اغلب مادران برای فرار از درد، سزارین را انتخاب می کنند

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کاهش تحمل درد در زنان سبب گرایش بیش از حد این گروه iبه زایمان iبه صورت سزارین شده است.

دکتر حشمت الله ازهر در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  فرار از زایمان طبیعی در میان زنان کشور امری شایع است، زایمان چه iبه صورت طبیعی یا سزارین معایب و مزایای برای مادر خواهد داشت.

وی افزود: در زایمان طبیعی مادر باید حدود ۱۶ تا ۱۸ ساعت درد شدید داشته باشد این در حالی است که در سزارین تنها ۴۰ دقیقه دچار درد می گردد.

ازهر خاطر نشان کرد: در سالهای پیش احتمال از بین رفتن مادر در زایمان طبعی وجود داشت اما با پیشرفت علم و تجهیزات احتمال مرگ و میر iبه صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متخصص زنان و زایمان برای یک زایمان طبیعی پول کمتری را دریافت و وقت بیشتری را صرف می کند گفت: برای پزشکان انجام سزارین راحت و پول سازتر است و آنها با گفتن امراض زایمان طبیعی بیمار را تشویق iبه سزارین می کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. پریا:

    واقعا حالم از هرچی آدم که حرف تو کتابا رو میزنن به هم میخوره معلومه سزارین من دو تا بچه طبیعی به دنیا آوردم با فاصله هفت سال بیست و هشت سالمه در زایمان طبیعی افتادگی رحم و مثانه پیدا کردم به اجبار شوهرم زایمان طبیعی کردم الان لز زایمانم هفت ماه میگذره خونریزی امانم رو بریده نمیتونم راحت بلند. بشم چون تمام هیکلم خونی میشه همش حرف مفته که طبیعی بهتره عفونت کجا توی طبیعی کمه رحمم زخمه عفونت هم کرده بخیه هایی که هنگام زایمان خوردم جوش نخورده به اندازه یک انگشت بدنم بازه حاضر بودم توی سزاریان بمیرم ولی الان عوارض طبیعی رو تحمل نکنم چرا بدی های طبیعی رو نمیگید توی زایما

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.