بازتاب رزمایش پیامبر اعظم ۷ در رسانه های عربی

به گزارش خبرآنلاین، این رسانه ها این مانور را یک پیام هشدار ایران برای دشمنانش بویژه آمریکا و اسرائیل و نیز نشان از عدم کارآمدی فشاری جدید غرب در زمینه نفتی و بانکی برشمردند.
شبکه ماهواره ای الجزیره قطر در این باره گفت: هدف از برگزاری مانور ‘پیامبر اعظم ۷’ سپاه همزمان با آغاز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران، به چالش کشیدن این تحریم‌ها است.
شبکه ماهواره ای روسیا الیوم (راشاتودی) نیز در گزارشی اظهار داشت: ایران همزمان با اجرای تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه این کشور، مانور ‘پیامبر اعظم ۷’ را با آزمایش ‘انواع موشک‌’ آغاز کرد.
از سویی دیگر شبکه ماهواره ای العربیه وابسته به عربستان با سعودی با پوشش رزمایش پیامبر اعظم ۷ یادآور شد: ایران امروز موشک‌های بالستیکی را شلیک کرد که قادر به هدف قرار دادن اسرائیل است. این شبکه همچنین هدف از این مانور، را نشان دادن آمادگی تهران جهت اقدام تلافی‌جویانه در صورت حمله به این کشور قلمداد کرد.
از رسانه های مکتوب عربی روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط نیز عنوان کرد: رزمایش پیامبر اعظم ۷ با آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران و مذاکرات کارشناسان هسته‌ای در استانبول همزمان شده است.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.