بهسازی جاده ها برابر با کاهش حوادث جاده ای

رئیس پلیس راه استان خراسان شمالی گفت: بهسازی جاده ها ، آمار قربانیان حوادث جاده ای را کاهش می دهد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ”علی حسین زاده” با بیان این مطالب افزود: سرعت بیش از حد جزء مهم ترین و شایع ترین علل تصادف ها و مرگ و میر در حوادث ترافیکی به شمار می رود چرا که هر چه سرعت وسیله نقلیه بالاتر باشد احتمال انحراف و واژگونی خودرو، بروز تصادف،صدمه و در نهایت مرگ و میر افزایش می یابد.
 وی بیان داشت: در تمام کشورها کنترل سرعت وسیله نقلیه یکی از مهارت های مهم در رانندگی است و اگرچه سرعت گیرها و اعلام کننده های خودکار صوتی سرعت در داخل خودرو هر یک می تواند نقش موثری در کنترل سرعت داشته باشد اما آن چه بیشترین اهمیت را دارد، رعایت سرعت مجاز و مطمئن توسط رانندگان است.
 رئیس پلیس راه استان خراسان شمالی همچنین اظهار داشت: در زمینه مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای ایران در رده های نخست جهان قرار دارد به گونه ای که حوادث جاده ای ، دومین علت مرگ و میر در کشور ما محسوب می شود.
 سرهنگ علی حسین زاده با اشاره به موثر بودن چهار عامل انسان، جاده، وسیله نقلیه و محیط در پدید آمدن تصادف های رانندگی تصریح کرد: در واقع بیشتر تصادف های رانندگی ناشی از عامل انسانی است که گاهی اوقات نادیده گرفتن مقررات، خطاهای رانندگی، خستگی، خواب آلودگی و رانندگی جوانان بی تجربه و یا بدون گواهینامه به ویژه در اواخر شب و یا تعطیلات آخر هفته نقش به سزایی در افزایش آمار تصادف ها دارد.
 وی در ادامه خاطرنشان کرد: جاده و وسایل نقلیه نیز از عواملی است که در تصادف ها قابل محاسبه است که هر یک به تنهایی می تواند از عوامل تصادف باشد یا درصد تصادف را افزایش دهد.
 رئیس پلیس راه استان خراسان شمالی افزود: بی احتیاطی و بی دقتی رانندگان نسبت به مقررات، خطاهای رفتاری و عمدی نظیر سرعت یا سبقت غیرمجاز، رعایت نکردن حق تقدم، استفاده نامطلوب و بی جا از نور چراغ، مصرف داروهای خواب آور، خستگی مفرط و رانندگی در سنین بالا و یا سنین جوانی از عوامل تاثیرگذار در وقوع سوانح جاده ای است.
 سرهنگ علی حسین زاده با اشاره به این که نقش عامل انسانی و جاده در محورهای استان در تصادف های جاده ای متفاوت است ، توصیه کرد: هر چه در بهبود و بهسازی جاده ها کار بیشتری انجام شود تلفات انسانی کاهش می یابد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.