ایجاد منطقه آزاد اقتصادی اکو تا سال ۲۰۲۴

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد یحیی معروفی دبیر کل سازمان همکاری های منطقه ای اکو روز دوشنبه در بیست و دومین اجلاس شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه اظهار داشت: ما از اعضای این سازمان انتظار داریم که تلاش بیشتری را برای رسیدن به اهداف موردنظر و تامین رفاه مردم خود انجام دهند.

وی با تشریح برنامه های سازمان اکو، گفت: موافقت نامه تجاری اکوتا که به دنبال آزادسازی تجاری است در مرحله آماده سازی قرار دارد.

دبیر کل سازمان اکو افزود: یکی از اهداف این طرح ، ایجاد منطقه آزاد اقتصادی میان اعضای اکو تا سال ۲۰۲۴ است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح به دلیل تفاوت رژیم های تجاری کشورهای عضو با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم در اجلاس آینده در ترکیه این مشکلات رفع شده و دستاوردهای خوبی را داشته باشیم.

معروفی در ادامه با بیان تعاملات سازمان اکو با سایر سازمان های بین المللی و منطقه ای اظهار داشت: سازمان اکو گسترش روابط با سازمان ملل و سایر سازمان های منطقه ای و بین المللی را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس اجلاس مشترک سازمان اکو و آسه آن (سازمان همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا) پس از هشت سال وقفه در آینده نزدیک برگزار می شود.

دبیر کل سازمان اکو در ادامه به تشریح برنامه های سازمان اکو در زمینه های بانکداری، گردشگری، علمی، آموزشی، انرژی و مبارزه با تروریسم پرداخت.

بیست و دومین اجلاس شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو که از روز دوشنبه آغاز شده است به مدت سه روز با حضور نمایندگان کشورهای عضو در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار می شود.

سیام**۲۰۲۲**۹۱۳۲*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۰۸۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.