آثار مستند تاریخی به جشنواره‌ای مستقل نیازمندند

به گزارش ایرنا از ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، ‘ارد عطارپور’ افزود: در گذشته شاهد برگزاری جشنواره ‘یادگار’ در حوزه سینمای مستند تاریخی بودیم اما این جشنواره هرگز احیا نشد.

این کارگردان و تهیه‌کننده پرسابقه مستند گفت: فرایند تولید مستندهای تاریخی متولی ندارد و صرفاً علاقه شخصی افراد در ساخت مستندهای تاریخی موثر بوده است.

وی که سال‌هاست در زمینه تولید مستند‌های تاریخی فعالیت می‌کند، در خصوص ویژگی این گونه مستند گفت: بزرگترین مشکل مستندهای تاریخی این است که معمولا جایی متولی تولید اینگونه آثار نیست و صرفاً علاقه شخصی افراد در ساخت مستندهای تاریخی موثر است.

عطارپور ادامه داد: این درحالی است که مستند‌های تاریخی در کشور علاقه‌مندان زیادی دارند و همواره مورد استقبال قرار می‌گیرند.

وی درباره برگزاری ششمین دوره جشنواره سینماحقیقت گفت: به طور کلی برگزاری هر جشنواره‌ای دارای اثرات مثبت زیادی است واین جشنواره هم محل خوبی برای عرضه آثار مستند شده است.

عطارپور تصریح کرد که این جشنواره نگاه‌های مختلف را منعکس می‌کند و در جریان برگزاری آن، ارتباط خوبی بین فیلمسازان برقرار می‌شود و مستندسازان با تکنیک‌های جدید مستند‌سازی آشنا می‌شوند.

این مستندساز درمورد اختصاص یک بخش ویژه در جشنواره ‘سینماحقیقت’ به مستند‌های تاریخی، گفت: نگاه مستقل به مستند‌های تاریخی در جشنواره سینماحقیقت از این جهت که بی‌توجهی به آثار مستند تاریخی را پوشش می‌دهد، خوب است اما از طرفی باعث می‌شود تا مستند تاریخی با این گستره و اهمیت تنها در حد یک زیر گروه باقی بماند.

ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، روزهای ۱۳ تا ۱۹ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

فراهنگ*۶۰۶۵*۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۲۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.