اتصال ۷۰۰ دستگاه اجرایی به شبکه ملی اطلاعات

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:‌ در حال حاضر، بیش از ۷۰۰ دستگاه اجرایی در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و تا پایان سالجاری همه دستگاه های اجرایی به این شبکه متصل خواهند شد.
به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، علی حکیم جوادی افزود: این اتصال ها بر اساس قانون برنامه پنجم کشور، اجرایی و عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه به طور مستقیم در بیش از ۱۹ ماده به موضوع فناوری اطلاعات اشاره شده است، افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه، بیش از ۴۸ ماده به طور غیر مستقیم از حوزه فرهنگی آموزشی گرفته تا حوزه تجارت الکترونیک ، به موضوع فناوری اطلاعات تخصیص یافته است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ فناوری اطلاعات انقلابی بزرگ پس از انقلاب صنعتی محسوب می‌شود که در کمتر از ۲۰ سال تأثیرات شگرفی را در جوامع اعمال کرد و اکنون نیز جزو جدانشدنی زندگی مردم است.
حکیم جوادی با بیان این مطلب که فناوری اطلاعات تحول اقتصادی در دنیا ایجاد کرده است، تصریح کرد: آمارها حاکی از آن است که بیش از پنج میلیارد جمعیت جهان دارای گوشی تلفن همراه هستند که تعداد حساب های بانکی آنها نصف این تعداد است.
وی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در حفظ محیط زیست گفت: بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود، اگرچه ‌دو درصد آلودگی های جهان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، اما این حوزه می تواند تا پنج درصد از آلودگی های محیط زیست را کاهش دهد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.