آخرین اخبار از انفجار سامرا ؛ شهید و زخمی شدن ۱۲ زائر ایرانی

به گزارش ممتاز نیوز براساس جدیدترین خبر دریافتی ازمنابع سازمان حج و زیارت کشورمان درعتبات عالیات، درحمله تروریستی ۱۶ آبان در سامراء ۹ زائر ایرانی شهید و ۹۷ نفر دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش ممتاز به نقل از واحد مرکزی خبر در این حادثه یک خودروی بمبگذاری شده در محل پارک وسایل نقلیه انتقال زائران در مرکز شهر سامراء منفجر شد و  زمانی که مردم به سمت محل انفجار رفتند، بمب دیگر در بین مردم منفجر شد. بیشتر شهدا و زخمی ها ایرانی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن زائران ایرانی در انفجار تروریستی سامرا این ضایعه دردناک را به ملت ایران و خانواده های داغدار این شهدای مظلوم تسلیت گفت و این اقدامات وحشیانه را ناشی از ناکامی های مکرر تروریست ها در پیشبرد اهداف پلید خود در عراق دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل و پاکسازی تروریسم، در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

بروزرسانی خبر ساعت ۱۱ صبح امروز ۱۹ آبان:

« ۵ مرد و ۴ زنزائر ایرانی در حملات تروریستی در ترمینال اتوبوسرانی سامرا به شهادت رسیدند که پیکر ۸ تن از آنها به پزشکی قانونی کهریزک منتقل شد و یک شهیده نیز هنوز در پزشک قانونی کشور عراق است که پس از گذراندن مراحل قانونی به کشور انتقال داده خواهد شد.»

به نقل از ستاد مرکزی اربعین، اسامی شهدای این حادثه تروریستی که پیکر آنها امروز چهارشنبه (١٩ آبان) به ایران انتقال داده شده به شرح ذیا اعلام شده است.

اسامی شهدای حادثه تروریستی سامرا:

  1. – ناجی جلالی

  2. – محمدرضا حافظی قهستانی

  3. – رسول نریمانی

  4. – محمد اسلام کیش

  5. – حسین عمویی

  6. – خیره شیخی

  7. – آذر همایونی

  8. – سکینه عطایی

  9. – زینب داستار

سخنگوی ستاد اربعین همچنین با اشاره به انتشار نام عباس حیدری در میان شهدای اعلام شده در اخبار روز گذشته، گفت: در شناسایی اولیه شهدا و مجروحان به دلیل شدت انفجار و از بین رفتن مدارک شناسایی افراد و بیهوشی آنها، این فرد جزو شهدا اعلام شده بود که خوشبختانه پس از انتقال مجروحان به بیمارستان و تشخیص هویت آنان، مشخص شد که وی مجروح است و هم اکنون در بیمارستان سینا تحت مداوای تکمیلی است.

به گزارش ممتاز نیوز از سامرا و به نقل از منابع بیمارستانی، اسامی مجروحان ایرانی حمله تروریستی سامرا که صبح امروز به بیمارستانهای تهران منتقل خواهند شد به شرح زیر میباشد:
شایان ذکر است تعداد ۱۱ مجروح به دلیل شرایط اوضاعشان منتقل نشدند، کولیوند یادآور شد: از ۱۱ مجروحی که در بیمارستان های بغداد و کاظمین بستری بودند، ۳ نفر مرخص شدند، حال سه نفر رو به بهبودی است و پنج نفر باقیمانده متاسفانه وضعیت خوبی ندارند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: متأسفانه ۸ زائر در این انفجار شهید شدند.
زینب دستیار و محمدرضا حافظی (از سیرجان) تا کنون شناسایی شدند ولی اسامی دیگر شهدا در دست نیست.

بروزرسانی خبر ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۷ آبان

اخبار تکمیلی متعاقبا به این خبر اضافه می‌شود.
تا این لحظه ۱۱نظر ثبت شده
  1. محسن آرزه:

    سلام. حیف که رهبر اجازه نمیدن وگرنه دست خالی هم دهن این داعشی هارو سرویس میکنیم

  2. esmail:

    آیا زینب داستار از بندرعباس محله شهناز درلیست شهدای حادثه انفجار سامرا هست

  3. esmail:

    Zeinabdastar az bandar abas dar list shohada hast

  4. ستیامعصومه:

    سلام بر حسین سلام بر اصحاب حسین… این وعده خداست. شاهرگ های مردمی اربعین در راه است… شور حسینی به پا شده.. تسلیت به همه خانواده های داغ دیده ملت حسینی ایران

  5. ستیامعصومه:

    سلام بر حسین سلام بر علی و اولاد علی.. لعنت خدا بر داعش و وهابی و آل خبیث سعود… شهیدان زنده اند و خوشا به سعادتشان.. راه شهادت بازه و این وعده خداست

  6. maryam:

    مادر بنده در بیمارستان بغداد است واقعا روز سختی بود خدا داعش و داعش پرور را لعنت کند

  7. ساناز م:

    تسلیت عرض میکنم خدمت مسلمین دنیا لعنت خدا به آمریکا اسرائیل آل سعود هرکشوری که حامی داعش ازخدا بی خبره خدا از روی زمین نابودشون کنه انشالله

  8. مریم بهرامی:

    خدایا خدایا خدایا یا رب العالمین تورو به بزرگیت قسم امام زمان مارو برسون. واقعا معلوم نیست دنیا به کدوم سمت حرکت میکنه. اسم این داعش و آل سعود باید محو شه. توکل به خدا نابودی داعش و آل سعود نزدیک است. صلی الله علیک یا ابا عبدالله

  9. فرهاد:

    این حیله داعشه برای دلسرد کردن مردم.ترسوندشون از حضور در اربعین. به گوش باشید که همچنان در صحنه ایم حتی اگه تکه تکه مان کنند

  10. محمد رضا:

    با سلام، بنده نظرم اینه که اماکن مذهبی در عراق هر کدام فاقد امنیت است نباید رفت و مسولین عراقی باید از ورود زایران در اینگونه مکانها جلوگیری کنند، بنا بر نص صریح قرآن، لا تلقوا ایدیکم باالتهلکه.. با دست خود، خود را به هلاکت نیندازیید.

    • amir:

      نخیر منظور از آیه ی قران ایین نیست منظور از خود را ب حلاکت نرسانید خود کشی هستش و ایین کارا برای دل سرد کردن مردمه ک نرن ریارت ولی خدارو شکر هر سالزیارت پر شور تر برگزار میشه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.