    با سلام
    دوستان واقعا خیانت هیچ توجیهی نداره یه آدم اگه هر کمبود یا دلخوری توی زندگیش داره باید بما نفر مقابل مطرح کنن و حل کنن.

    • magid:

      درسته حق باشماست ولی من میگم خیلی از زن وشوهرا درروابطشون ممکنه رودربایستی داشته باشن یا اینکه هرکدوم سلایقی داشته باشن منظورم اینه که در روابطشون یه چیزایی خیلی لذت بخش ترباشه درصورتی که همون حرکت ممکنه برای طرف مقابل چندش آور باشه واین خودش یعنی عدم ارضاع هرکدوم از طرفین وهمین مورد ممکنه زمینه های خیانت رو فراهم کنه
      راستی مهسا خانم چندروزه ازتون خبری نیست!!!!!!!

  88. سیب:

    سلام دوستان عزیز
    در کل خیانت در هر موردی نکوهیده و ناپسند هست اما متاسفانه واقعیتی هست که توی تمام جوامع چه ابتدایی و چه پیشرفته وجود داره و راه درستی هم برای درمانش وجود نداره.به نظر من بهترین راه برای اینکه خیانتها کم رنگ تر بشن و یا کمتر بشن اینه که درمورد مسائل خانوادگی زن و مرد دائما با هم روابطشون رو ترمیم کنن.مثلا اگه زن احساس کرد که مردش توی رابطه زناشویی و سکس از اون راضی نیست باهاش راحت صحبت کنه و بگه که چکار میتونه براش بکنه و مرد هم بالعکس…
    متاسفانه توی جامعه ما اگه کسی بخواد درمورد سکس صحبت کنه یه جور تابو هست و این خیلی بده برای آینده ی خانواده ها …سکس مثل آب و غذا واجب هست چه برای مرد چه برای زن و متاسفانه این رو خیلیها جدی نمیگیرن و اهم مشکلات از همینجا شروع میشه

  89. magid:

    قابل توجه مهسا خانم وخانم بهار۲۲ من زیاد با نظراتون قانع نمیشم امیدوارم ناراحت نشین
    بازم احساس میکنم دارین احساسی نظر میدین وحاضرنیستین واقعیت های جامعه رو بپذیرین
    من کمال تشکر وقدردانی رو از شما دارم خواهرای گل خودم

  90. mahsaa:

    خیلی خوشحالم شدم به خاطر این طرز تفکرت خانمی موفق وموید باشی عزیزم

    • magid:

      سلام مهسا خانم چندتا ایمیل واست فرستادم نمیدونم اومده واست یانه چون باگوشی فرستادم اگه اومده بود خبرم کن

    • magid:

      هنوز خواب تشریف دارین؟

    • magid:

      ۰۹۳۸۴۸۶۰۵۸۶ بدون شرح!!!!!!!!!!!!!!!

  91. پارسانا:

    سلام دوستان ممنون از نظراتتون
    راستش من به این دلیل یک فرصت به همسرم دادم که اولا اولین بارش بود دوم اینکه خودش خیلی اظهار ندامت میکنه سوم مطمئن هست اگر تکرار بشه بخششی در کار نیست وچهارم هر کسی ممکنه خطا کنه حتی من وشما اگه در شرایط قرار بگیریم(ومن فرض رو بر این میذارم که این یک خطا بوده همون طور که همسرم میگه) وپنجم اینکه هر چنددوستش ندارم ولی بهش وابستگی هایی دارم دست اخر اینکه حق دخترمه که در شرایط عادی باید بزرگ بشه وزندگی موفقی داشته باشه ومن این کار رو بخاطر اون انجام میدم .
    وقتی با چند روانشناس صحبت کردم فهمیدم بیش از نود درصد مردها تو جامعه ی ما دارند خیانت میکنندوفکر میکنم ارزش یک باربخشش (نه گذشت )رو داشته باشه راستی اقا مجید فکر میکنیدایا اگه نیاز من هم براورده نشه ومن به سمت یکی دیگه برم این توجیه شده است فکر میکنم وقتش رسیده بالغانه وعاقلانه تر به مساله فکر کنیم تعهدی که هنگام عقد قبول میکنیم بچه بازی نیست یک مسئولیت بزرگه .برای همسر منهم همین کم شدن محبت وتوجه من کافیه ودارم میبینم که داره تمام تلاشش رو میکنه تا این خاطره ی بد کمرنگ بشه ولی کاش همه ی ادمایی که خیانت میکنند بفهمند هیچوقت اب ریخته شده رو نمیشه جمع کرد به نظر من گاهی وقتا مجبورید اجازه بدید بعضی ادما فقط در زندگیتون باقی بمونند نه در قلبتون

    • magid:

      خانم پارسانای عزیز خودت میگی رفتی پیش روانشناس وبهت گفته بیش از ۹۰% مردا خیانت میکنن قابل توجه بهار خانم عزیز که میگه اصلن واقعیت اینجوری نیست
      من نمیگم برآورده نشدن نیاز توجیه خیانت کردنه میگم یکی از دلایل خیانت همینه آیا غیر ازاینه؟ ضمنا پارسانا خانم هیچوقت مرد رو با زن دراین باهم مقایسه نکن چون خیلی باهم فرق دارن میتونی از روانشناسی که رفتی بپرسی
      بقول یکی از دوستان که گفته بود شوهرش درجواب خیانت بهش گفته تو عالی هستی ولی آدم که نمیتونه همیشه کباب بختیاری رو بخوره
      بله تعهد بچه بازی نیست ولی واقعت هم انکار کردنی نیست
      بببببههههههاااااااااارررررررر خانم منتظر انرژی هسته ایت هستم

      • رویا:

        حتی حیوانات هم که ناقص العقل هستن به جفت خودشون به چشم غذا نگاه نمیکنن.آیا شما از حیوانی ناقص العقل هم پست ترید؟ اگه زن و مردهای کره زمین نسبت به هم چنین روندی که شما میگی پیش بگیرن چیزی به اسم خانواده اصلا شکل نمیگیره
        ادمایی مثل شما وقتی دیدنی میشن که پیر و افتاده و زیر دست میشن و کسی بهشون نگاه نمیکنه چون جذابیتی ندارن و فقط کسی کنارشون میمونه که عمری وفاداری دیده باشه و گذشت که در فلسفه شما جایی نداره.البته اغلب ادمای هوس باز و تنوع طلب جوون مرگ میشن

    • Asma:

      من هم کاملا شرایط تو رو دارم پارسانای عزیز…:(((( کاش ایمیلتو میداشتم تا بیشتر باهم در ارتباط بودیم

  92. mahsaa:

    سلام خانمی >>>به هرحال اینطوری زندگی کردن فکر کنم زیاد جالب نباشه عزیزم اگه این مدلی راحتی خوب امیدوارم حداقل آرامش داشته باشی گلم وآروم آروم باهاش کنار بیایی تا انشا ءالله که دوباره همون عشق و محبته قبل در زندگیتون بیاد ونهایت لذت وشادمانی رو ببری به امید خدا. خوش باشی وخوشبخت اگه نیاز به همدم داشتی ودوستداشتی دردل کنی ایمیلم رو بدم خدمتتون بهر حال مچکرم از جوابتون مهربون من فعلا

  93. mahsaa:

    خانمی !!!!میتونی چند بار امتحانش کنی عزیزم شاید واقعا پشیمونه ومیخاد جبران کنه اگه همینطوری بخای بهش بی اعتماد باشی خدای ناکرده زندگیتون سرد میشه عاقبت بدی داره دلبندم اگه خواستی من کمکت میکنم زودتر بشناسیش با چند راه کار ؟؟؟؟

    • پارسانا:

      مهسا جان با تشکر از نظرتون
      عزیزم من همسرم رو شناختم با وجود عشق زیاد ووابستگیش به من ترجیح داد بوی گلهای{؟}دیگه ای رو تو گلستان زندگی درک کنه حالا پشیمون بودنش برام مهم نیست شاید باورتون نشه حتی خیانت مجددش هم برام مهم نیست من فقط به خاطر بچه ام از زندگی بیرون نرفتم زندگیم هم به اندازهی کافی سرد شده چون عشق واعتمادم رو از دست دادم الان دیگه اس هاش محبتاش و…برام تصنعی هست ولی حیف که خیلی دیر فهمید اهمیت زیبایی عشق وفداکاری من اینهمه براش ارزش داشته الان برای به دست اوردن من دیگه خیلی دیره وهیچ نیازی برای شناختنش در خودم احساس نمیکنم ممنونم مهسای عزیز

      • magid:

        متاسف شدم ولی آیا خواستین ریشه یابی کنین مشکل همسرتون رو,شاید کمبودهایی داره که به سمت خیانت کشیده شده به هر حال شاید اوایل بتونین خودتون رو به بی خیالی بزنین ولی یه روزی کاسه صبر آدم لبریز میشه به نظر من اگه با همسرتون بشینید ودراین مورد صادقانه حرف بزنید مطمئنا به راه حلهای بهتری میرسین
        سعی نکنین همیشه درمواجهه با مشکلات عقب نشینی کنین
        ایشون همسر شماست واین حقتونه که فقط مال خودتون باشه
        بازم میگم سعی کنین با حرف زدین دراین زمینه به راه حل برسین
        میبخشین که میپرسم ولی میشه بگین چندسالتونه وچندوقته ازدواج کردین؟

        • mahsaa:

          آقا مجید عزیزم این چه حرفیه میزنی مگه هرکی کمبود داره تو زندگیش حالا تو هرموردی باید بره خیانت کنه چه مرد چه زن ضمنا ایشون عقب نشینی نکردن دارن زندگیشون رو میکنند اونم با صبر وتحمل خاص بعدشم این سوالت هم بیمورد بود عزیزم امیدوارم که ناراحت نشی از دستم شما چکار داری چند سالشونه یا چند وقته ازدواج کردند درست نیست این سوالتون دیگه بنده خدا نمیتونه بیاد شناسنامشو بیاره رو سایت که ؟؟؟؟لزومی نداره جواب بده به این سوال !!!!!!

          • magid:

            مهسا خانم مثل اینکه حرفامو قشنگ نخوندی یا متوجه منظورم نشدی این یه واقعیت که اگه مردی نیازش از همسر خودش براورده نشه معمولا بازم میگم معمولا به سمت خیانت کشیده میشه مهسای عزیز میدونی وقتی که میگن معمولا یعنی چی دیگه؟
            اگه سنشون رو پرسیدم بخاطر اینکه سن انسان در تصمیم گیری هاش تاثیر بسزایی داره بخصوص در مورد طلاق یا ادامه زندگی منم نمیگم حتما باید به سوال من جواب بده
            به نظر من ایشون اول خودش باید با همسرش در این رابطه حرف بزنه بعد هم مراجعه به مشاور به اتفاق همسرش خیلی میتونه تاثیر گذار باشه
            شماهم مهسا خانم زیاد احساسی نباش سعی کن واقع بین باشی

            • mahsaa:

              مجید جون من احساسی نیستم دلبندم منظورم این بود که این سوال آخرت رو نباید میگفتی عزیزم این منشاءاین میشد که یه سریها بیان از حرف تو سوءاستفاده کنند به خاطر این سوال میدونی که چی میگم ضمنا یه شماره بزار تو ایمیلم کارت دارم مرسی

              • magid:

                من منظور بدی نداشتم عزیزم فقط میخواستم کمکش کنم,باشه ولی فقط از صبح تاساعت ۴ عصر تماس بگیری باشه؟

              • magid:

                منظور بدی نداشتم عزیزم حق باتویه
                این آدرس ایمیلمه میتونی شمارتو بزاری من خودم تماس میگیرم خواهش میکنم
                naderzadeh.majid@yahoo.com
                ضمنا آدرس ایمیلتو ندارم

              • magid:

                من معذرت میخوام منظور بدی نداشتم بله ممکنه یه عده بخوان سواستفاده کنن ولی چه جوری؟ وقتی هیچ کدوم همدیگرو نمیشناسن
                این آدرس ایمیلمه
                naderzadeh.majid@yahoo.com
                میتونی پیام یا شمارتو بزاری من باهات تماس میگیرم یا آدرس ایمیلتو بده تا من شمارمو بزارم

              • Lechu:

                Stay inmiofatrve, San Diego, yeah boy!

              • Lyddy:

                Next, in 1991, David Garamendi was inaugurated as Ca’s first elected insurance commissioner. Unlike his selected forerunner, Mr. Garamendi did to apply Task 103. By Quotes Chimp creating, three of the top insurance firms in CaiforniaThe Car Club of Mercury Insurance, Socal, and Modern Insurancehave consened to spend refunds calculating between $172 and $204 per policy-holder. As get several homeowner insurance insurance company, three additional, modest medi cal negligence insurance insurance company also have offered discounts. The 900-phone number price assessment hot line is set-to take-line-in winter months of 1992 93, including required rivalry to the auto insurance marketplace, which ought to raise stress to deliver costs down. More must be achieved, however, by any measure, Task 103 has to be evaluated an unfolding achievement.

              • مجتبی:

                مهسا حیلی مردی

        • بهار22:

          آقا مجید هیچ توجیهی برای هیچ خیانتی وجود نداره اینو همیشه بدونید کمبود و هر چیز دیگه ای دلیل نمیشه که آدم خیانت کنه به همسرش نمیدونم چرا گناه خیانت مردها هم پای زنها نوشته میشه شما مردها اصلا متوجه هستید که دارید با این کارا وبا این رفتاراتون در واقع خودتونو حقیر نشون میدید و انسانیت خودتونو میبرید زیر سوال؟؟؟؟؟!!!
          آقای مجید شما هم سعی کن هروقت عاشق شدی ازدواج کنه نه هر وقت که وابسته شدی!

          • magid:

            این یه واقعیته که اگه مردی از همسر خودش در روابط جنسی راضی نبود معمولا به سمت خیانت کشیده میشه البته مرد تنوع طلبه واین یه چیزه ذاتیه وخداوند هم تعدد همسر برا مرد رو جایز دونسته اینو که قبول داری,ولی زن تنوع طلب نیست ولی همون زن هم اگه راضی نباشه ممکنه به سمت خیانت کشیده بشه البته خیلی از زنها به تلافی خیانت شوهرشون خیانت میکنن اینو بیا داشته باش
            ضمنا هنوز طعم مادرشدن رونچشید بهار جان که داری میگی زنها تاکی میخوان فدای بچه هاشون بشن اگه یه نگاه به مادر خودت بکنی متوجه حرفم میشی
            من به خانم پارسانا توصیه میکنم به فکر چاره باشه تا اینکه بیخیال باشه چون حقشه شوهرش فقط مال خودش باشه بهتر واسه حفظ زندگیش تلاش کنه وببینه مشکل از کجاست که شوهرش به خیانت کشیده شده
            خانم بهار۲۲ عزیز ومهسا خانم گل اول ببینید من چی گفتم بعد منو به توپ ببندید فکر نمیکنم حرف بیراهی گفته باشم لطفا واقع بینانه عمل کنید دوستان عزیز

            • بهار22:

              آقا مجید واقعیت اصلنم این نیست برای تمام حرفهای شما جوابهای منطقی و کوبنده ای دارم ولی نمیگم چون فایده ای نداره شما باز برمیگرده حرف خودتونو میزنید و انگار این شما هستید که منطقی فکر نمیکنید دیگه کاری ندارم این دفعه میخوام شمارو به انرژی هسته ای ببندم.

              • magid:

                میشه لطف کنین بفرمایین واقعیت چیه؟ وچرا مردها یا زنها به همسرانشون خیانت میکنن؟به هر انرژی دوست داری ببند عزیز من

              • magid:

                خلاصه ما منتظر به توپ بستنتون هستیم اگه دیر بجنبی ممکنه خودت به توپ بسته بشی یا همون انرژی هسته ای خودت

            • بهار22:

              شما که اینو میدونی آقا مجید عزیز شما که میدونی خئاوند تعدد همسررو بره مرد جایز دونسته یعنی اینو نمیدونی که گفته به شرط اینکه بتونید همه خواسته هاو مخارجشونو تامین کنید و بین آنها به مساوات رفتار کنید و گفته که نمیتوانید.شماها از پس یه زن هم نمیتونید بر بیاید حالا حرف تعدد میزنید لطفا از اسلام سواستفاده نکنید آقا مجید شما حق دارید هرجور که میخواید زندگی کنید و حق دارید تنوع طلب باشید و حق دارید چند همسر اختیار کنید ولی لطفا عقایدتون رو به پای اسلام ننویسید. حرفهای هرکس نشان دهنده افکار عقاید و شخصیت اوست ومن واقعا متاسفم همین.

              • magid:

                خیلی خوب میدونم اینایی روکه گفتی منظورتو نمیفهمم از سواستفاده از اسلام
                خودت یکم حرفاتو مرور کن بعد ببین من چی گفتم دختر خوب میشه بگی من چه عقایدی دارم که دارم به پای اسلام میریزم؟ ازتو انتظار همچین حرفی رو نداشتم
                میدونی چرا مردا میتونن چند زن داشته باشن ولی زنها نمیتونن چند شوهر داشته باشن؟
                آیا این که میگم خداوند چندزنی رو برای مرد مجاز شمارده به یکی از دلایلی مثل حس تنوع طلبی مرد حرف بیراهییه؟ گفتم یکی از دلایلش اینه کمااینکه چندین دلیل دیگه هم داره
                فکرنمیکنم عقایدم طوری که توفکر میکنی باشه بهار عزیز لطفا نظراموبا دقت بیشتری بخون اگه تحلیلش سخته بگو تا راحتتر توضیح بدم هرچند فکرمیکنم ازین واضحتر دیگه نمیشه گفت خواهرخوبم قصد جسارت هم ندارم باز فحش بارمون نکنی

              • magid:

                خواهشن با دقت بیشتری بخون ببین چی گفتم
                بله خداوند تعدد همسر رو مجاز دونسته ولی باید عدالت هم رعایت بشه قبول واصل کلی اینه که تعدد همسر از دیدگاه اسلام پذیرفته شده واین یکی از دلایلی هست که اسلام برای کنترل شهوت مرد درنظر گرفته
                امیدوارم متوجه منظورم بشی خواهرجان

            • Cruzado:

              Keep it coming, writres, this is good stuff.

      • بهار22:

        سلام خانم پارسانا من تمام حق رو به شما میدم اینجور که شما میگی احتمالا شوهر شما از اون دسته مرداییه که به زنشون وابسته اند و نمیخوان که زنشونو از دست بدن اما مردهای تنوع طلبی هم هستند شما حق دارید که دیگه بهش اعتماد نداشته باشید و خیانتش هم دیگه براتون مهم نباشه چرا که ذات اینجور مردها قابل تغییر نیست اینا عوض نمیشن در واقع اینها هم خدارو میخوانو هم خرما اون هم میخواد محبت شمارو داشته باشههم میخواد جسم دیگران رو هم داشته باشه و لذتهای متنوع و این عشق نیست خانم محترم مردهای وابسته ممکنه خیانت کنن ولی مردهای عاشق نه وابستگی با عاشقی فرق داره در واقع اون به شما نیاز داره ولی عاشق شما نیست اون پر از نیازه به شماست اینو مطمئن باشید و به خاطر همین بچتونم که میگید باید از مردی که لیاقت محبت شمارو نداره جدا شید اون حتی به این وابستگیو نیازش به شما هم احترام نذاشت و برای شما ارزشی قائل نشد و رفت دنبال هوسش مطمئن باشید که از این به بعد هم برای شما ارزش قائل نخواهد بود میگم عاشق خیانت نمیکنه ولی نیازمند خیانت میکنه همیشه چون طعم احساس مقدس عشق رو نچشیده نمیدونم چرا خدا ما زنهارو انگار متهم به سوختن و تحمل کردن کرده اما شما تسلیم نشید و محبتتونو نثار کسی که لیاقت نداره نکنید سعی کنید از نظر مالی خود ساخته باشید و خودتونو ازش جدا کنید شماهم به عنوان یک انسان حق زندگی دارید چرا همیشه ما زنها باید فدای بچه بشیم.به هر حال امیدوارم زندگیتون همواره بهتر بشه…

      • شيطونك:

        فکرکنم یواش یواش داری وسوسه میشی خیانت کنی داری از لحاظ روحی و وجدانی خودتو آماده میکنی مواظب باش خانم خانما

  94. پارسانا:

    من یکی از خانمهای این جامعه هستم کهدرزندگی بهم خیانت شده حالا با اصرار همسرم ازش جدا نشدم ولی به اندازه ی سر سوزن دیگه بهش اعتماد ندارم در قبال محبتش من فقط میتونم تو دلم بهش بخندم از این به بعد به عنوان کیف پولم بهش نگاه میکنم و این نتیجه ی این خیانته به نظر من این جمله واقعا درسته که مردهای خوب همان مردان بدی هستند که هنوز لو نرفته اند البته پسرای مجرد به دوست دختراشون بیشتر وفادارند (به نظرمن)امیدوارم هیچ خانمی تلخی لحظه های منو تجربه نکنه

    • بهار22:

      سلام خانم پارسانا من تمام حق رو به شما میدم اینجور که شما میگی احتمالا شوهر شما از اون دسته مرداییه که به زنشون وابسته اند و نمیخوان که زنشونو از دست بدن اما مردهای تنوع طلبی هم هستند شما حق دارید که دیگه بهش اعتماد نداشته باشید و خیانتش هم دیگه براتون مهم نباشه چرا که ذات اینجور مردها قابل تغییر نیست اینا عوض نمیشن در واقع اینها هم خدارو میخوانو هم خرما اون هم میخواد محبت شمارو داشته باشههم میخواد جسم دیگران رو هم داشته باشه و لذتهای متنوع و این عشق نیست خانم محترم مردهای وابسته ممکنه خیانت کنن ولی مردهای عاشق نه وابستگی با عاشقی فرق داره در واقع اون به شما نیاز داره ولی عاشق شما نیست اون پر از نیازه به شماست اینو مطمئن باشید و به خاطر همین بچتونم که میگید باید از مردی که لیاقت محبت شمارو نداره جدا شید اون حتی به این وابستگیو نیازش به شما هم احترام نذاشت و برای شما ارزشی قائل نشد و رفت دنبال هوسش مطمئن باشید که از این به بعد هم برای شما ارزش قائل نخواهد بود میگم عاشق خیانت نمیکنه ولی نیازمند خیانت میکنه همیشه چون طعم احساس مقدس عشق رو نچشیده نمیدونم چرا خدا ما زنهارو انگار متهم به سوختن و تحمل کردن کرده اما شما تسلیم نشید و محبتتونو نثار کسی که لیاقت نداره نکنید سعی کنید از نظر مالی خود ساخته باشید و خودتونو ازش جدا کنید شماهم به عنوان یک انسان حق زندگی دارید چرا همیشه ما زنها باید فدای بچه بشیم.به هر حال امیدوارم زندگیتون همواره بهتر بشه…!!

      • مالک:

        من یه مردم ومیخواهم چیزهای که برای خودم بوجود امده راخدایی بگم در مجردی خیلی هوسران بودم واز هیچ چیزی نمیگذشتم بجز مواد ورزشکارهم بودم تیپم هم بد نبود ولی ناموسأ از وقتی که ۵ساله عقد کردم هیچ وقت خیانت ویاکارهای دیگری انجام ندادم چون زنم اعتمادم رابدست آورده واین رابدان خیانت آخرش خیانته ودرضمن مطمئنم بهش خیانت نمیکنم تازه اولین عشقم هم نبوده ولی خداروشکر راضی هستیم چون باهم روراستیم حتی اگر تلخ باشه پس حرفاتو به شوهرت بگو ویک بار دیگه بهش اعتماد کن

    • یه دوست:

      پارسانا خوبی؟ بخدا قسم من مردایی رو میشناسم که حاضرن تیکه تیکه بشن اما به زنشون خیانت نکنن.بخدا دیدم حتی از شنیدن اسم زنی غیر از همسرشون هم فرار میکنن.دوستی دارم متاهله و خوشتیپ. خیلی خوشتیپ.یه خانمی تو همسایگیشون بارها سعی کرد وسوسش کنه اما همیشه ازش فرار میکرد. حتی خانمه بهش پیشنهاد پول هم داده بود.وضع خانمه توپ بود. بخدا دوستم یه روز اومد پیش من دردل میکرد.اما ذره ای به همسرش خیانتم نکرد! ( زنه وسوسه گر مطلقه بود و دوستم جوونی خوش تیپ ) اما بخدا زن هم دیدم در اوج داشتن شوهر خوب و امکانات کامل و ماشین مستقل و پول به راحتی به شوهر بدبختش خیانت میکنه به وفور! یا حتی زنایی رو دیدم که در آن واحد سه چهارتا دوست پسرو به راحتی ساپورت میکنن فقط به خاطر هوس! یا دختری که واسه یه کارت شارژ ناقابل حاضر با هر پسری که چه عرض کنم با هر پیرمردی هم… بگذریم. میخوام بگم کارای زشت شوهر بی کفایتتو به همه مردا تعمیم نده. مرد و زن خوب زیاد هست. مرد و زن خیانتکار هم زیاد.موفق باشی

    • خیانت:

      خیانت در جهان عادی شده و کم کم داره توی ایران عادی میشه.عزیزم ناراحت نباش و کسی رو هم به اندازه کیف پول با ارزشت نگاه نکن

  95. mahsaa:

    مرسی امیدوارم شما هم موفق و موید باشی عزیزم

    • magid:

      خواهش میکنم امیدوارم توهم موفق موید وخوشبخت باشی

  96. mahsaa:

    درسته حرف شما دقیقااعتقاد درزندگی هم خیلی موثره که الانم کم میبینیم تو این دوره زمونه

    • magid:

      مرسی اگه ماها طعم عشق واقعی رو بچشیم عمرا حتی به خیانت فکر نمیکنیم
      با آرزوی سربلندی واسه شما

  97. mahsaa:

    بی اعتمادی از اونجایی شروع میشه عزیزم که بانظرات مختلف اطرافیان همه چیز به یکباره بهم میریزه مثل دهن بینی که هرچی اطرافیان میگن سریع قبول میکنه و دخالت های بیجای اونهارو در زندگیش میاره اگه همون موقع یه ذره فکر کنه که این دهن بینی واین دخالت های بیجا باعث نابودی زندگیش میشه وباعث این میشه که بی اعتماد بشه نسبت به افراد خانواده هیچوقت کسی اجازه نمیده که همچین بلایی سره خانواده خودش بیاره امیدوارم خوش باشید وخوشبخت

    • magid:

      درسته ولی ممکنه زن وشوهری باهم اختلاف داشته باشن ولی هرگز به همدیگه خیانت نکنن وبرعکسش هم ممکنه اتفاق بیفته اون موقع چی؟
      اعتماد بیش ازحد هم در بعضی موارد بی اعتمادی میاره ودر واقع باعث سواستفاده طرفین از اعتماد میشه اگه زن وشوهری از روابط جنسی همدیگه راضی باشن بهم دیگه خیانت نمیکنن بخصوص زن ولی چون مردها ذاتا تنوع طلبن ممکنه درفکر خیانت باشن اگه واقعا کسی به اعتقادات پیوند زناشویی پایبند باشه هیچوقت خیانت نمیکنه

    • samira:

      یه بزرگی گفته همیشه خیانت در اوج اعتماد رخ میده… تجربه همینو بهم ثابت کرد

    • بهاره ف:

      ازنظر من یکی از دلایل بی اعتمادی اینه هرطرفی که وضع جامعه رو میبینه ازخیانت هایی که همسران به همدیگه کردن میبینه ومیشنوه چشمش میترسه باخودش فک میکنه نکنه همسر منم اینکارو کنه.فلانی خیلی ادم خوبی نشون میداد ولی اخرش مشخص شد خیانت کار بوده نکنه همسرمنم فقط ظاهرسازی کنه!!دلیل دیگه اش رفتار فرد هست مثلا کسی که باهمسرش میره بیرون متوجه میشه چشای همسرش هیزه پس ازاین فکرهاهم به سرش میزنه.زوجین باید توجه داشته باشن که افکارخودشونو کنترل ومدیریت کنندوتا وقتی که ۱۰۰%مطمین نشدند به این افکارتوجهی نکننداگر هم رفتارمشکوکی رواز همسرشون دیدند بعدازاینکه ازمقدارعصبانیت کاسته شد بالحنی درست ازهمسرشون بپرسن .واینکه حتی درصورت بروزخیانت اول ازخودشون بپرسند که من کجای کاراشتباه کردم وکم گذاشتم.

  98. magid:

    مهسا خانم به نظر شما چرا زن وشوهر به هم بی اعتماد میشن؟

  99. mahsaa:

    خیانت از اونجایی شروع میشه که زن وشوهر نسبت به هم بی اعتماد میشن این بی اعتمادی باعث میشه بهم شک کنند شک هم باعث میشه که بهم رفته رفته خیانت کنند و هرکسی راهه خودشو بره وقتی فرد راه جدیدی واسه خودش تو زندگی زناشویی انتخاب کنه نسبت به اون زندگی بیخیال و اون زندگی رو رها میکنه تا حدودی تا به آرامش برسه بعد راه جدایی رو در پیش میگیره که اعصابش آروم تر شه وقتی زن ومرد از هم جدا میشن بعد از یه مدتی که به آرامش حقیقی میرسند اونوقت اون موقع به عمق زندگیشون فکر میکنند و جزییات رو بررسی میکنند میبینند که زندگیشون رو چقدر راحت وبیخودی از دست دادن حالا د دیگه میخوان بر گردن فایده ای نداره امیدوارم که هیچکس تو زندگیش اعتمادشو به همسرش وخانواده از دست نده که باعث بیشتر اختلاف هاست.. خوش باشید وسربلند

    • السا:

      dhnl kdsj ;d ‘tji ,gd d

  100. mahsaa:

    با سلام مدیریت محترم سایت …عزیز م لطفا نظراتی که مادر این بخش میدیم رو در سایت قرار بدین مچکرم

  101. شیما:

    جالب بود

    • amir:

      چی جالب بود شیما خانم خیانت!!

  102. parisa:

    ازمطالبی که ارایه دادید ممنون چون متاسفانه من با همچین موذلی دارم ۱۰ ساله زندگی میکنم شوهرم بسیار تنوع طلبه من همه تلاشمو کردم که همیشه مورد بسندش باشم بقول معروف به روز باشم هم اخلاقی هم ظاهرهم خونه و زندگیم نمیدونم چرا رضایتش رو نمیتونم بدست بیارم خودش میگه تو همه چیزت خوبه اما کباب بختیاری روکه نمیشه هرروز خورد!!!!!!!

    • reza:

      سلام خودتو ناراحت نکن امیدوارم زندگیتون خوب بشه

    • بهار22:

      برای شما متاسفم که اصلا ارزش بره خودتون قائل نیستید و با این وجود با یه همچین آدمی زندگی میکنید و بهش این اجازرو دادید که راحت این حرفو به شما بزنه

      • سالار:

        مخالفم باهاتون پریسا یک زن زندگی هست.
        چیه دخترای امروز زود فکر طلاق می کنند فکر کردید بعد از طلاق خوشبخت می شید> خداییش فکر کنید. امرا

    • مریم:

      همچین ادمیو باید بندازی دور.هی اعصاب بهم میریزن وقتی اون دوست نداره اینجوری ازارت میده تو هم مقابله مثل کن برعکس شو تلاشتو واسه خوب بودن قطع کن تا بفهمه.یا یه مدت ولش کن حالش جا بیاد اگه هم رف پی یکی دیگه تو هم برو اما یه راهی پیدا کن نذار نابودت کنه با این مسخره بازیاش اون اگه واقعا بخوادت غذارو خام بزاری جلوش یا زشت باشی یا خوب نباشی هم بی دلیل دوستت خواهد داشت اما این کاراش بهوونه اس.

      • تهمینه:

        این حرفتون چه معنی داره مقابل به مثل کن یعنی چه اگر مردی مشکل اخلاقی داره وهرزه است قرارنیست که همسرش برای تلافی خودش رو پست و بی ارزش کنه و هرزگی کنه ؟نهایت اگر این مرد پس از هشدار تهدید آدم نشد باید از این زندگی بیرون آمد.

    • م.ش:

      ببین اگه شوهرت تنوع طلبه شک نکن که هر کاری براش بکنی درست بشو نیست پس ازش طلاق بگیر و خیالتو راحت کن

    • حوحه کباب:

      کباب بختیاربامخلفات میخاد

    • فرهاد:

      حلقه گمشده در انتخاب همسر بعد از تحصیلات و تفاهم و… دوست داشتنه که خیلی ها به آن توجه ندارن

    • اردشیر:

      سلام یه مثل هست زن خوبو پارسا کند مرد درویش را پادشاه . ایشالله درست میشه . نگران نباش

    • هادی:

      این دوست که گفت کباب بختیاری را که نمیشود خورد همیشه اخه بی انصاف کباب را انسان یکی میکنی ان هم عشق ادم شما باعشق به خانم گلت نگاه کن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.