اگر از فتنه ۸۸ حساسیت‌زدایی شود در آینده به فتنه بزرگتری مبتلا خواهیم شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

بیانیه دانشگاه بوعلی سینا همدان به مناسبت یوم الله ۹ دی

در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان با تاکید بر اینکه ۹ دی ۸۸ ترسیم عملی رابطه امام و امت در نظام جمهوری اسلامی ایران بود، آمده است: اکنون که برخی جریان‌ها برای تطهیر و رفع حصر سران فتنه تلاش می کنند، کسانی که با سوء استفاده از تغییرات سیاسی و رافت اسلامی در حق سران فتنه، شعار رفع حصر سران فتنه را به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح می کنند، همان تجدید نظر خواهانی هستند، که دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب بزرگ ملت ایران به سمت آمریکا بودند، لذا تاکید می‌کنیم اگر از فتنه ۸۸، حساسیت زدایی شود، در آینده به فتنه‌های بزرگتری مبتلا خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان به مناسبت یوم الله ۹ دی به شرح زیر منتشر شد.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

نهم دی ماه سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت، نقطه عطفی در تاریخ سی و چند ساله انقلاب اسلامی ایران است، چرا که بار دیگر برخورداری نظام از پشتوانه مردمی و استحکام درونی نظام را به رخ تمامی کشورهای مستکبر و جرثومه‌های فساد در تاریخ بشریت کشاند. وقایع پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری و تهمت هایی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روا داشته شد ، بی شک یکی از خیانت‌های بزرگ در حق ملت بزرگوار ایران اسلامی محسوب می‌شود که باعث از بین رفتن و سوخته شدن دستاوردهای حماسه حضور مردم در انتخابات شد که تحت هیچ شرایطی فراموش شدنی و قابل گذشت و چشم پوشی نمی باشد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان معتقد است ۹ دی ۸۸ ترسیم عملی رابطه امام و امت در نظام جمهوری اسلامی ایران و بروز عینی مردم سالاری دینی بود؛ لذا عطف به شرایط فعلی چند نکته را در خور توجه می‌دانیم:
– چنانچه دهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک آزمون برای قشر نخبه ی کشور و عموم مردم درنظر بگیریم هرآنچه از عموم مردم برای پیروزی در این آزمون انتظار میرفت محقق شده و مردم در دو برهه یعنی حضور ۸۵ درصدی در انتخابات و حضور میلیونی در ۹ دی برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی پیروزی و سربلندی خود را در این آزمون بزرگ و الهی به رخ جهانیان کشیدند اما نکته قابل توجه مردود شدن برخی از خواص و قشر نخبه کشور در این برهه حساس تاریخ انقلاب اسلامی می‌باشد که با سکوت و در مواردی همراهی و هم جهت بودن با منافع استکبار باعث پررنگ‌تر شدن غبار فتنه گردیده و خواسته یا ناخواسته صدمات جبران ناپذیری را به انقلاب اسلامی وارد آوردند که در ابعاد گوناگون قابل بررسی و تبیین می باشد. ایستادگی و عدم تمکین به آراء مردم، عدم پایبندی به قانون اساسی و از طرفی تبدیل صحنه ی انتخابات به اردو کشی خیابانی توسط کسانی که خود را پایبند به راه امام راحل دانسته و هریک در زمره ی مسئولین و نخبگان سیاسی کشور قرار داشتند، از جمله مهمترین ابعادی است که باعث به وجود آمدن فضای غبارآلود فتنه گردید.

متاسفانه دست استکبار و صحنه گردانی مزدوران و جیره خواران داخلی ایشان هرروز صدمات جبران ناپذیری را به آرامش مردم میزد و این روند کار را به هتک حرمت شعائر دینی و مقدسات اسلامی پیش برد. شرایطی که از نماز جمعه کذایی۲۶ تیر ۸۸ علنی شد و در روز قدس با روزه خواری آشکار و روز عاشورا با اهانت به عزای حسینی(ع) به اوج خود رسید، موید ادعای فوق می باشد. حماقت و رسوایی فتنه‌گران در تقابل با ارزش های دینی ملت ایران، بویژه تقابل با عزاداری سید و سرور شهیدان عالم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، جسارت به پیشگاه آن امام همام و کف و سوت زدن در روزهای سوگواری و عزاداری، مسئله‌ای نبود که جامعه اسلامی ایران بتواند از کنار آن عبور کند؛ بلکه ملت مسلمان ایران، بی‌توجه به خواست گروه‌ها و جریانات، خود به صحنه آمد و طومار فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچید و درسی تاریخی به همه بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی داد. فلذا، ریشه ی حماسه ۹ دی را بایستی در عاشورای سال ۶۱ هجری جستجو نمود و تأکید کرد که این مکتب امام حسین (ع) است که انقلاب اسلامی را بیمه نموده است.

– بی‌جهت نیست که بزرگان، بارها تأکید کرده‌اند که یکی از مشکلات اصلی دشمنان انقلاب اسلامی، نداشتن فهم درست و شناخت کافی از مردم عزیز ایران اسلامی است.  ملت شریف ایران، بدون ‌توجه به فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات سنگین روانی دشمن و علیرغم انحراف و سکوت برخی خواص و به اصطلاح نخبگان سیاسی، چشم خود را به مشعل فروزان انقلاب یعنی ولی فقیه دوخته و به مراتب تشخیص و فهم بهتری نسبت به برخی نخبگان و سیاسیون و خواص بروز دادند و توانستند از آن آزمون سخت، رو سفید و سربلند بیرون بیایند. ۸ ماه تنفس در فضای غبار آلود فتنه تا جائی پیش رفت که سران این فتنه و همراهان آن و بسیاری از خواص، بارها مورد عتاب مردم قرار گرفتند و حتی ندای “أین عمار” رهبر انقلاب هم از جانب آنان پاسخی نداشت، گویی حسین زمان هنوز در مقتل “هل من معین” گوید و عده‌ای در شنیدن حق، کر شده‌ و در پاسخ لبیک آن لال! و این بار هم مردم بودند که پیام امام امت را به درستی دریافتند و به تکلیفی که بر عهده‌شان گذاشته شده بود به درستی عمل کردند. رهبر معظم انقلاب از فتنه ۸۸ با عنوان “بیماری” یاد کردند و فرمودند ۹دی ملت ایران را “واکسینه” کرد. این تعبیر نشان می‌دهد نهم دی تجربیاتی برای ملت ایران داشت که می‌تواند از آن در آزمون‌های آینده بهره برد و بدان جهت که یکی از راه‌های درمان بیماری فتنه ۸۸، لبیک به فریاد أین عمار رهبر انقلاب بود، ملت ایران هوشیار شد که چه کسانی حاضرند از مال و جان و آبروی خود برای انقلاب خرج کنند و چه کسانی عافیت طلبی و دنیاطلبی را به صلاح نظام ترجیح می‌دهند و این‌گونه است که ۸ ماه فتنه ملاکی شد برای سنجش خواص. خواصی که چشم فروبسته و سکوتی عمیق را جرعه جرعه نوش میکنند، خواصی که خاصیتشان این است که خط خطی های سیاسی خود را واژگان مشق شده خط امام دانسته و آن را به مردم دیکته میکنند و تلقی شان این است که روی خط امام راه میروند، نه روی خط چین های وهم آلوده ی خودشان! اگرچه سنگ‌اندازی‌ها و مانع‌تراشی‌های دشمنان داخلی و خارجی در سال های اخیر به سمت تحریم اقتصادی و تهدیدات امنیتی و نظامی تغییر جهت داده اما خلق حوادثی چون نهم دی موید این نکته اساسی است که ملت ایران با تأسی از مکتب حسینی(ع) و خط خمینی (ره) همچون همیشه از این آزمون سخت سربلند و سرفراز بیرون خواهد آمد.

– حافظه تاریخی مردم ایران آنقدر فراموش کار نشده است که با تصویر سازی‌های غلط، از کارنامه مردودی خواص چشم‌پوشی کند حال آنکه این ملت واکسینه شده و ذره‌ای از اصول انقلابی خود کوتاه نخواهد آمد. اکنون که برخی جریان‌ها برای تطهیر و رفع حصر سران فتنه تلاش می کنند، کسانی که با سوء استفاده از تغییرات سیاسی و رافت اسلامی در حق سران فتنه، شعار رفع حصر سران فتنه و یا آزادی زندانیان فتنه گر و گستاخانه و با بی‌حیایی توهم حق و حقوق خود را به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح می کنند، همان تجدید نظر خواهانی هستند، که دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب بزرگ ملت ایران به سمت آمریکا و اسلام آمریکایی بودند، لذا تاکید می‌کنیم اگر از فتنه ۸۸، حساسیت زدایی شود، در آینده به فتنه‌های بزرگتری مبتلا خواهیم شد. متاسفانه در این بین گویا دستگاه اجرایی کشور پیام مردم در ۹ دی ۸۸ را دریافت نکرده و با استفاده از برخی خواص که به آتش افروزی در فضای فتنه مشغول بوده اند، خواسته یا ناخواسته سعی در مشروعیت بخشی به جرم نابخشودنی این خواص داشته است. بروز این رفتار از سوی دستگاه اجرایی قابل قبول نبوده و مخالف روح حاکم بر پیام مردم در ۹ دی ۸۸ می باشد که باعث از بین رفتن اعتماد بین مردم و دولت خواهد شد. در پایان اعلام می داریم جنبش دانشجویی در صورت بروز هرگونه رفتاری که منجر به انحراف دانشگاه از مسیر علمی و بازگشت به فضای سیاست زده ی دوران سیطره ی سیاه اصلاحات بر دانشگاه شود، به بیانیه اکتفا نکرده و به تکلیف انقلابی خود عمل خواهد نمود.

والسلام علی من التبع الهدی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.