بهره مندی چهار استان از مزایای انتقال آب از البرز شمالی

با اجرای طرح انتقال آب از البرز شمالی به البرز جنوبی سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب ساماندهی می شود و ۴ استان از مزایای آن بهره مند می شوند .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران خسرو ارتقایی  با بیان این مطلب گفت: با اجرای طرح انتقال آب از البرز شمالی به البرز جنوبی کسری آب شرب استان­ های تهران، البرز و قزوین تأمین شده و در استان مازندران نیز انتقال آب از غرب استان به شرق آن میسر می شود.

وی میزان آب تخصیصی برای شرب استان های البرز جنوبی را سالانه ۳۲۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: از رودخانه ­های چالوس و سرد آبرود در مجموع ۱۸۵میلیون متر مکعب و از رودخانه ۳۰۰۰  نیز ۱۳۵ میلیون مترمکعب آب برای انتقال پیش ­بینی شده ضمن آن که بالغ بر ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب از غرب استان مازندران به مناطق شرقی این استان انتقال و مورد استفاده بهینه قرار خواهد گرفت.

ارتقایی اظهار داشت: این طرح در مرحله بررسی­ های کارشناسی کمیسیون تخصیص وزارت نیرو است که با اجرای این طرح سالانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب ساماندهی شده و در صورت تصویب کلیات طرح می توانیم از سرمایه­ گذاری­ هایی غیراز درآمدهای عمومی دولت استفاده کرده و آن را به مرحله اجرا در آوریم.

وی هدف از اجرای این طرح را تأمین آب استان های مذکور در بلندمدت بیان کرد و تصریح نمود: این سامانه ۱۶۰ کیلومتر تونل و هشت بند انحرافی داشته و به صورت ثقلی آب را از البرز شمالی به البرز جنوبی منتقل می سازد و چهار استان از مزایای آن منتفع خواهند شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.