بیمارستان های دریایی به کمک فک خزری و دلفین ها می آیند

۲۲خردادماه،

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تنها راه حفاظت از گونه های آبزی جلوگیری از ورود آلاینده هاست.

کرباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جمعیت ۷٫۵ میلیونی شمال کشور گفت: با توجه به افزایش روز افزون شمال کشور وزارت نیرو باید گام بزرگی بردارد و فاضلاب های انسانی که بزرگ ترین آلاینده ای است که از طرف ایران وارد دریا می گردد را کنترل کند.

وی افزود: فاضلاب های صنعتی به سبب آنقدر تعداد صنایع چشمگیر نیست آلایندگی ایجاد نمی کند و خود صنایع نیز به سیستم تصفیه فاضلاب تجهیز می باشند و این امر سبب می گردد قبل از ورود فاضلاب به دریا کنترل و بی خطر شود.

کرباسی با اشاره به همکاری سازمان با دانشگاه تهران اظهار داشت: در راستای کنترل آلودگی دریا خزر و سواحل جنوبی ۲ برنامه به دانشگاه تهران پیشنهاد دادیم تا با مدیریت مواد زائد جامد از ورود پسماندهای زائد به دریای خزر و خلیج فارس جلوگیری شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ساخت ۲ بیمارستان دریایی در کشور خاطر نشان کرد: برای حفاظت از گونه های آبزی ۲ بیمارستان دریایی را در استان گلستان و استان هرمزگان طراحی کردیم این مراکز عمدتاً برای امداد و نجات فک خزری و دلفین هاست اما برای سایر آبزیان هم مورد استفاده است.

شایان ذکر است جمعیت فک خزری به سبب بهره برداری بی رویه در حال کاهش است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.