افزایش قیمت مواد لبنی تا پایان فروردین ماه سال ۹۲ متوقف شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که، تمامی نهاده های مورد نیاز دام و طیور تا سال آینده تامین شده است، ‌گفت: به همین دلیل افزایش قیمت مواد لبنی تا پایان فروردین ماه سال ۹۲ متوقف شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ «حسن رادمرد» ‌آخرین افزایش قیمت مواد لبنی را مربوط به سه هفته گذشته دانست و افزود: یکی از عمده ترین عوامل افزایش قیمت ها، مشکلات ناشی از تامین نهاده های تولید دام و طیور در ماه های پایانی و ابتدایی سال گذشته است.

وی گفت: ‌هم اکنون ذخایر به اندازه کافی است و دولت تمام نیاز دام و طیور کشور را بر اساس نرخ های مصوب تامین می کند.

رامرد همچنین با اشاره به برگزاری آخرین نشست کار گروه تنظیم بازار با حضور وزرای دادگستری و صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:‌ در این جلسه مقرر شد تا قیمت نهاده های دام و نرخ های مصوب ابلاغ شده کار گروه مربوط به محصولات و فرآورده های لبنی تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده تغییر نکند.

وی تاکید کرد: ‌در این جلسه همچنین معاونت برنامه ریزی استانداری های سراسر کشور و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به طور مشترک اجرای قیمت های مصوب ابلاغی محصولات لبنی را مورد تاکید قرار دادند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرا رسیدن ایام عید قربان و غدیر نیز گفت: ‌در این جلسه با تاکید بر تامین دام مورد نیاز برای این ایام، گزارشی از سوی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص واردات دام، قرنطینه دامی و تامین دام برخی استان ها ارایه شد.
وی افزود: ‌همچنین مقرر شد تا سازمان دامپزشکی قرنطینه های دامی را در استان ها به تعداد مورد نیاز افزایش دهد.

به گفته رامرد، یکی دیگر از مصوبات این کار گروه آن بود که طرح تقویت تولید دام داخلی(گاو سیستانی و دشتیباری) ‌به طور مشترک توسط اتحادیه دامداران با وزارت جهاد کشاورزی تهیه و جهت بررسی و تصمیم گیری به کار گروه ارایه شود.

وی گفت: در این جلسه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری آمادگی خود را به منظور جبران کمبود اعتبارات استان سیستان و بلوچستان با اختصاص ردیف، اعتبارات لازم را برای این استان تامین کند.

این مسئول تصریح کرد: ‌با توجه به این که دام زنده سبک وارداتی پس از قرنطینه باید کشتار شود و امکان خروج و جابجایی از استان به سایر استان های کشور را ندارد، بنا بر این مقرر شد دام مورد نیاز کشور از محل دام داخلی تامین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ‌همچنین مقرر شد به منظور بررسی وضعیت صادرات محصولات لبنی و دستیابی به راهکارهای اجرایی جهت برگشت ارز حاصل از صادرات این گونه محصولات به کشور، نشست مشترکی متشکل از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود تا نسبت به ارایه طرح آماده سازی بسترهای قانونی این موضوع اقدام شده و در صورت آن جهت تصویب به هیات وزیران ارایه گردد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.