کسب و کار‌ها راهبرد مشخصی در زمینه استفاده از ابزارهای همراه ندارند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

پژوهشی که با همکاری شرکت آی‌بی‌ام و موسسه آکسفورد اکونومیک انجام شده است نشان می‌‏دهد تعداد انگشت شماری از شرکت‏‌های تجاری راهبرد کارآمد و مشخصی در زمینه استفاده از فناوری‏‌های همراه دارند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت itworld، شرکت آی‌بی‌ام با همکاری آکسفورد اکونومیک مطالعه‏‌ای را بر روی بیش از ۶۰۰ شرکت و کسب و کار در ۲۹ کشور مختلف انجام داده و دریافته است تعداد انگشت شماری از آن‌ها از راهبرد مشخص و مدونی برای بهره‏‌مند شدن از مزایای فناوری‏‌های همراه استفاده می‌‏کنند. بخش بسیاری از این شرکت‏‌ها در سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‏‌اند و درآمد حدود یک سوم از آن‌ها نیز بیش از ۵ میلیارد دلار در سال بوده است. 
در این مطالعه ۵۰ درصد از شرکت‏‌های مورد مطالعه گفته‏‌اند راهبردهای آن‌ها در زمینه استفاده از فناوری‏‌های همراه با سایر راهبردهای تجاری آن‌ها سازگار است. تعداد محدودی از آن‌ها نیز گفته‏‌اند برای تامین بودجه‏‌های مربوط به فناوری‏‌های همراه ساز و کار بودجه‏‌دهی خاصی دارند. 
بر اساس یافته‏‌‌های پژوهشگران حدود ۱۴ درصد از کسب و کارهای شرکت‏‌کننده در این مطالعه جزء شرکت‏‌هایی می باشند که در زمینه استفاده از فناوری‏‌های همراه پیشرو می باشند. حدود ۷۳ درصد از این شرکت‏‌های پیشرو به پژوهشگران گفته‏‌اند برای سنجش میزان برگشت سرمایه‌گذاری‏‌های خود در این حوزه تمهیدات مشخصی دارند. بعضی نیز گفته‏‌اند افزایش سرعت پاسخگویی به شکایات و تقاضا‌ها یا سفارشات مشتریان از جمله مزایای استفاده از فناوری‏‌های همراه است که به آن‌ها کمک می‌‏کند بازدهی کارکنان خود را افزایش دهند. 
بنا بر یافته‏‌های این مطالعه، در میان صنایع مختلف، بانک‏‌ها بیش از سایر سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها از سازوکارهای مشخصی برای سنجش میزان برگشت سرمایه‏‌گذاری‏‌های خود در حوزه فناوری‏‌های همراه استفاده می‌‏کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.