ایران روی کمربند زلزله جهانی

۰۹اردیبهشت،

کد خبر: ۶۶۱۸ تاریخ انتشار یافتن: دوشنبه ۹ اردیبهشت۷:۴۲ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکن مهر گفت: ایران روی کمربند زلزله‌ای جهان قرار گرفته است.

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار مهر، سید محمود فاطمی عقدا در مراسم گشایش چهارمین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه با بیان اینکه صنعت راه و ساختمان یکی از مهم‌ترین صنایع محسوب می‌شود و به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه کشورها ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد دارد، گفت: با توجه به تاثیرگذاری این صنعت بر سایر صنایع و این‌که اساس و پایه پیشرفت صنایع به شمار می‌آید بنابراین باید توجه بیشتری به توسعه صنعت راه و ساختمان شود.

وی با بیان اینکه گردش نقدینگی در بخش مسکن به‌خصوص در ایران بسیار بالاست، اظهار داشت: در راستای توجه به زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام و یا در حال انجام است و نمونه بارز این سرمایه‌گذاری‌ها طرح ملی مسکن مهر است که در ۴ سال شاهد اجرایی شدن ۴ میلیون واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کشور بوده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر کیفیت مناسبی دارد، افزود: با توجه به این‌که ایران روی کمربند زلزله‌ای جهان قرار گرفته است، این طرح توانسته در کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی تاثیر به سزایی داشته باشد.

فاطمی‌عقدا با اشاره به سبک‌سازی ساختمان‌ها و توجه به فوائد استفاده از مصالح سبک، افزود:‌ تدوین بیش از ۵۰ استاندارد، دستورالعمل و آئین کار توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نشان از توجه جدی به این مسئله و تاثیرگذاری آن در اقتصاد مسکن دارد.

منبع: خبرگزاری مهر


برچسب هابرچسب ها: زلزله، تهران، گسل، کمربند زلزله، معاون وزیر، فاطمی عقدا، مدیریت بحران، آیین نامه



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.