اختلالات ژنتیکی، عامل ۲۵ درصدی مرگ و میر کودکان است

۱۶اردیبهشت،

بنابر گفته رئیس انجمن جراحان کودکان ایران، طبق آ‌مار وزارت بهداشت، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مرگ و میر نقص تکاملی کودکان بدلیل اختلال تکاملی و ژنتیکی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمدرضا خالق نژاد طبری، فوق تخصص جراحی کودکان در بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران گفت: انجمن جراحان کودکان که حدود ۲۲ سال قبل تشکیل شده و هر ساله کنگره سالانه را همزمان با کنگره جامعه جراحان برگزار می کند.

وی در ادامه افزود: در این کنگره ۴ روزه که فرصتی است برای تمام جراحان در سراسر کشور که تحقیقات و مطالعات و حتی مواد پیچیده بیماری های که درمان کرده اند در این راستا ارائه داد و با تبادل نظر و کسب تجارب بتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند.

رئیس انجمن جراحان کودکان ضمن اشاره به موضوع کنگره عنوان کرد: موضوع بحث راجع به بیماری های تکاملی و اکتسابی دستگاه ادراری و تناسلی کودکان است که ۵ سخنران مهمان از کشورهای مختلف آمریکا، انگلیس، بلژیک و لهستان در این زمینه سخنرانی می کنند.

وی در پایان همچنین طبق آمار وزارت بهداشت حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مرگ و میر نقص تکاملی کودکان به سبب اختلال تکاملی و ژنتیکی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.