با کاغذدیواری گلدار اتاق را متحول کنید

۲۹خردادماه،

چه راهی بهتر از اینکه با پر گل کردن خانه به استقبال تابستان بروید البته نه گل‌های طبیعی یا گل‌های مصنوعی بلکه گل‌هایی که اتاق شما را احاطه کنند؛ کاغذدیواری‌های گل‌دار می‌توانند این خواسته را محقق کنند.

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله زندگی ایده آل: چه راهی بهتر از اینکه با پر گل کردن خانه به استقبال تابستان بروید البته نه گل‌های طبیعی یا گل‌های مصنوعی بلکه گل‌هایی که اتاق شما را احاطه کنند؛ کاغذدیواری‌های گل‌دار می‌توانند این خواسته  را محقق کنند؛ این کاغذها پویایی بسیاری را برای اتاق‌تان به همراه می‌آورند و فضا را آکنده از سرزندگی می‌کنند.

اگر مبلمان ساده دارید

ابتدا به رنگ‌های موجود، نوع کف‌پوش و سبک دکوراسیون خانه خود و وسایل و مبلمان موجود در دکوراسیون خانه‌تان توجه و تعیین کنید که در اصل آنها دارای چه سبک و جلوه‌ای می باشند؛ سپس به دنبال کاغذدیواری متناسب با همان سبک بروید. یک کاغذدیواری ناهماهنگ با سبک دکوراسیون، می‌تواند جلوه کل دکوراسیون را تخریب کند. برای مثال، اگر کفپوش و مبلمان ساده‌ای دارید سراغ کاغذهای طرح‌دار بروید و در نهایت هم می‌توانید با توجه به کاغذدیواری وسایل جزئی همرنگ آن تهیه کنید مثل کوسن یا آباژور یا…

الزاما مجبور نیستید برای همه دیوارها تنها از یک نوع طرح استفاده کنید. ترکیب و تطبیق طرح‌ها برای دیوارهای مختلف می‌تواند پویایی کاملا تازهی در اتاق ایجاد کند. ترکیب طرح‌های راه راه  و گلدار هم‌رنگ با هم بسیار خوب جواب می‌دهد. کاغذدیواری‌های طرحدار با رنگ روشن را می‌توان با مبلمان تک‌رنگ که رنگ تندی دارد، ست کرد. اگر  تعداد ست‌های مبلمان با رنگ روشن بسیار بسیار است برای ایجاد هماهنگی در دکور از یک صندلی استفاده کنید. همچنین می‌توان فقط دیوار اصلی اتاق را کاغذدیواری کرد چرا‌که برای فضای کل اتاق بسیار خوب است و  علاوه بر اضافه کردن  طرح و رنگ، تزیین اتاق را آسان‌تر می‌کند.

اگر طرح‌‌های شلوغ زود شما را خسته می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم که سراغ طرح‌‌های گلدار بسیار ساده بروید که اتاق را با جلب توجه کمتری دلپذیر می‌کنند و چشم‌ها دیرتر خسته و آزرده می‌شوند، علاوه بر اینها در طرح‌های ساده‌تر رنگ کمتری به کار رفته‌ و هماهنگ کردن آنها نیز با دیگر وسایل راحت‌‌تر است و می‌توانید وسایل طرح‌دار دیگر را هم وارد اتاق کنید تا تنوع بیشتری به اتاق دهید.

گل‌ها شما را بیدار می‌کنند

هیچ چیز شیرین‌تر از خوابیدن در یک اتاق پرگل نیست؛ اتاقی که صبح‌ها چشم بر گل‌ها باز کرد؛ اما می‌گویند در اتاق خواب گل و گیاه برگدار نگذارید چرا که شب‌‌ها برگ‌های گیاه اکسیژن هوا را می‌گیرند و دی‌اکسیدکربن می‌دهند؛ بنابراین ممکن است در تنفس اختلالاتی به وجود آید؛ اما می‌توانید با یک کاغذدیواری گلدار؛ اتاق را مملو از گل کنید؛کافی است با توجه به رنگ‌های اتاق  یعنی سرویس چوب، روتختی و… رنگ‌ گل‌های کاغذدیواری را انتخاب کنید و بعد تنها یکی از دیوارها را بپوشانید؛ یادتان باشد هرقدر گل‌ها و برگ‌های روی کاغذدیواری حالتی طبیعی‌تر داشته باشد، برای اتاق خواب جلوه بیشتری خواهد داشت.

با رنگ، اندازه ظاهری اتاق را تغییر دهید

مانند طرح، رنگ کاغذدیواری هم بسیار مهم است. اگر می‌خواهید اتاق کوچک‌تر دیده نشود، در انتخاب رنگ دقت به خرج دهید. کاغذدیواری‌های چند رنگ جزییات بیشتری به دکور اضافه می‌کند، در صورتی که در کاغذدیواری تک‌رنگ این طور نیست. بهتر است مبلمان را از رنگ مخالف آن رنگ یا یک رنگ تیره انتخاب کرد تا  سبب رعایت توازن در دکور شود. یادتان باشد کاغذدیواری را می‌توان به گونه‌های مختلف روی دیوارهای یک فضا نصب کرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یک مدل کاغذدیواری پوشش داد یا برای برجسته کردن نقطه کانونی، تنها یک دیوار اتاق را کاغذدیواری کرد.

پرده گلدار هم انتخاب خوبی است

اگر اتاق شما دیواری مناسب برای کاغذدیواری گلدار ندارد یا هنوز شرایطش را ندارید که روی یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری گلدار بپوشانید می‌‌توانید سراغ پرده گلدار بروید؛ پرده‌ای با گل‌های نسبتا درشت که با رنگ‌های موجود در دکور اتاق هماهنگی داشته باشد.مثلا اگر گل‌های مبل با گل‌های پرده هماهنگ باشد، اتاق جلوه‌ای خاص پیدا می‌کند؛ یادتان نرود که وقتی پرده گلدار باشد، باید کفپوش و دیوارها کاملا ساده باشند تا اتاق شلوغ نشود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.